Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Nå er jeg knusktørr i ansiktet som jeg alltid blir på vinteren. Jeg prøver å finne den rette kremen, men jeg vet ikke om det er fukt eller fett jeg trenger!! Jeg kan si så mye som at huden min blir utrolig bra av solkrem. Og av dagkremen til dove med selvbruning i. Noen som vet om jeg da trenger fukt eller fett? Anbefal meg gjerne en bra krem også for ekstremt tørr vinterhud.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker en krem på hendene mine fra Aco som heter Canoderm som du får kjøpt på apoteket. Den er ikke dyr.

Den skal være med på å reparere det øverste hudlaget og har hjulpet meg... :biggrin:

Skrevet

Clinique peelingkrem i dusjen og Lancome Hydra Zen fuktighetskrem for ekstra tørr hud! Funker GARANTERT!! :)

Gjest Deception
Skrevet

Jeg vil tro (kvalifisert gjetning ;) ) at huden din trenger begge deler, dvs. mest fuktighet men også fett. Jeg ville kjøpt et fuktserum, for eksempel Skin Hydrating Booster fra Dermalogica, og brukt under dagkremen du allerede bruker. Jeg tror det vil passe deg fint. :)

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg stoler på dere og kjøper både serumet som Deception anbefaler og hydrazen fra lancome. :)

Gjest Deception
Skrevet

Hydra Zen kan du bare glemme. Jeg hadde en liten størrelse av den for tørr hud, og ble bare enda tørrere av den. Den er bortimot fettfri, tror jeg. Har du brukt opp Decleor-kremen? I så fall: Hva med Intensive Moisture Balance pluss serumet?

Skrevet

Jeg har som deg helt håpløs hus om vinteren. I år har det derimot gått fint takket være cold cream fra avené. Fås kjøpt på apoteket. Billig og effektiv!

Skrevet

Dermalogica eller Biotherm!

Skrevet (endret)

canoderm (anbefalt av hudlegen min) fantastisk krem!

får kjøpt den på apoteket :)

Endret av inga:)
Gjest Lilleulv
Skrevet
Hydra Zen kan du bare glemme. Jeg hadde en liten størrelse av den for tørr hud, og ble bare enda tørrere av den. Den er bortimot fettfri, tror jeg. Har du brukt opp Decleor-kremen? I så fall: Hva med Intensive Moisture Balance pluss serumet?

Nei, men nå føler jeg meg for tørr for den og :/ Blir IMB nok altså? Den har ikke vært det tidligere... Fettfri krem funker nok dårlig ja :/

Gjest Deception
Skrevet

Decleor-kremen har mye fett, men gir lite fukt, så du trenger ekstra fuktighet i tillegg, derfor serumet. Jeg vil tippe at den kombinasjonen vil fungere fint, så du kan jo starte med å kjøpe et fuktserum før du gjør noe annet.

Canoderm ville jeg ikke brukt i ansiktet pga. karbamid, som i hvertfall jeg får kløe av.

Gjest Lilleulv
Skrevet

hm ok, jeg får prøve serumet :) Lei av dette her hver vinter. GRR!

Skrevet
Nå er jeg knusktørr i ansiktet som jeg alltid blir på vinteren. Jeg prøver å finne den rette kremen, men jeg vet ikke om det er fukt eller fett jeg trenger!! Jeg kan si så mye som at huden min blir utrolig bra av solkrem. Og av dagkremen til dove med selvbruning i. Noen som vet om jeg da trenger fukt eller fett? Anbefal meg gjerne en bra krem også for ekstremt tørr vinterhud.

Anbefaler denne:

http://www.minhud.no/Dermalogica/product/p...epair_-50g-.htm

Husk at det også er viktig at du peeler bort tørr hud først.

Jeg bruker Daily microfoliant (Dermalogica) som er så mild at du kan bruke den hver dag.

Har vært plaget med tørr hud og brukt masse penger på forskjellige produkter, men disse er de eneste som hjelper.

Anbefaler - i stedet for å bruke masse penger med en gang - at du oppsøker hudpleier eller butikk for å få prøver på produktene slik at du får prøvet de ut. Kjedelig å kjøpe dyre produkter som kanskje ikke passer huden din...

Dermalogica er dyre produker i Norge, men bestiller du fra nett, fra f.eks ebay el lookfantastic.com, vil prisen bli noe helt annet.

Når man er plaget med tørr hud i ansiktet eller på kroppen er det også tegn på at man bør få i seg olje, f.eks omega 3, spise nøtter med sunt fett osv.

Lykke til!!

Skrevet

Aderma er ok. La-roche posey er bra. begge fås på apoteket.

Ellers er det jo body butter fra body shop. Veldig fet, men lukter veldig parfyme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...