Amadea Skrevet 20. januar 2009 #61 Skrevet 20. januar 2009 Til siste gjest: Jeg tror de fleste er enige med deg egentlig, men nå handlet jo denne tråden om babyer på bare noen få måneder der foreldrene måtte reise halve landet rundt for å delta på bryllup. Det betyr minst én kanskje to overnattinger. Tenk om babyen ikke roer seg da, da har du ikke mulighet til å reise hjem og avlaste barnevakt. I bryllup er jo gjerne par invitert, derfor blir det feil å sammenlikne med firmafest, julebord etc (det er jo gjerne nærme hjemstedet også). Å ha med barnevakt og dermed betale for reise og overnatting for denne er vel noe de færreste småbarnsforeldre tar seg råd til. Da måtte det vel vært for å delta i bryllupet til en søster eller bror eller noe. Spedbarn gjør som regel veldig lite ut av seg. Om de skriker går vel forledrene ut med barnet (går også an å anmode om dette om en er redd for at de ikke vil gjøre det) og skulle det bli skikkelig ille holder da vel minst en av partene seg edru og dermed kan de kjøre til hotellet. Tror absolutt ikke dette er så ille som noen skal ha det til. Denne situasjonen er dermed ikke den samme som å bli fornærmet for å ikke kunne ha med seg 1,5-åringen sin i bryllupsfest i den samme byen som en selv bor.
Gjest Gjest_line_* Skrevet 20. januar 2009 #62 Skrevet 20. januar 2009 her lukter det mom-zillas!!!! det finnes faktisk mennesker som velger å leve uten barn, og som velger å ha ett bryllup uten barn, uuuutrolig men sant. men det er jo ganske vanskelig når slike som dere hyler og skriker om at ingenting er viktigere enn barna deres, haloo liksom!!!!! det er brudeparet sin dag, dere har da ingen rett til å trenge dere på meg hylende småbarn og stinkende bleier. har noen av dere tenkt på hvordan det er for så små barn å ligge i vognen mens en eller annen onkel snøvler drita full fordi og musikken spilles for høyt? eller nei, unnskyld, glemte jo at siden det er små barn i bryllupet så må musikken være lav, må jo ikke forstyrre de små... herregud hva har jeg tenkt på? jeg har jo glemt at HELE VERDEN HANDLER OM DE SOM HAR BARN, mens vi som ikke har det eller VEKGER å ikke ha det verken skjønner noe eller har rett til å bestemme på sin egen dag
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #63 Skrevet 20. januar 2009 Vi ble bedt i bryllup på andre siden av landet, uten barn. Vi ble hjemme!
Gjest Pysepus Skrevet 20. januar 2009 #64 Skrevet 20. januar 2009 Jeg ser helt klart ønsket om et barnefritt bryllup, og jeg skjønner det veldig godt. Likevel lurer jeg på om dere ikke ser forskjellen mellom et barn og en baby? Har man en liten baby så setter man ikke den bort til en barnevakt. Hvis de ikke blir ammet så er det jo greit, men hvis de ikke gjør det så er jo babyen helt avhengig av sin mor. Jeg tenker som brud at noe må man tåle når man gifter seg. Det viktigste for meg var at alle våre venner og familie var til stede. Hvis jeg hadde vært mamma hadde jeg blitt skikkelig såret over å ikke kunne komme i mine venners bryllup fordi jeg ikke fikk ha med meg babyen min som kun fikk mat fra meg. For det er ikke babyen som inviteres, det er MEG! Så jeg vet ikke helt om man kan kalle noe her bridezillas eller mammazillas Det er bare det at det er forskjell på hvor gammel babyen er før man rett og slett kan reise fra den i et slikt tidsrom!
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #65 Skrevet 20. januar 2009 Det er vel ikke det at det er vanskelig å takke nei, for det hadde jeg gjort på flekken, det er vel heller det er enkelte bruder blir ganske sure og snurte fordi folk da velger å IKKE komme bryllupet. Du ser det tydeligvis ikke som noe tap at disse gjestene velger å ikke komme,så hvorfor be de i utgangspunketet? Men det er vel ikke snakk om at de andre gjestene må ta hensyn til spedbarnet? Forstår ikke hva et spedbarn (som kanskje ligger og sover i en vogn i naborommet) kan gjøre for å ødelegge dagen din? Redd for å dele oppmerksomheten? Kjære deg. Der vi skal være er det ikke et rom som barna kan ligge å såve, men jeg skrev også at jeg ikke kom på noen av de vi hadde invitert som hadde barn under 1 år. Hvorfor skulle jeg være redd for å dele oppmerksomheten? fordi jeg ikke vil ha barn i bryllupet? tull!
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #66 Skrevet 20. januar 2009 Jeg skjønner ikke, hvorfor blir festen ødelagt for andre enn de som evnt har med barnet og som må følge med det? Jeg ser virkelig overhodet ikke problemet her. Virker som om dere kun er opptat av å styre alle rundt dere. Det er ikke gratis å dra i et bryllup heller. Noen ganger må man bruke penger på reise og overnatting, gave og kanskje kjole. dette er ikke gratis. Helt ærlig skulle jeg helst latt være å dra i mange bryllup, da de har vært dødens kjedelig, og kun ført til masse utgifter. Det var iallefall 2 spedbarn i vårt bryllup. Så virkelig ikke på det som noe problemstilling, og ikke satte det noen demper heller. Klart, de med barn dro litt tidligere, men slik er livet. Jeg skjønner ikke at du klarte å få ut av det jeg skrev at vi kun er opptatt av å styre alle rundt oss, på hvilken måte da? Om noen har et lite barn de vil ha med seg for det blir ammet så skal ikke jeg være urimelig, men jeg hadde satt pris på om de hadde hørt med meg først og ikke tatt det som en selfølge.
Jade Skrevet 20. januar 2009 #67 Skrevet 20. januar 2009 (endret) har noen av dere tenkt på hvordan det er for så små barn å ligge i vognen mens en eller annen onkel snøvler drita full fordi og musikken spilles for høyt? Det var dette jeg tenkte på når jeg tenkte at null barn også gjaldt spebarn. Men etter å ha lest denne tråden, skal hun som ammer få ta med seg babyen sin (han på ett år, er uansett vant til å være vekke fra foreldrene en dag eller to. Det er bedre at foreldrene må stikke tidlig til hotellet enn at de ikke kan komme i det hele tatt. Jeg ser det da som foreldrenes ansvar at babyens vælvære blir ivaretatt. Dvs. at vi ikke vil gå og liste oss pga at babyen endelig har sovnet osv. Endret 20. januar 2009 av Jade
Gjest Pysepus Skrevet 21. januar 2009 #68 Skrevet 21. januar 2009 Dvs. at vi ikke vil gå og liste oss pga at babyen endelig har sovnet osv. De gangene jeg har vært sammen med babyer i bryllup, 30-årsdager etc. har vi aldri tatt hensyn til babyen. Når man som foreldre velger å gå med babyen framfor å være hjemme forventer man nok ikke at de rundt en skal ta hensyn - gjør man det er jeg enig i at det er best å ikke komme.
Gjest Skrevet 21. januar 2009 #69 Skrevet 21. januar 2009 Dvs. at vi ikke vil gå og liste oss pga at babyen endelig har sovnet osv. ? Vennina mi har stadig støtt med seg ungen til byen, på kjøpesentre og lignende og støynivået der er ikke akkurat lavt. De få gangene ungen har våknet så er det fordi smokken har blitt borte. Jeg har også sitti og spilt tv-spill i samma rom ungen, og det er ganske bråkete, ungen sov den..
^^Sunny^^ Skrevet 21. januar 2009 #70 Skrevet 21. januar 2009 Jeg synes denne saken sier mye om hvilke personer brudeparet er ! Gjestene som blir invitert kan rett og slett ikke bety mye når en ikke skal få lov til å ta me seg et spedbarn som er avhengig av moren sin.. Det er stor forskjell på et barn på 2 mnd og et barn på 1 år !! Greit at det er brudeparets dag altså, men herregud ! Neida, "dere foreldre som ikke har barnevakt får bare holde dere hjemme"..
Sol79 Skrevet 21. januar 2009 #71 Skrevet 21. januar 2009 Vi skal ha barnefritt bryllup, kommer ikke på noen som har barn under 1 år denne dagen av de vi skal invitere. Om dere blir invitert på firmafest, julebord o.l, da takker dere sikkert nei om dere har barn som ikke kan være vekke fra mor/far, hvorfor er det så vanskelig å bare takke nei når det kommer til bryllup også da? Ingen som tvinger dere å gå. På jobben min har vi alltid julebord med følge på et hotell med overnatting. De som har barn under 1år har alltid hatt med barna. Det har virkelig aldri vært noe problem for andre, og jeg har knapt merket at de har vært der. Alt blir hva man gjør det til. Jeg har ikke barn selv, men jeg ser ikke problemet i at noen med spedbarn har de med i bryllupet vårt. Barn i familien kommer selvfølgelig til å bli invitert. På den andre siden, i det siste bryllupet jeg var i, som var en times gange inn i en nasjonalpark uten mobildekning og forbud mot å kjøre bil fra fredag til søndag hadde forloveren til bruda et barn på 4 mnd som ikke var med. Klart det er forskjell på folk, men alt blir hva du gjør det til.
Piper Skrevet 21. januar 2009 #72 Skrevet 21. januar 2009 Brudeparet bestemmer dette selv, men jeg hadde aldri nektet en mor som ammet barnet sitt å ta med barnet i et bryllup. Men ønsker man ikke barn i det hele tatt, så er man ærlig og sier dette. Og man må selvfølgelig akseptere at de får nei fra de mødrene. Er ikke alle som vil at andre skal passe barnet når det fortsatt ammer, og det må respekteres.
Trampe Skrevet 21. januar 2009 #73 Skrevet 21. januar 2009 Jeg har ikke lest hele tråden, men må si at jeg hadde takket nei til en slik invitasjon. Alle som har hatt baby vet at alle babyer er forskjellige. Noen kan lett dra fra sin 6 mnd gamle baby, andre kan ikke. Da min sønn var 6 mnd ammet jeg om natta fremdeles, og det er noe både bestemor og barnevakt ville slitt med. Jeg hadde kunnet reise fra ham nå som han er 10 mnd, nå spiser han vanlig mat og greier seg fint uten meg for ei helg. Om jeg hadde hatt lyst er en annen sak Vi skal i fire bryllup til sommeren, og kommer til å ha ham med i ett av de. Det er gudforeldrene hans som skal gifte seg, og de ønsker barn i bryllupet. De andre har ikke gitt uttrykk for at de ikke ønsker å ha ham med, men jeg foretrekker å ikke ha ham med når det er mulig. Inviter i vei, men vis forståelse for at folk setter babyen sin foran bryllupet ditt.
Gjest Miley Skrevet 21. januar 2009 #74 Skrevet 21. januar 2009 Slike spørsmål er litt morsomme. Bhar bestemt seg, spør for å få sympati og blir hissig når noen ser andre siden av saken. Jeg hadde takket nei til bryllup dersom jeg måtte reise fra en baby på fem til åtte mnd.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #75 Skrevet 21. januar 2009 Dersom jeg ble invitert i et bryllup og ikke hadde kunnet ta med min 8 måneder gamle baby, hadde det vært helt uaktuelt å reise.
angelou Skrevet 21. januar 2009 #76 Skrevet 21. januar 2009 Jeg hadde takket tvert nei hvis jeg ikke kunne hatt med meg sønnen min når han var 5-8 måneder. Da ammet jeg han fremdeles opp til tre ganger om dagen, og en gang om natta. Men, for all del - brudeparet må få den dagen de ønsker, men hvis de ikke vil ta hensyn til sånne ting, så må de også finne seg i at folk ikke prioriterer å komme.
Piper Skrevet 21. januar 2009 #77 Skrevet 21. januar 2009 Vi skal ha barnefritt bryllup, kommer ikke på noen som har barn under 1 år denne dagen av de vi skal invitere. Om dere blir invitert på firmafest, julebord o.l, da takker dere sikkert nei om dere har barn som ikke kan være vekke fra mor/far, hvorfor er det så vanskelig å bare takke nei når det kommer til bryllup også da? Ingen som tvinger dere å gå. Når jeg betaler 100 000 for ett bryllup, så forbeholder jeg meg retten til og bestemme hvem jeg vil ha der og ikke. Jeg tenker litt på de andre gjestene som også skal komme, som kansje selv har fått barnevakt og skal nyte en dag med barnefri, så kommer de til et bryllup med spedbarn på gangen de må ta hensyn til. Så er vi kansje egoistiske da, men det er snakk om en eneste dag i livet mitt som kun skal handle om meg og min mann. Klarer ikke å forstå hvordan man kan sammenligne en firmafest og et julebord med et bryllup, men meg om det. Jeg tviler på at sjefen blir skuffet om noen av de ansatte takker nei til å komme på festen, men jeg regner med at brudeparet blir skuffet om noen takker nei til å komme i bryllupet deres. Et bryllup er da virkelig noe helt annet enn en fest, eller kan du forklare meg hvordan du klarer å sammenligne de to tingene? Du høres veldig egoistisk ut, selv om jeg mener at dere har rett til å bestemme hvem dere vil ha der.
angelou Skrevet 21. januar 2009 #78 Skrevet 21. januar 2009 VIl bare si at jeg kjenner ingen voksne som ville reagert på at noen hadde med seg et spedbarn i et bryllup, selv om de selv skulle ha barnefri....
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #79 Skrevet 21. januar 2009 Slike spørsmål er litt morsomme. Bhar bestemt seg, spør for å få sympati og blir hissig når noen ser andre siden av saken. Jeg hadde takket nei til bryllup dersom jeg måtte reise fra en baby på fem til åtte mnd. Det jeg ser er at de som vil ha med seg barna sine i bryllup er de som blir mest hissig når noen er negative til dette. Da er de redde for å dele oppmerksomhet, egoistiske og urimelige. Det må da gå an å se det fra begge sider? Jeg har selv en sønn på 8 mnd, han er rolig og snill men jeg kunne ikke tenkt meg å ta han med meg i bryllup, han har ikke glede av det og jeg kunne tenkt meg å kost meg med barnefri noen timer. Men for dere som har barn som ennå blir ammet så kan jeg veldig godt skjønne at de må bli med.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #80 Skrevet 21. januar 2009 Klarer ikke å forstå hvordan man kan sammenligne en firmafest og et julebord med et bryllup, men meg om det. Jeg tviler på at sjefen blir skuffet om noen av de ansatte takker nei til å komme på festen, men jeg regner med at brudeparet blir skuffet om noen takker nei til å komme i bryllupet deres. Et bryllup er da virkelig noe helt annet enn en fest, eller kan du forklare meg hvordan du klarer å sammenligne de to tingene? Du høres veldig egoistisk ut, selv om jeg mener at dere har rett til å bestemme hvem dere vil ha der. Det jeg ville frem til var at noen ganger så passer det ikke å ha med barn og da må en faktisk takke nei. Jeg mener at i et bryllup med alkohol, høy musikk og fulle mennesker, så passer det seg ikke med små barn der. Jeg er virkelig ikke en egoistisk person, kansje du får det inntrykket i denne saken men da dømmer du meg uten å kjenne meg i det hele tatt. Jeg har også fortalt at jeg ikke skal være urimelig om noen ønsker å ha med seg et lite spedbarn som forsatt blir ammet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå