Gå til innhold

Sende støtte til sivilbefolkningen i Gaza

Gjest n

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om noen av dere har gitt penger, og eventuelt til hvilken organisasjon. Jeg vil gjerne gi penger, men er ikke helt sikker på hvilken jeg skal gi til. Jeg vil at pengene skal komme befolkningen direkte til gode i form av medisiner og ikke andre prosjekter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Karoline_*

Palestinerne har mottatt mer bistandsmilder enn noen andre av verdens befolkning ... hvor tror du pengene blir av? Arafat hadde en personlig formue på mangfoldige milliarder da han døde .. og kona hans hadde råd til å bo flere år på luksushotell i Paris ..

Hvem tror du tar hånd om pengene i slike land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ringer for Norsk Folkehjelp på jobben vår og samler inn støtte til Gaza. Tror det er en god organisasjon. Er ikke helt inni alt om hvor mye som går til hvem men mesteparten kommer jo frem dit det er meningen at det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at Norsk Folkehjelp er en god ide ja. Er det flere organisasjoner som kommer dit eller i nærheten? Har masse klær jeg vil gi bort.

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man kun gi penger eller går det ann å sende klær / diverse?

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Organisasjoner som jobber for katastroferammede palestinere:

Fokus på barna:

SOS Children's Villages - Palestine

Fokus på utvikling og utdanning:

The Jerusalem Fund

Fokus på ikke-voldelig motstand, frivillige hjelpearbeidere og sannhetsvitner på bakken i Gaza:

International Solidarity Movement

En større hjelpeorganisasjon om man foretrekker det:

Care.no

Vennlig hilsen Eskapisten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg lurte på om noen av dere har gitt penger, og eventuelt til hvilken organisasjon. Jeg vil gjerne gi penger, men er ikke helt sikker på hvilken jeg skal gi til. Jeg vil at pengene skal komme befolkningen direkte til gode i form av medisiner og ikke andre prosjekter osv.

Jeg vet dessverre ikke om noen konkret organisasjon, men jeg mener offisielle Palestinske organisasjoner nå bør smi mens jernet er varmt og selge "Palestina sjerf". Jeg er overbevist om at de kan få inn MANGE millioner fra hele Europa og deler av Asia.

Samtidig vil det kansje hjelpe en del av de mest israel vennlige til å innse hvor støtten i disse krigene ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palestinerne har mottatt mer bistandsmilder enn noen andre av verdens befolkning ... hvor tror du pengene blir av?

Tja, nå kommer iallfall en god slump til å gå med til å gjenoppbygge infrastruktur på Gaza-stripen...infrastruktur som vi allerede har betalt for å bygge opp og som Israel nå har knust. Jeg håper virkelig rødgrønntassene virkelig har baller til å sende regninga til Israel. I samme slengen kan de sende med regninga for å bruke enorme politistyrker til å beskytte Israels ambassade istedet for å gjøre Oslo trygt for folk som bor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...