Gå til innhold

Hund som ikke har det godt

Anbefalte innlegg

Gjest Voffsen
Skrevet

Jeg har fått høre om en hund som ikke har det noe bra. Den sitter i bur mesteparten av dagen uten tilgang på vann og mat. Den er visstnok veldig tynn og ribbena vises godt.

Det jeg har hørt er kun annenhåndsinformasjon, så strengt tatt VET jeg ikke at det er sant, men har grunn til å tro at det stemmer. Og dette gjelder folk jeg ikke kjenner. Den som har fortalt meg dette vil ikke under noen omstendigheter gå videre med informasjonen.

Så hva kan jeg gjøre? Er det i det hele tatt noe jeg KAN gjøre? Er det noen man kan ringe som kan undersøke om opplysningene stemmer og så hjelpe dyret?

Jeg får helt vondt av å tenke på den stakkars hunden. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ringe dyrevernet.

Imidlertid så bør du være svært forsiktig så lenge det bare er snakk om spekulasjoner. Ja, det kan være at det du har hørt stemmer, men hva om det er usanne rykter satt ut av en eller annen?

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Det er mattilsynet som har ansvaret for slike ting hvis du velger å gå videre med det.

Skrevet

Synes du vet nok til en bekymringsmelding til mattilsynet. Tenk hvis det ER sant. Skal den stakkars hunden bare bli sittende der i buret fordi vi mennesker er så redd for å ta litt ansvar.

Gjest hufse-tufsa
Skrevet

Du plikter å melde fra til Mattilsynet. De vil foreta et hjemmebesøk og undersøke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...