Gå til innhold

Ipoden - hvordan laster jeg ned musikk fra internett på ipoden min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg en helt ny ipod, men jeg aner ikke hvordan jeg laster ned musikk på ipoden fra internettet. Hvilke sider kan jeg laste ned musikk og hvordan laster jeg? Helst noen norske sider da jeg ikke skjønner engelsk. Hvor mye koster det å laste ned musikk på ipoden? Hvor er det billigst? Jeg ønsker alt inn med teskje for dette har jeg null greie på. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bruker itunes.

Skrevet

Det er musikkavspillingsprogrammet som du må bruke for å få musikk inn på iPoden. Lastes ned gratis fra Apple.

Med iTunes kan du både kjøpe ny musikk, organisere musikken du allerede har på pcen og du kan lage spillelister som du synkroniserer med iPoden din!

Gjest Gjest_mann28_*
Skrevet

Kjenner jeg apple rett, så står vel alt dette i manualen? Og kjenner jeg den gjennomsnittlige nordmann rett, så er ikke manuelen åpnet :P

Skrevet

Jepp, som nevnt må du laste ned iTunes fra http://www.apple.com/itunes/ (trykk på Download knappen) og installere denne. Denne gjør deg istand til kommunisere med iPod'en. I iTunes kan du kjøpe musikk men det hjelper deg også med å konverte CD'er som du har liggende til et format som kan spilles av på din iPod.

Skrevet

Eller du kan selge iPoden din, og kjøpe en vanlig mp3-spiller slik at du kan kjøpe musikk hvor du vil :)

Skrevet
Eller du kan selge iPoden din, og kjøpe en vanlig mp3-spiller slik at du kan kjøpe musikk hvor du vil :)

Du kan kjøpe musikk hvor du vil selv om du har iPod, er ingen tvang å kjøpe fra iTunes nei!

Skrevet

Kan man laste ned musikk fra iTunes til mp3 spiller da?

Skrevet
Kjenner jeg apple rett, så står vel alt dette i manualen? Og kjenner jeg den gjennomsnittlige nordmann rett, så er ikke manuelen åpnet :P

Er vel ikke noen manual med ipod lengre, var hverfall ikke det med min.

Gjest Gjest_freezepop_*
Skrevet
Kan man laste ned musikk fra iTunes til mp3 spiller da?

Ja, iallefall i 99% av tilfellene. Sjekk om sangene er "iTunes plus". Om de ikke er det er de låst til iPod, men som sagt er nå 99% av sangene iTunes plus, så de kan brukes på alle slags mp3-spillere, om det var det du lurte på

• 6 måneder senere...
Gjest thiva
Skrevet

hei, hvorden man laster ned musikk videoer inn på ipod, har prøvd enn del gonger, det gjekk ikke, e noen kan hjelp meg?

Skrevet

Du kan selvsagt også kjøpe musikk fra andre steder, f.eks. platekompaniet eller cdon og legge det inn i itunes. Du kan også bruke andre programmer for å laste musikken over til ipoden (f.eks. sharepod). Men det letteste er nok å bruke itunes til alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...