Gå til innhold

Finnes det ett eget venner/ kjæreste sjekke forum for folk med psykiske lidelser?

Gjest ensom og forlatt

Anbefalte innlegg

Gjest ensom og forlatt

Jeg har veldig lyst på venner/kjæreste og har regestrert profiler på de jeg nevner over. Jeg har skrevet i profilen min at jeg sliter med psykiske problemer og har angst og depresjon. :sjenert: Men jeg får aldri noe svar fordi jeg tror grunnen er at "friske" folk blir skremt bare de leser om psykiske problemer. Har heller ikke lyst å fjerne dette på profilene mine heller da angsten og depresjonen er en del av meg. :sjenert: Og blir man bedre kjent med meg så får de uansett vite det fordi angsten min er sterk og synbar. Jeg klarer ikke å skjule at jeg sliter psykisk og jeg ønsker å være åpen om psyken da den er en del av meg. Jeg har slitt med psyken siden barndommen og hvis jeg hadde vært frisk så hadde jeg ikke visst hvem jeg var. Fordi jeg føler at angsten og depresjonen er meg. Jeg lurer på om det finnes noen vennskapssider/sjekkesider med folk som alle sliter psykisk? Jeg har vært på flere angst forum, men de som er der har allerede mann, og barn og er etablerte og har flere venner. Men finnes det et sjekkeside for mennesker med psykiske lidelser? :jepp: Det må jo finnes fordi det er jo fryktelig mange som sliter med psyken. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg tror det kan være vanskelig å finne en partner hvis man skrive rett ut at man sliter psykisk. Hva med å heller si det når dere møtes og har blitt litt kjent? Tror mange "siler ut" kandidater og da kan du nok komme i nei-bunken. Angående forum så vet jeg ikke, har aldri hørt om at det skulle finnes et for de som sliter psykisk.

Ønsker deg lykke til i partnervalget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FargeSterk

Jeg vet ikke om noe eget sjekkested for folk med psykiske lidelser, men synes du gjør rett i å være åpen om at du sliter psykisk. De som forkaster profilen din pga dette, ville sannsynligvis "forkastet" deg hvis de fikk vite det senere også.

Men er det så lurt å lete etter en partner som også sliter psykisk? Det kan jo bli slik at dere drar hverandre ned, i stedet for å bygge hverandre opp. Ihvertfall når det gjelder depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om noe eget sjekkested for folk med psykiske lidelser, men synes du gjør rett i å være åpen om at du sliter psykisk. De som forkaster profilen din pga dette, ville sannsynligvis "forkastet" deg hvis de fikk vite det senere også.

Det tror ikke jeg. Jeg har en del psykiske problemer selv, og det har også alle kjærestene mine hatt, og det synes jeg går greit. Men jeg ville også styrt unna en person som presenterte seg meg å ha psykiske problemer, enten det var via nettet eller i real life.

Min erfaring er at folk som identifiserer seg så mye med problemene sine også er veldig slitsomme å forholde seg til, og at de gjerne er ute etter partner for å dele problemene sine, og at de ikke tar ansvar for dem selv. Det kan godt hende trådstarter ikke er slik, men ved presentere seg på den måten gir man inntrykk av det.

Det er heller ikke lurt å være for problemfokusert i starten av ett forhold. Det setter store spor i resten av forholdet, og kan trekke det veldig ned. Jeg har aldri tatt den store praten om psykiske problemer, sånt kommer uansett frem etterhvert. Har man så store problemer at man ta det opp med en gang tror nok heller man burde fokusere på å løse disse, enn å jage rundt etter en partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror ikke jeg. Jeg har en del psykiske problemer selv, og det har også alle kjærestene mine hatt, og det synes jeg går greit. Men jeg ville også styrt unna en person som presenterte seg meg å ha psykiske problemer, enten det var via nettet eller i real life.

Min erfaring er at folk som identifiserer seg så mye med problemene sine også er veldig slitsomme å forholde seg til, og at de gjerne er ute etter partner for å dele problemene sine, og at de ikke tar ansvar for dem selv. Det kan godt hende trådstarter ikke er slik, men ved presentere seg på den måten gir man inntrykk av det.

Det er heller ikke lurt å være for problemfokusert i starten av ett forhold. Det setter store spor i resten av forholdet, og kan trekke det veldig ned. Jeg har aldri tatt den store praten om psykiske problemer, sånt kommer uansett frem etterhvert. Har man så store problemer at man ta det opp med en gang tror nok heller man burde fokusere på å løse disse, enn å jage rundt etter en partner.

Utrolig klokt sagt av deg, er helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...