Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Hva er egentlig forskjellen på en ipod og en mp3-spiller? Gjør de ikke akkurat samme nytten??
Antagonist Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 En iPod er en mp3-spiller produsert av Apple.
Gjest pastablasta Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Apple låser deg mye mer på hvilke muligheter du har til å legge inn musikken. En vanlig mp3 spiller gir deg mer fleksibilitet, og er billigere. Apple skal "alle" ha, men det er stort sett pga navnet. Man får mer for pengene fra andre merker.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Tusen hjertelig for svar:-) D var akkurat d jeg også mente og fikk beskjed om i butikken da jeg kjøpte min fine mp3-spiller:) Ble bare litt skeptisk da min venninne utbrøt lettere sjokkert at hun ikke i sin villeste fantasi kunne skjønne hvorfor jeg hadde kjøpt meg mp3-spiller foran ipod, så måtte bare forhøre meg:-) Har en kjempefin mp3-spiller i passe liten størrelse, med en deilig stor skjerm og kjempebra lyd:-) Hilsen ts.
Gjest Nedfall Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Tusen hjertelig for svar:-) D var akkurat d jeg også mente og fikk beskjed om i butikken da jeg kjøpte min fine mp3-spiller:) Ble bare litt skeptisk da min venninne utbrøt lettere sjokkert at hun ikke i sin villeste fantasi kunne skjønne hvorfor jeg hadde kjøpt meg mp3-spiller foran ipod, så måtte bare forhøre meg:-) Har en kjempefin mp3-spiller i passe liten størrelse, med en deilig stor skjerm og kjempebra lyd:-) Hilsen ts. Har hun noen rasjonell forklaring på hvorfor du burde velge en Ipod, fremfor en mp3 spiller? BTW: Gratulerer med ett godt kjøp!
Gjest Lommerusk Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 iPoden er fullt intergrert med iTunes, noe som gjør den til et uten tvil bedre kjøp om du bruker iTunes. Dessuten vil jeg påstå at det en er over gjennomsnitts mer brukervennlig enn en vanlig mp3-spiller, penere og har lengre batteritid.
Gjest Lommerusk Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Gjest padawan Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Apple låser deg mye mer på hvilke muligheter du har til å legge inn musikken. dette er ikke helt riktig. du kan bruke endel andre programmer enn iTunes for å legge inn videoer og og musikk.
Kamikatze Skrevet 23. januar 2009 #10 Skrevet 23. januar 2009 (endret) Nei, takke meg til en mp3spiller som er integrert med windows, enkelt og greit dra og slipp musikk til og fra. Funker i iTunes også, om det kniper. iPod var i førstningen en kul greie for halvnørder, som den gang i steinalderen gjorde at den ble en kultgreie. En hvit småkjip plastdings i et marked av hightechdesignet romfarts- og scifigadgets, som var tungvinte i bruk, med driverdisker som fulgte med, men sjelden virket. I hvertfall ikke før eieren hadde klort blodrød måne på seg. Dengang var iPod kul. Billig hvit firkantet plastikk som funket. Etter at den hadde vært kultgreie en stund, ble den et motefenomen, og flere, dyrere og mer avanserte modeller ble laget. Prisen skjøt til himmels, men den kjipe plasten beholdt. Få elektroniske duppeditter når opp til iPod i antall reklamasjoner fra forbrukere. Andre produsenter av mp3spilledåser viker slettens ikke tilbake for iPod. De vet at om de skal lokke kunder til å velge deres produkt, må de servere noe som smaker bedre enn konkurrenten. Og det gjør de på kvalitet og funksjoner. iPod er ikke hva den engang var. Nå betaler du dyrt for merket, og får et produkt som er simplere enn hva konkurrentene leverer til samme eller lavere pris. I begynnelsen var det omvent. Men nå er lyspæra gått i iGlorien. Endret 23. januar 2009 av Kamikatze
-Susanne- Skrevet 24. januar 2009 #11 Skrevet 24. januar 2009 Har hatt 2 ipoder, begge var problematiske helt fra starten, dessuten køddet itunes til pc'n min noe grundig. Har nå denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=364463 som er lysår bedre på kvalitiet og brukervennlighet.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #12 Skrevet 24. januar 2009 En iPod er en mp3-spiller produsert av Apple. Mhm, så enkelt er det. Noe mange ser ut som de ikke skjønner. Apple låser deg mye mer på hvilke muligheter du har til å legge inn musikken. En vanlig mp3 spiller gir deg mer fleksibilitet, og er billigere. Apple skal "alle" ha, men det er stort sett pga navnet. Man får mer for pengene fra andre merker. Mhm. Har hun noen rasjonell forklaring på hvorfor du burde velge en Ipod, fremfor en mp3 spiller? BTW: Gratulerer med ett godt kjøp! Enig. Finnes det rasjonelle grunner for å velge en iPod i det hele tatt? :-P iPod var i førstningen en kul greie for halvnørder, som den gang i steinalderen gjorde at den ble en kultgreie. Etter at den hadde vært kultgreie en stund, ble den et motefenomen, og flere, dyrere og mer avanserte modeller ble laget. iPod er ikke hva den engang var. Nå betaler du dyrt for merket, og får et produkt som er simplere enn hva konkurrentene leverer til samme eller lavere pris. I begynnelsen var det omvent. Men nå er lyspæra gått i iGlorien.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2009 #13 Skrevet 28. januar 2009 Tusen takk for fyldige svar alle sammen <3 Nå er jeg enda mer glad for min mp3-investering :-) Jeg kjøpte nemlig denne og er veldig fornøyd med den :-)
Prikketekoffert Skrevet 28. januar 2009 #14 Skrevet 28. januar 2009 Gratulerer med kjøpet! Personlig har jeg bare potitive erfaringer med Creative, i motsetning til Apple som jeg har sett ALLE mine venner ha problemer med.. moahaha.
Muffinsdilla Skrevet 28. januar 2009 #15 Skrevet 28. januar 2009 Jeg har Ipod og er uenig i det som blir sagt om at man er bundet og låst av apple. Man kan helt klart bruke andre programmer å overføre musikk med. Dessuten skjønner jeg ikke problemet med å bruke Itunes. Fungerer utmerket, for meg hvertfall! Hehe! Sånn ellers er jeg ikke så fan av apple, syns det er for oppskrytt!
Zzyzx Skrevet 28. januar 2009 #16 Skrevet 28. januar 2009 Dessuten skjønner jeg ikke problemet med å bruke Itunes. Fungerer utmerket, for meg hvertfall! Fordi du har ipod. Man må nemlig ha ipod for å få brukt musikken noen andre steder enn i selve programmet. (Det skal de visstnok ha ordnet på nå, men jg tror det ikke før jeg får se det.)
Gjest padawan Skrevet 29. januar 2009 #17 Skrevet 29. januar 2009 Fordi du har ipod. Man må nemlig ha ipod for å få brukt musikken noen andre steder enn i selve programmet. (Det skal de visstnok ha ordnet på nå, men jg tror det ikke før jeg får se det.) det stemmer ikke helt. du kan bruke iPoden i andre programmer, både til å overføre og høre på musikken.
Gjest Wolfmoon Skrevet 29. januar 2009 #18 Skrevet 29. januar 2009 Min første mp3 spiller var en Creative, den varte desverre ikke spesielt lenge. Var i grunn bare problemer med den spilleren, og jeg fikk ikke engang pengene tilbake fordi det visstnok ikke kunne bevises at det ikke var min feil at den ikke funket. Min andre mp3 spiller var en iPod, den har jeg nå på 4 året, og har overhodet ikke hatt noe problemer med den, og den er overhodet ikke klar for å skiftes ut. Tiltross for dette sier jeg da ikke at Creative er helt elendige spillere som jeg ikke skjønner at noen vil ha, selv om jeg personlig ikke var fornøyd og neppe kommer til å kjøpe creative igjen. Hva er det med påståeligheten på kjøp som i bunn og grunn vil være en smaksak :klø:
Zzyzx Skrevet 29. januar 2009 #19 Skrevet 29. januar 2009 (endret) det stemmer ikke helt. du kan bruke iPoden i andre programmer, både til å overføre og høre på musikken. Det var kke det jeg sa. Jeg sa at musikken du kjøper i itunes ikke kan brukes på andre mp3-spillere enn en ipod. Og at hun jeg svarte dermed kanskje ikke hadde vært like fornøyd med itunes hvis hun ikke hadde ipod. Endret 29. januar 2009 av Zzyzx
Kamikatze Skrevet 29. januar 2009 #20 Skrevet 29. januar 2009 Min første mp3 spiller var en Creative, den varte desverre ikke spesielt lenge. Var i grunn bare problemer med den spilleren, og jeg fikk ikke engang pengene tilbake fordi det visstnok ikke kunne bevises at det ikke var min feil at den ikke funket. Min andre mp3 spiller var en iPod, den har jeg nå på 4 året, og har overhodet ikke hatt noe problemer med den, og den er overhodet ikke klar for å skiftes ut. Tiltross for dette sier jeg da ikke at Creative er helt elendige spillere som jeg ikke skjønner at noen vil ha, selv om jeg personlig ikke var fornøyd og neppe kommer til å kjøpe creative igjen. Hva er det med påståeligheten på kjøp som i bunn og grunn vil være en smaksak :klø: http://www.dagensit.no/arkiv/article1336507.ece?jgo=r2_l http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=133909 Og det at der reklameres for, hva var det, en av seks spillere? Husker ikke, men det var mye. Når de driter i forbrukermyndighetene og nekter å reparere/bytte hvis den ramler ifrahverandre etter et år og en dag, så sier det seg selv at mange har blitt skeptisk. (Fant ikke reklamasjonsstatistikken, tror det var nrk eller tv2 sitt forbrukerprogram som nevnte det, for et års tid siden.) Det er hyggelig at din virker. Og vi må anta at fem av seks gjør nettopp det. Likevel er det dårlige odds, om man skal kjøpe seg en ny spiller. Og samtidig vet man at om den ikke tåler normal bruk, så risikerer man å måtte kjempe for å få reklamere innen et år fra kjøp, og kan glemme det etter det. Vi forbrukere tar hintet. Vi som ikke er avhengig å vise verden at det er en ipod vi har, for å skåne tilfeldige forbipasserende og vennekretsen fra å ligge søvnløs, og tenke på "hun med den vanlige mp3spilleren".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå