Gå til innhold

Reklamasjonsgrunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en Lunna-stol fra IKEA som har bøyd seg. Ryggen er veldig mye mer parallell med gulvet enn den skal være og det ser mer ut som en V enn en stol. Grunnen til at dette har skjedd er at stolen har vippet bakover mens man har sittet i den. Og det har kanskje noen ganger vert mer enn en person som satt i stolen.

Vi har to slike stoler og den andre stolen er helt fin.

Er dette reklamasjonsgrunn på stolen? For mange vil vel kanskje en stol til 900 kr ikke være et stort tap, men for oss er det det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver du å fortelle at dere har hatt sex i stolen? I såfall er det nok ikke grunnlag for å reklamere. ;)

Skrevet

Jeg jobber i klesbutikk.. og hvis kunden selv har ødelagt noe, så er det ikke grunn til reklamasjon.. en reklamasjon er hvis det er noe feil med varen. hvis trådene rakner og sånn.. det blir jo helt feil at bedriften skal erstatte noe DERE har ødelagt:) sier jo seg selv egentlig..

Skrevet

Nei, vi har ikke hatt sex i stolen. Det er mer type sitte på fanget og sånt.

Men en stol skal vel ikke tippe bakover bare fordi man lener seg til stolryggen (en person altså...)? Har sittet i andre stoler med samme type bein, og har aldri risikert å skade noe da.

(Kan man reklamere på klær på grunn av løse tråder, har jeg en del klær å bytte...)

Skrevet

Min erfaring er at Ikea tar imot ALT og spør sjelden etter gode argumenter. Med mindre stolen er gammel/slitt ville jeg rett og slett bare prøvd. Du må ha kvitteringen, da.

Skrevet

Du har rett Lille katt, vi fikk byttet den uten spørsmål - til en nyere, mer solid( :fnise: ), og litt dyrere modell. :)

Skrevet

Ikea er greie sånn :). Vi fikk levere tilbake et kjøkkenskap som vi hadde montert, men som vi ikke fikk bruk for likevel.... Først stod det et halvår og støvet ned under trappa før vi kom på at vi skulle prøve å returnere det...

Skrevet

det jeg mente med løsna tråder var at det var noe feil med varen. ikke nødvendigvis med klær.. hvis for eksempel en stol begynner å løsne i trådene er det godt grunnlag. men med klær er det litt fattig grunnlag:P

Skrevet

men sånn du formulerte problemet, så virket det som om det var dere som hadde "ødelagt" den ved å tippe på den og sitte fler i den!

Men prøv å returnere den, for all del:)

Skrevet

Stolen ble ødelagt fordi den tippet bakover da man satt vanlig i den. Dvs. lente seg mot stolryggen. Men som du allerede ser fikk vi byttet den, og den nye modellen har en annen stolbein-stol festemåte som virker mer solid. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...