Tigermor Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Skriver dere ønskeliste i invitasjonene og hva ønsker dere å få i gaver til bryllupet? Ønsker de fleste seg servise og krystall eller er det vanlig å ønske seg andre ting også? Vi driver å pusser opp huset vårt, og siden vi kommer til å bruke ganske mye på bryllup så vil vi ønske oss gavekort på byggvare og interiørforretninger. Men samtidig så er vi litt redd for at det kan bli sett på som litt sært...... litt kjedlig gavebord med 40gavekort som står linet opp på rekke og rad? Men nytt servise og alskens pynt og dilldall har vi faktisk ikke bruk for!
Noli Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Nei, vi ønsker oss sengetøy, Lego :D penger, ullpledd. Har en foreløpig veldig kort ønskeliste..
Møffi Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Det virker litt frekt og legge med ønskelister i invitasjonene, syns nå hvert fall jeg... Spre rett og slett ordet til mødre, familie og venner, så skal du se at de også syns det er en fornuftig gave og gi, det hadde hvert fall jeg syntes
DDuck Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Vi har laget en egen hjemmeside til bryllupet vårt, så vi skriver adressen til siden inn i invitasjonene På hjemmesiden står ønskene våre... Vi ønsker oss både gavekort i elektroforretning, penger til møbler og servise/bestikk
Jade Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Vi la ved en utskrift fra hjemmesiden vår med diverse info, bl.a. link til ønskeliste. Har bl.a. ønsket oss en Playstation 3, men regner ikke med at vi får det. Det er jo ganske dyrt, og da må jo det gå sammen en del og spleise. Ellers så har vi litt hardangerbestikk, servise, gavekort, penger, og ellers "glad for alt"
Fruktvand Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Jeg fikk en lang gaveliste i invitasjonen til et bryllup. Syns egentlig det var litt feil å sende den med. Finnes tross alt andre måter å kommunisere frem hva de ønsker seg til bryllup.
Møffi Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Jeg fikk en lang gaveliste i invitasjonen til et bryllup. Syns egentlig det var litt feil å sende den med. Finnes tross alt andre måter å kommunisere frem hva de ønsker seg til bryllup. Ja... Hjemmeside høres mer fornuftig ut da, men hvis ts kun ønsker seg gavekort er det vel ikke noe vits i å opprette en hjemmeside for å skrive det? :gjeiper:
Gjest hjemmesidetilhenger Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 Vi har laget en egen hjemmeside til bryllupet vårt, så vi skriver adressen til siden inn i invitasjonene På hjemmesiden står ønskene våre... Vi ønsker oss både gavekort i elektroforretning, penger til møbler og servise/bestikk dette har vi også gjort! nederst på invitasjonen skrev vi www.xxx.no slik at de kan gå inn på hjemmesiden og kikke. på hjemmesiden står det bittelitt om oss, hvor og når vielsen er (med veibeskrivelse), veibeskrivelse til festlokalet, overnattingsmuligheter, ønskeliste (link til en vi har lagd på glassmagsinet, pluss andre ønsker som feks digitalt speilreflekskamera, gavekort osv), gjestebok osv. det har vi fått mye positive tilbakemeldinger på! syns det hadde vært for drøyt å legge ved ønskeliste med invitasjonen assa! da er det bedre å svare de som spør...
Brud-09 Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 Synes også det var en god ide det med å skrive adr. til hjemmesiden i invitasjonen! Og selv om en ønsker seg gavekort kan det være lurt å ønske seg noe konkret. Ikke alle som lliker å gi gavekort. Hvis en oppretter en ønskeliste hos noen (trenger jo ikke være glassmagasin) er det lett for gjestene å kjøpe gaver, og du slipper å få flere av samme
Gjest Koukla Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Vi har fått bryllupsinvitasjon der ønskelisten lå ved. Overraskende nok gjorde det meg ingenting, kanskje fordi bryllupet var skikkelig casual (hjemme i haven, ingen dresskode, nære slektning), jeg reagerte ihvertfall ikke. Vi håper også å ha en avslappet tone i bryllupet vårt, men det kunne ikke falle meg inn å legge ved ønskelisten ved invitasjonene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå