Gjest TS Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Jeg har nettopp kjøpt meg et nytt par jeans. Jeg brukte dem på en fest, hvor jeg hele kvelden satt i et veldig røykfullt rom. Etter dette fikk de en merkelig lukt, det er vanskelig å forklare, men kan kanskje sammenlignes litt med oppvaskhansker (slike i gummi). Jeg vasket dem, men lukta er der fortsatt. Jeg husker jeg hadde det samme problemet med et par jeans for mange år siden, men de ble ikke brukt i et røykfullt rom eller noe... De lukta bare gummihansker uansett hvor mye jeg vaska de. Noen som har opplevd det samme eller har tips til hvordan jeg skal få bort gummilukta?
hufsa! Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Heia,Ja,kan du tenke deg noe mere irriterende!!Jeg har ikke opplevd det med jeans, men med joggebukser, gensere og topper om de er i mørk farge.Så det jeg er kommet fram til, er at det er fargestoffene de bruker.Kan jo ikke være noe annet??Og lukter værst når de er blaute etter vask.Men hva du skal gjøre vet jeg ikke.Har prøvd å vaske det i varmer vann,byttet vaskemiddel,hengt de ute i frisk luft men ingenting nytter.Også er det jo alltid sånn at enn får det plagget som favoritt det er jo derfor man kjøper det ;-)) Finner du ei løsning så oppdater her da,lykke til.
Mokkon83 Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Hmmm, det har jeg aldri opplevd eller hørt om.. MEN et tips som du kan prøve er at du har en dæsj med skyllemiddel sammen med vaskepulveret/flytende omo i tillegg til der du har det vanligvis. Det har jeg begynt å gjøre og tøyet lukter nydelig
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Jeg har et par skinny jeans fra Cheap Monday som lukter sur nedbør selv når de er nyvasket! Får ikke lukten ut, og har ikke akkurat brukt dem på feil måte, hvis det hadde gått an.
Mischa Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Jeg tror også det har noe med fargestoff å gjøre da jeg har opplevd det samme og det kun gjelder veldig mørke klær (jeans, genser) Ble ikke kvitt lukten samme hvor mye jeg vasket!
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 Når klær lukter surt hjelper det å legge de i vann med eddik over natten. Kanskje det kan være verdt forsøket, men jeg vet ikke om det vil hjelpe altså.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 Jeg hadde samme problem med en genser. En dæsj skyllemiddel under vasking løste den saken. Du skal egentlig ikke bruke vanlig skyllemiddel på ull, men genseren var ubrukelig så lenge den lukta så jævlig.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Jeg hadde også problemer med mørke klær som luktet "råta" etter vask. Jeg løste problemet på enkel måte, bytta ut den flytende OMO color'en med flytende nøytral color, og nå er lukta borte. Hadde ikke det samme problemet når jeg brukte OMO color tabletter, men det dukka opp med flytende om OMO color. Mitt forslag er å bytta vaskemiddel en stund og se om det hjelper. Har forøvrig ikke hatt noe problem med OMO ultra.
Lovis Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 Ha eddik i skyllevannet når du vasker klær. Det har tatt lukt hos meg i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå