Gå til innhold

"Nyfødte" barn i bryllupet

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg har selv en sønn på 8 mnd, han er rolig og snill men jeg kunne ikke tenkt meg å ta han med meg i bryllup, han har ikke glede av det og jeg kunne tenkt meg å kost meg med barnefri noen timer.

Dersom du tror det dreier seg om noen timer, så har du gått glipp av noe av hovedpoenget her.

Jeg kunne også hatt barnevakt noen timer til et bryllup på stedet jeg bor.

Men her var det snakk om å reise til andre siden av landet og måtte overnatte 1-2 netter. Det sier seg selv at det ikke går uten å ta med babyer som fremdeles fullammes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg må innrømme - og jeg synes vel egentlig ikke jeg er så Momzilla at det gjør noe - at jeg hadde blitt litt lei meg for ikke å kunne få delta i venners bryllup på grunn av at jeg ikke fikk ha med sønnen min når han var så gammel. For meg så hadde det egentlig vært det samme som for brudeparet å si at det da egentlig ikke var så farlig om vi kom eller ikke. En ting er å ikke ville ha med seg et spedbarn, noe annet er å ikke få lov.

Jeg har hatt med meg han på tilstelninger jeg, og han har aldri sovet i et rom fullt av fulle mennesker som bråker. Vi har reist hjem tidlig, sånn etter middag en gang.

Endret av angelou
Skrevet

Har selv sendt ut invitasjoner om "adult reception". Da vet folk det er en voksen fest med alkohol. Jeg har 2 venninner som komme rmed sine spedbarn. Det er ikke noe problem for oss. Men større barn bees settes bort den helgen. Er ikke en stor ting. Og veldig mange voksne skjønner dette godt. Samt så ser de frem til en barnefri helg der de kan boltre seg litt:)

Har ikke fått noen negative tilbakemeldinger. Om de tenker det, sier de ikke noe. Da får de heller være hjemme. Har selv 2 barn, og de skal være med på starten, så drar de bort i løpet av kvelden. En på 10 og en på 2 år.

Smak og behag.

Skrevet

Jeg hadde ikke bare takket nei, jeg hadde rett og slett ikke hatt mulighet til å komme, og det hadde jo vært trist om det var gode venner som giftet seg.

Har hatt med min lille baby på flere fester og voksne tilstelninger. Jeg har ikke drukket, og det har vært helt uproblematisk. Hadde jo ikke funnet på å hatt med en treåring, det blir noe helt annet.

Skrevet

Synes det er greit når ungene blir litt større jeg også, er forskjell på en to-åring og en på fem måneder...

Skrevet

Denne tråden sklir ut med mye snakk om ting som ikke er det som er problemet.

Dette handler IKKE om barn over 1 år, ikke om å ta fri "noen timer", ikke om å skulle ha barn med i selve bryllupet.

Det handler om en dame som forventer at foreldre skal sette fra seg barn helt ned i 5 måneder for en hel helg.

Skrevet
Denne tråden sklir ut med mye snakk om ting som ikke er det som er problemet.

Dette handler IKKE om barn over 1 år, ikke om å ta fri "noen timer", ikke om å skulle ha barn med i selve bryllupet.

Det handler om en dame som forventer at foreldre skal sette fra seg barn helt ned i 5 måneder for en hel helg.

ser ikke noe problem i det. Barn klarer seg godt på morsmelk erstatning eller pumpet melk.

Barn klarer seg godt uten mor i 2 dager. Tenk på barn som kommer bort fra sine foreldre under krig og sykdom.

2 dager er ikke verdens ende. Om man ikke vil er det opp til personen.

Synes ikke det er frekt eller uhøflig å ikke ville ha barn i sitt bryllup. Selv har jeg et barnefri bryllup.

Skrevet
Barn klarer seg godt uten mor i 2 dager. Tenk på barn som kommer bort fra sine foreldre under krig og sykdom.

Kanksje litt ekstremt å sammenligne et bryllup med krig og sykdom, men enig i tankegangen :gjeiper: Tror fortsatt ikke barn har for stor skade av å være borte fra foreldre (uten ønske om å starte en ny diskusjon om dette :skratte: )

Skrevet
ser ikke noe problem i det. Barn klarer seg godt på morsmelk erstatning eller pumpet melk.

Dette er det dummeste jeg har lest på j... lenge. Tenk å sammenlikne det å dra i bryllup med å miste sine foreldre på en tragisk måte for å få det til å høres OK ut.

Du har åpenbart ikke barn selv. Noen barn tar faktisk ikke flaske, og mor kan miste melka hvis hun ikke ammer en hel helg. Så så enkelt som du prøver å fremstille det her er det bare ikke. Norske helsemyndigheter anbefaler å amme barn til de er ett år, så å gamble med melka for et bryllup er meeeget uaktuelt for mange.

Hvorfor er det så vanskelig for en del av dere som ikke ønsker å ha barn i bryllupet å skjønne at det faktisk ikke er et valg for noen å reise fra ungen sin?

Skrevet
Kanksje litt ekstremt å sammenligne et bryllup med krig og sykdom, men enig i tankegangen :gjeiper: Tror fortsatt ikke barn har for stor skade av å være borte fra foreldre (uten ønske om å starte en ny diskusjon om dette :skratte: )

vet det var veldig på spissen. Men folk klager over de mest trivielle ting.

Om man vil eller ikke er opptil foreldren.

Skrevet

Det er ikke alle barn som tar flaske. Var du virkelig ikke klar over det?

Ja, de fleste barn overlever selv om de skulle miste foreldrene pga krig og sykdom. Men hva har det med ditt bryllup å gjøre?

Synes ikke det er frekt eller uhøflig å ikke ville ha barn i sitt bryllup. Selv har jeg et barnefri bryllup.

Igjen (jeg har gjenntatt dette ca 10 ganger nå tror jeg): å ha et "barnefritt bryllup" er da slett ikke det samme som å forsøke å diktere sine gjester til å etterlate spebarn på andre siden av landet. Tror ingen av disse foreldrene har noen ønsker om at barna skal delta i bryllupet (verken vielse eller fest), de vil bare ha mulighet til å ha dem med til lokalet og kunne følge med dem innimellom.

Skrevet
Dette er det dummeste jeg har lest på j... lenge. Tenk å sammenlikne det å dra i bryllup med å miste sine foreldre på en tragisk måte for å få det til å høres OK ut.

Du har åpenbart ikke barn selv. Noen barn tar faktisk ikke flaske, og mor kan miste melka hvis hun ikke ammer en hel helg. Så så enkelt som du prøver å fremstille det her er det bare ikke. Norske helsemyndigheter anbefaler å amme barn til de er ett år, så å gamble med melka for et bryllup er meeeget uaktuelt for mange.

Hvorfor er det så vanskelig for en del av dere som ikke ønsker å ha barn i bryllupet å skjønne at det faktisk ikke er et valg for noen å reise fra ungen sin?

PS

Har 3 barn selv i aldern 14 -> 3 år. Det er hva du vil gjøre. Jeg har vært borte en hel helg der jeg har pumpet på kvelden for å stimulere melke produksjonen. Men som jeg skrev tidligere. Om man ønsker eller ikke er opptil deg selv. Men det er rett og slett ikke uhøflig eller frekt av brudeparet å ønske en bryllup uten barn.

Har stor forståelse for det.

Skrevet
PS

Har 3 barn selv i aldern 14 -> 3 år. Det er hva du vil gjøre. Jeg har vært borte en hel helg der jeg har pumpet på kvelden for å stimulere melke produksjonen. Men som jeg skrev tidligere. Om man ønsker eller ikke er opptil deg selv. Men det er rett og slett ikke uhøflig eller frekt av brudeparet å ønske en bryllup uten barn.

Har stor forståelse for det.

Åja, glemte at siden enkeltpersoner kan få det til så betyr det jo at alle får det til. Det er jo bare snakk om vilje. :roll: Du som tydeligvis har barn, burde vel egentlig vite bedre.

Du har ikke stor forståelse for det. Du sier jo at det er hva man gjør det til. Ergo at dette er noe den enkelte kan velge.

Det er ikke frekt av brudepar å ønske bryllup uten barn. Det har jeg aldri sagt. Det jeg synes er frekt, er å invitere kvinner med spedbarn, nekte dem å ha med barnet. og late som om det er viktig for dem at de kommer. (uavhengig av hva denne kvinnen velger, å reise eller ikke) Det er det tydeligvis ikke, da det er tydeligvis for enkelte er viktigere at det ikke er et barn tilstede.

Skrevet
Vi har tenkt at vi ikke vil ha barn i vårt bryllup. Hovedsakelig fordi vi ikke har barn selv og ikke er noe spesielt interessert i barn rett og slett. Vårt problem er at vi har noen som skal bes som har barn på ca 5-8 mnd og som har uttrykt at de synes det er helt galt at de ikke kan ta med barna sine. Vi har som sagt ikke noe særlig kontakt med barn og er da litt i villrede om hvor gamle barna bør være før foreldrene kan dra i bryllup. Dette vil innebære at foreldrene drar på overnatting til en annen del av landet.

Vi selv synes det ikke kan være noe problem for foreldrene å overlate barna til besteforeldrene for en dag (de kommer mest sannsynlig lørdag formiddag og drar søndag formiddag).

Er jo så klart vårt bryllup og vi som må bestemme oss for hvordan vi vil ha det, men har som sagt ikke peiling på barn....Noen synspunkter??

Du tar det for gitt at besteforeldre har anledning. Når du skriver at de kommer fra en annen del av landet. Jeg vet det tar tid å dra i bryllup. jeg hadde takket nei. Man skal reise, kansje kjøre bil? festen blir sen, kansje noe alkohol så skal man opp tidlig for å dra? vet du hva...nei takk.

greit at du ike har intr. av barn,men har du ikke evnen til å tene at det ikke er så enkelt for andre da?

Du behøver jo ike bry deg med ungen, du behøver jo ikke se på den engang

Skrevet
Problemet herer at de som vil ha med barn kommer fra annen del av landet, derfor har de ikke anledning til å ta med barnevakt, og dette stiller ikke vi med. Om de vil forlate festen tidligere vil dette også bli litt vanskelig da den holdes på et litt ugunstig sted og vi skal stille med buss når festen er over.

Enten godtar du det, eller så sender du kontrabeskjed om at de ikke er bedt alikavel,men skriv grunnen

Skrevet
Hvorfor har de ikke anledning til å ta med barnevakt? (hvis det er dyr flyreise, så skjønner jeg selvsagt problemet)

At dere kunne formidlet barnevakt er vel ingen dum ide?

Og hvorfor har dere kun en "avgang" for de som skal hjem? Det er jo dumt for de eldste som gjerne takker for seg litt tidligere (hva med taxi da?). Jeg vet ihvertfall om noen i vårt bryllup som sikkert kommer til å reise hjem litt tidligere.

(startet denne posten før posten over var postet)

Edit: har skiftet mening ang. ammende babyer

En avgang med buss..hallo. Tvangsholding av gjester. Stakkars folk

Skrevet
Dersom du tror det dreier seg om noen timer, så har du gått glipp av noe av hovedpoenget her.

Jeg kunne også hatt barnevakt noen timer til et bryllup på stedet jeg bor.

Men her var det snakk om å reise til andre siden av landet og måtte overnatte 1-2 netter. Det sier seg selv at det ikke går uten å ta med babyer som fremdeles fullammes.

Ok, da har jeg gått glipp av hovedpoenget, trodde det dreide seg om noen timer jeg, og ikke over en hel helg. Skjønner det mye bedre nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...