Gå til innhold

"Nyfødte" barn i bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt at vi ikke vil ha barn i vårt bryllup. Hovedsakelig fordi vi ikke har barn selv og ikke er noe spesielt interessert i barn rett og slett. Vårt problem er at vi har noen som skal bes som har barn på ca 5-8 mnd og som har uttrykt at de synes det er helt galt at de ikke kan ta med barna sine. Vi har som sagt ikke noe særlig kontakt med barn og er da litt i villrede om hvor gamle barna bør være før foreldrene kan dra i bryllup. Dette vil innebære at foreldrene drar på overnatting til en annen del av landet.

Vi selv synes det ikke kan være noe problem for foreldrene å overlate barna til besteforeldrene for en dag (de kommer mest sannsynlig lørdag formiddag og drar søndag formiddag).

Er jo så klart vårt bryllup og vi som må bestemme oss for hvordan vi vil ha det, men har som sagt ikke peiling på barn....Noen synspunkter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi har tenkt at vi ikke vil ha barn i vårt bryllup. Hovedsakelig fordi vi ikke har barn selv og ikke er noe spesielt interessert i barn rett og slett. Vårt problem er at vi har noen som skal bes som har barn på ca 5-8 mnd og som har uttrykt at de synes det er helt galt at de ikke kan ta med barna sine. Vi har som sagt ikke noe særlig kontakt med barn og er da litt i villrede om hvor gamle barna bør være før foreldrene kan dra i bryllup. Dette vil innebære at foreldrene drar på overnatting til en annen del av landet.

Vi selv synes det ikke kan være noe problem for foreldrene å overlate barna til besteforeldrene for en dag (de kommer mest sannsynlig lørdag formiddag og drar søndag formiddag).

Er jo så klart vårt bryllup og vi som må bestemme oss for hvordan vi vil ha det, men har som sagt ikke peiling på barn....Noen synspunkter??

Vi takket nei til et bryllup da eldstemann var ca 6 mnd. Nettopp fordi brudeparet hadde klart uttrykk at de ikke ønsket barn i bryllupet.

Det var på det tidspunkt helt uaktuelt for meg å reise fra han. Bryllupet innebar pga avstand min. 2 overnattinger borte for oss og jeg ammet på det tidspunkt fortsatt.

Skrevet

Spebarn hører jo med mødrene sine da. Noen får kanskje til pumping og slikt for en kveld men det å reise til en annen kant av landet høres vanskelig ut (ikke at jeg har barn, så jeg har ikke peiling egentlig)

Vi hadde en på en måned og en på syv måneder og de gjorde ikke noe ut av seg i det hele tatt. En må ha plass til vogn ved der foreldrene skal sitte, det er det eneste jeg kan komme på som må tilrettelegges.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

DITT bryllup DU bestemmer. Vil du ikke ha barn så får gjestene godta det eller bli hjemme. Og blir de snurt, deres problem.

Drømmedagen din skal være akkurat slik DU vil ha den. Og da går du ikke rundt på tøfler for andre folks følelser. Det er en ÆRE å bli bedt i bryllup. Gjester som er så frekke at de da forlanger en fest som passer dem selv best. De kan gå på kino istedet.

Mener jeg.

Gjest Gjest_Fru Fryd_*
Skrevet

Jeg hadde ikke reist i bryllupet om babyen min var 5 mnd. Hadde babyen vært 8 mnd hadde det vært greit.

Gjest Gjest_Fru Fryd_*
Skrevet
Jeg hadde ikke reist i bryllupet om babyen min var 5 mnd. Hadde babyen vært 8 mnd hadde det vært greit.

Om jeg ikke kunnet tatt med babyen mente jeg, gikk litt fort her :)

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg tror jeg hadde latt de ta med babyen jeg. Nå skal ikke vi har barn i vårt bryllup heller, men hadde noen hatt baby så hadde jeg tenkt at de kunne være med :)

Skrevet

Så pass små barn er avhengig av mor og hører liksom med der mor går. Selv om babyene blir med i bryllupet vil jo antagelig dere ikke merke dem noe.

Ikke alle mødre som synes det er noe greit å være så lenge borte fra babyen sin, selv om det er fullt mulig. Alternativet kan da bli at de gjestene ikke kommer. Babyen(e) trenger et rom el.l. til vognen(e) og bleieskift stasjon. Kanskje gjesten(e) som har baby kunne tatt med en barnepasser som kunner ta seg litt av babyen(e) så foreldrene får være mer i selskapet?

Det er opp til dere. Lykke til.

Skrevet (endret)

Kan de ikke ha med en barnevakt på hotellet da? Så kan de (eller bare mor) heller dra tidligere til hotellet hvis det skulle være krise? Det er ihvertfall mye bedre enn å dra 3 timer vekk fra babyen sin. Vi skal heller ikke ha barn i bryllupet. Ser ikke helt for meg en bryllupsfest med 3 babyer, alkohol, musikk, skriking osv. Han ene er også såpass gammel at han sikkert hadde løpt mellom bena på de andre. Vi har ikke et ekstra rom til disposisjon heller.

Edit: har skiftet mening ang. ammende babyer

Endret av Jade
Gjest Lilleulv
Skrevet

Men tror kanskje de med baby hadde reist tidlig hjem? Hadde jeg gjort dersom jeg og min baby var i bryllup :)

Skrevet (endret)

Jeg hadde et spebarn (4 - 5 mnd) i bryllupet mitt. Det var bare hyggelig. Foreldrene har som regel nok vett til å ta med ut for å amme/roe dem dersom det skulle være nødvendig. Du kan ikke forvente at foreldre med spebarn reiser til en annen kant av landet for å komme i bryllupet ditt om de ikke kan ta med barna. Evt. kan du som noen skriver her formidle kontakt med (men ikke betale, det bør foreldrene gjøre) trillepike/barnevakt. Er dette på sommeren, kan babyer fint trilles ute på kvelden, og så kan foreldrene stikke innom for stell og amming innimellom.

Endret av eilan
Skrevet
Men tror kanskje de med baby hadde reist tidlig hjem? Hadde jeg gjort dersom jeg og min baby var i bryllup :)

Problemet herer at de som vil ha med barn kommer fra annen del av landet, derfor har de ikke anledning til å ta med barnevakt, og dette stiller ikke vi med. Om de vil forlate festen tidligere vil dette også bli litt vanskelig da den holdes på et litt ugunstig sted og vi skal stille med buss når festen er over.

Skrevet

Skjønner dilemmaet. Men i alle fall synes jeg du bør vise forståelse for at noen takker nei til invitasjonen pga. at de har spebarn.

Skrevet
Problemet herer at de som vil ha med barn kommer fra annen del av landet, derfor har de ikke anledning til å ta med barnevakt, og dette stiller ikke vi med. Om de vil forlate festen tidligere vil dette også bli litt vanskelig da den holdes på et litt ugunstig sted og vi skal stille med buss når festen er over.

Hvis dere skal gjøre det så vanskelig, syns jeg dere rett og slett skal la være å be de.

Ellers syns jeg dere tar sjanser med å kun ha en bussavgang - i de bryllupene jeg har vært i har det vært alle mulige folk, og det er alt fra 5-åringer, via 20-åringer og 40-åringer til 80-åringer som gjerne vil hjem litt tidlig. Det kan være mange grunner til at enkelte gjerne vil forlate festen rett etter kakespising. At man rett og slett er veldig sliten, at man skal kjøre tvers over landet hjem igjen dagen etter, at man er småtusk, at man ikke er noe nattemenneske.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Da tror jeg at jeg ville takket nei, rett og slett, hvis det var meg som var invitert i bryllup.

Skrevet
Jeg hadde et spebarn (4 - 5 mnd) i bryllupet mitt. Det var bare hyggelig. Foreldrene har som regel nok vett til å ta med ut for å amme/roe dem dersom det skulle være nødvendig. Du kan ikke forvente at foreldre med spebarn reiser til en annen kant av landet for å komme i bryllupet ditt om de ikke kan ta med barna. Evt. kan du som noen skriver her formidle kontakt med (men ikke betale, det bør foreldrene gjøre) trillepike/barnevakt. Er dette på sommeren, kan babyer fint trilles ute på kvelden, og så kan foreldrene stikke innom for stell og amming innimellom.

Vi forventer så kalrt ikke at de SKAL reise til en annen del av landet for å delta i vårt bryllup, men vi forventer faktisk at de tar til etterretning at det er vårt bryllup og de da må ha respekt for våre ønsker.

Litt morsomt å se reaksjonene her inne i forhold til de jeg har snakket med utenfor forum. Da har det vært stor enighet om at barna kan være igjen hjemme hos besteforeldre, de har mest sannsynlig begynt å spise litt grøt og foreldre synes det er godt å få litt tid bare de to. Ikke noe negativt til dere som har skrevet inn her, men bare en morsom observasjon

Skrevet
Skjønner dilemmaet. Men i alle fall synes jeg du bør vise forståelse for at noen takker nei til invitasjonen pga. at de har spebarn.

Kommer så klart til å vise forståelse... en invitasjon er jo ikke d samme som at de MÅ komme

Skrevet
Hvis dere skal gjøre det så vanskelig, syns jeg dere rett og slett skal la være å be de.

Ellers syns jeg dere tar sjanser med å kun ha en bussavgang - i de bryllupene jeg har vært i har det vært alle mulige folk, og det er alt fra 5-åringer, via 20-åringer og 40-åringer til 80-åringer som gjerne vil hjem litt tidlig. Det kan være mange grunner til at enkelte gjerne vil forlate festen rett etter kakespising. At man rett og slett er veldig sliten, at man skal kjøre tvers over landet hjem igjen dagen etter, at man er småtusk, at man ikke er noe nattemenneske.

Ser jeg har skrevet litt krokete... Bryllupet vil bli holdt ved mitt hjemsted da det er jeg som har størst slekt. Derfor kommer det nok til å være en del som kjører selv (gode parkeringsmuligheter ved lokalet) De fleste som kommer langveisfra er på vår alder og vi har vært i bryllup før, hvor vi har dratt på samme tid (sent). De som evt vil dra tidligere kommer vi til å hjelpe, uten å sette opp ekstra buss.

Det var jo egentlig ikke denne typen diskusjon jeg var ute etter, men så klart synspunkter som legges på minne. Tror nok vi blir fornøyd med bryllupet vårt uansett.

Skrevet (endret)

Hvorfor har de ikke anledning til å ta med barnevakt? (hvis det er dyr flyreise, så skjønner jeg selvsagt problemet)

At dere kunne formidlet barnevakt er vel ingen dum ide?

Og hvorfor har dere kun en "avgang" for de som skal hjem? Det er jo dumt for de eldste som gjerne takker for seg litt tidligere (hva med taxi da?). Jeg vet ihvertfall om noen i vårt bryllup som sikkert kommer til å reise hjem litt tidligere.

(startet denne posten før posten over var postet)

Edit: har skiftet mening ang. ammende babyer

Endret av Jade
Skrevet

Var i et bryllup i julen med 3 babyer under 1 år.(aner ikke hvor gamle de var) og det var absolutt ingen problemer med de altså.

At man ikke vil ha barn i bryllupet er ikke det samme som at det kommer noen spedbarn.

Når mine var på den alderen hadde jeg fint kunne etterlatt de hos besteforeldrene, men om jeg hadde villet er en annen ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...