Gjest Maranna Skrevet 26. juni 2003 #1 Skrevet 26. juni 2003 Er det noen kloke hoder her som vet om en måte å snike seg rundt aldersgrensene for sterilasjon på? *ikke like tanken på p-ring i fem år til* *håpe håpe og på forhånd takke for alle svar*
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #2 Skrevet 26. juni 2003 aldersgrenser for sterilisering..? finnes det??
Gjest Maranna Skrevet 26. juni 2003 #3 Skrevet 26. juni 2003 Jeg har iallefall alltid lært at man må være minst 25 år.
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #4 Skrevet 26. juni 2003 25.. synes ikke det var så ille jeg.. er i prinsippet enig i at man skal få bestemme selv.. men man modnes mye fra man er 20 til man blir 25! (i alle fall jeg) da jeg var 20 ville jeg ikke for alt her i verden ha barn.. men nå som jeg er 27 begynner jeg å få ca 25% lyst på barn.. det finnes da andre metoder enn p-ring.. hva med spiral? den får du satt inn for 5 år i slengen.. sett inn en nå og ta den ut om 5 år.. når du får tatt steriliseringen... tror denne alvorlige avgjørelsen fortjener litt modningstid hos deg, jeg..
Gjest Maranna Skrevet 26. juni 2003 #5 Skrevet 26. juni 2003 det finnes da andre metoder enn p-ring.. hva med spiral? den får du satt inn for 5 år i slengen.. sett inn en nå og ta den ut om 5 år.. når du får tatt steriliseringen...
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #6 Skrevet 26. juni 2003 jeg tviler egentlig ikke på din overbevisning om ikke å få barn.. og det at unge jenter ikke skal få spiral irriterer meg også.. men har du fortalt legen at du helst vil ha serilisering? kanskje du får mer gjennomslag for ønsket om sprial da? du kan jo også vurdere p-sprøyte? den tar du 4 ganger i året.. og resten av tiden trenger du ikke tenke på den.. herlig?
Gjest Maranna Skrevet 26. juni 2003 #7 Skrevet 26. juni 2003 Skal prøve å snakke med legen om sterilisering en gang til, selv om jeg tviler på at det hjelper (siden det var umulig å få ham til å skjønne sist jeg var der at det var mulig å ikke ville ha barn)... (Og jeg som trodde leger skulle hjelpe folk, men neeeida) :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #8 Skrevet 26. juni 2003 flink jente.. gjør det klinkende klart at du vil og skal ha en seriøs, pålitelig og langsiktig for for prevansjon.. som du skal bruke til du endelig får lov til å gjøre det du helst vil; sterilisere deg! dersom legen prøver seg på "du er så ung.. du kommer til å ombestemme deg" så spør om han/hun hadde sagt det samme dersom du var gravid (at du var for ung og kom til å angre) dersom du er gammel nok til å velga å få barn, så er du gammel nok til å velge å ikke få barn.. ser ingen grunn til at angrepotensialet er større på den ene eller andre siden.. lykke til..!! (jeg heier på deg!)
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #9 Skrevet 26. juni 2003 Vel, jeg tror nok det er en grunn til aldersgrensen. Da jeg var yngre var tanken på barn aldeles frastøtende - jeg syns de var "nifse" og ikke hadde jeg lag med dem heller - høres mye likt ut som det du beskriver - men synet ditt kan faktisk forandre seg, og etter hvert kan ønsket om å bære frem eget barn bli STORT! Da folk sa til meg for noen år siden at jeg kom til å ønske meg barn ble jeg sur og argumenterte i vei. Nå sitter jeg her med kul på magen og det er absolutt veldig ønsket! Tror jeg hadde angret veeeeldig hvis jeg hadde sterilisert meg! Vil absolutt råde deg til å bruke alternativ prevensjon f.eks. p-sprøyte eller spiral - hvis du forteller legen at alternativet er sterilisering, tror jeg du får satt inn spiral igjen! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå