Gå til innhold

Brudd, venner, ex, facebook

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

brudd med typen for to uker siden... 30 av vennene mine (fra før jeg møtte drittklumpen) har han som venn på fb ennå, selv om de vet at han tråkket så inderlig på meg........

kan jeg be de slette han som venn???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo det, men det er da ikke opp til deg å bestemme hvem de skal ha på lista si. De færreste har vel mye kontakt med alle på fb-lista uansett?

Skrevet (endret)

Ja, du kan spørre om de vil slette han på facebook men det er opp til dem om de gjør det eller ikke.

Jeg hadde en eks som la til venner av meg på facebook. Det gjorde han bare for å irritere meg men da advarte jeg vennene mine om at han dreiv og spurte mine venner om å få være venner på facebook. Han er en dust så jeg ser ingen grunn til at han er venner med noen av mine venner når jeg ikke møter han mer.

Endret av MissBradshaw
Gjest Kråkaa
Skrevet
Jeg hadde en eks som la til venner av meg på facebook. Det gjorde han bare for å irritere meg men da advarte jeg vennene mine om at han dreiv og spurte mine venner om å få være venner på facebook. Han er en dust så jeg ser ingen grunn til at han er venner med noen av mine venner når jeg ikke møter han mer.

Men altså,det er jo bare Fb..Folk legger jo til folk der over en lav sko. Synes det eksen din gjorde for å irritere deg var mer stakkarslig enn irriterende.

Skrevet

Nå tror jeg de færreste driver og oppdaterer vennelistene sine så veldig ofte, det er ikke sånn at hvis jeg hører det blir slutt mellom to jeg kjenner, så tenker jeg umiddelbart at jeg må huske å kaste den jeg ble kjent med sist ut av vennelista mi. Og nå putter ikke jeg hvem som helst inn heller, for de med flere hundre venner er det vel rimelig perifære bekjentskaper som står der. Så jeg synes egentlig ikke at det er noe å henge seg opp i.

Gjest Avskåret/fri
Skrevet
brudd med typen for to uker siden... 30 av vennene mine (fra før jeg møtte drittklumpen) har han som venn på fb ennå, selv om de vet at han tråkket så inderlig på meg........

kan jeg be de slette han som venn???

Jeg ville ikke anbefalt det. Det som skjedde mellom dere er jo mellom dere, og ingen andre. (Eller.. ?)

Det har ikke noe hastverk. Etter hvert som de eventuelt, hver for seg, får høre litt om bruddet og hvorfor det inntraff, så kan det hende at de finner ut av egen motor at de ønsker å fjerne ham.

Men generelt så synes jeg det er et litt drastisk virkemiddel å fjerne folk. Man burde heller være forsiktige med hvem man legger til - å fjerne folk virker vinglete.

For øvrig får vi vite alt for lite om hvordan de kjenner ham. Og er det en liten by, en bygd eller en stor by osv. Uansett holder jeg meg til hva jeg skrev over. Hvem som står med venn med hvem på Facebook er ikke viktig. Så snart du kommer over hva han gjorde mot deg, så vil du nok også se på dette som en bagatell.

Skrevet

Jeg ville synes at det var ganske merkelig hvis noen av mine venner ba meg om å slette noen fra vennelista mi på Facebook... Men så er jeg også 28 og har venner på rundt samme alder, og du er kanskje litt yngre? Livet går videre også etter et brudd.

Skrevet
Jeg ville synes at det var ganske merkelig hvis noen av mine venner ba meg om å slette noen fra vennelista mi på Facebook... Men så er jeg også 28 og har venner på rundt samme alder, og du er kanskje litt yngre? Livet går videre også etter et brudd.

Jeg har ikke bedt noen om å slette eksen min fra vennelista deres. Det viktigste var at jeg slettet han selv.

De er ikke dårlige venner selv om de ikke sletter. De tenker helt sikkert ikke over det, og jeg synes det er smålig å begynne en runde med vennegjengen for å få dem til å slette han..

synes jeg da.

Skrevet

Jeg ville aldri bedt noen om å slette en ex av meg fra vennelista si på facebook.

Skrevet

Nei, du trenger ikke å legge deg opp i hvem vennene dine har som venner på facebook, eks eller ikke.

Skrevet

Så lenge mine beste venner hadde gjort det av seg selv, og det hadde de nok, føler jeg ikke for å sende ut massemeldinger om hans intensjoner.

Viktig signal ovenfor han og det, at dine beste venner sletter han. Da skjønner han at ikke bare kan han ikke kødde med deg lenger, men du har også folk som verner om deg.

Skrevet

Jeg slettet eksen til ei veninne av meg på eget initiativ. Jeg hadde kun kontakt med han via henne uansett. Men jeg hadde ikke bedt veninner slette ekser av meg om de hadde noen av de som "venn". Jeg hadde heller ikke krevd at de ikke skulle ha kontakt med han ellers heller.

Skrevet

Jeg er like gammel som deg, og jeg slettet eksen til svigerinna mi av meg selv da det ble slutt, nettopp fordi han hadde vært rimelig kjip mot henne, og i tillegg utro.

Jeg synes du fint kan spørre, men de må jo velge selv. Om det var en eks jeg ikke ville skulle vite mye om av mitt videre liv, er det jo ikke så kult om han har tilgang til mine venners profiler hvor de legger ut bilder av meg osv.

Skrevet

Jeg kunne aldri bedt noen om å slette noen som venn bare pga. et brudd. Jeg bestemmer da ikke om andre kan fortsette å være venn med noen?

Skrevet

Haha, jeg har ikke slettet min egen eks fra facebook engang!

Den vennelista der har da ingen betydning.

Skrevet

Jeg ville ikke bedt vennene mine om å slette en eks av meg fra vennelisten. De velger selv hvem de vil være venn med.

Hvis han hadde vært skikkelig kjip med meg hadde nok flere av venninnene mine slettet ham uten at jeg ba dem om det. Det hadde betydd mye mer for meg om de gjorde det på eget intiativ enn at de gjorde det fordi jeg ba dem om det.

Skrevet
Haha, jeg har ikke slettet min egen eks fra facebook engang!

Den vennelista der har da ingen betydning.

Den dagen du kommer ut for en stor nok drittsekk så har den faktisk det ja.

Skrevet

Det er mange som ikke vet hvordan de fjerner venner fra vennelista si, så det kan godt hende at de bare ikke vet hvordan, og gjør det hvis du ber dem om det. :)

(Jeg hadde samme problemet her om dagen da jeg fjernet eksen til ei venninne etter å ha oppdaget at hun og jeg ikke lenger hadde ham som felles venn. Jeg visste ikke hvordan jeg gjorde det, for jeg hadde aldri fjernet noen før.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...