Tulla2 Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Kjøpte ny spistestue i desember. I forrige uke ble den ene stolen ødelagt. Jeg satte kneet/leggen på den for å strekke meg etter noe. Dette medførte at noe inni stolen ble ødelagt. Tok stolen med meg tilbake til butikken (en kjedebutikk) og klaget. Han åpnet stolen å da viste det seg at det var en sponplate som var knekt. Selgeren forklarte at stoler i dag er ikke som stoler "før i tida" og duger ikke til å stå på for å skifte lyspære eller gardiner. Han skulle ta kontakt med levrandør for å se om jeg får en ny stol. Men jeg har tenkt på dette. Har jeg noen mulighet til å få levert tilbake stolene slik at jeg kan kjøpe noen som tåler vanlig bruk? Jeg vil ha stoler som også kan brukes når jeg f.eks bytter gardiner. Selger opplyste ikke om at disse stolene KUN er for å sitte på. Det er ikke av de aller billigste stolene - betalte 1200 pr stk. Hadde jeg visst dette hadde jeg ikke kjøpt de stolene. Hva mener dere? Er jeg vanskelig nå eller skal en stol BARE brukes til å sitte på?
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Jeg synes ikke du er vanskelig. Jeg er helt enig med deg i at en stol bør tåle at man står på den. Men om du vil komme noen vei med klagen vet jeg ikke. Jeg har blitt vant til at stoler ikke tåler annet enn å sitte pent og pyntelig på dem og bruker stolene deretter.
Gjest Gjest- TRÅDSTARTER Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Trådstarter her.... Ønsker flere innspill på denne
LukaFrost Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Jeg synes ikke at du skal kunne forvente å bruke en spisestuestol som gardintrapp. En stol er et sittemøbel. Har du planer om å bruke stolene til noe annet bør du spørre hvor hard bruk de tåler før du kjøper de.
Tropehus Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Jeg synes det spørs litt. Er stolden "hard" og består av tre, mdf, plast osv syens jeg at man skal forvente at man kan stå på den. Er det derimot en stoppet stol, men fjærer osv kan man ikke tråkke midt i de uten at det blir skader.
Sulosi Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Klart en stol skal tåle at et normalt menneske står på den. Hvis ikke den tåler mine 53 kg hva skal da søsknene mine på 90 kg sitte på??? Slike møbelkjeder sier mye rart for å avvise klager fra kunder. Jeg klagde på en 2 mnd gammel sofa som nuppa noe aldeles forferdelig (den var i "hard bruk" stoff fra ekornes). Fikk da beskjed om at tepper, pynteputer, dongeribukser og klær generelt ville lage nupper og at de kom fra klærne ikke fra sofaen. Konklusjonen ble at vi deretter måtte sitte i undertøyet for unngå nye nupper...
Gjest Ingeniøren Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 Jeg er på linje med LukaFrost her. En stol er til å sitte på. Du kan ikke forvente at en stol kan kunne stås på, spesielt ikke med bare ett kne(noe som betyr at vekta fordeles over ett veldig lite område).
tinky_winky Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 Jeg syns ikke du er vanskelig i det hele tatt! En såpass dyr stol bør kunne tåle at man står på de, ingen tvil om det! har jobbet i kundeservice ved en møbelkjede og har tatt imot og behandlet en del slike reklamasjoner..Stoler som har knekte bein, løst sete, knekt sete osv. Dersom feilen med produktet er slik at det er en åpenlys svakhet ved produktet, slik at det "i teorien" er fare for at samme feilen kan skje med flere stoler, slik det høres ut som om det er med din stol, fikk kundene stort sett lov å returnere alle stolene, og da helst velge seg ut nye stoler hos samme butikken.. Var stort sett ingen problemer med dette.. Stolbein osv som er knekt er stort sett lettere å fikse enn seter, og de fleste produsentene har ekstra bein, skruer og sånne ting liggende, slik at det er lett å få tak i dersom noe skulle gå istykker..Etter min erfaring var det vanskeligere å få tak i nye seter, av en eller annen grunn.. =/ Hør med butikken hvilke retningslinjer de følger, og si at du hadde forventet at en stol som koster såpass mye skulle tåle at man står på dem. Hadde det vært jeg som jobbet i butikken og tatt imot reklamasjonen din hadde jeg skjønt deg veldig godt
Kamikatze Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Klart stoler skal tåle at man står på dem. Hvis ikke er de så dårlig konstruert at de sannsynligvis kolapser av vanlig sitting også, etter en tids bruk. Til 1200 kr stykket må de det. Ellers burde fabrikken spandert en tier eller to ekstra, og brukt kryssfinér eller heltre. Tåler den ikke to føtter, tåler den vel heller ikke en rompeball med fullt trøkk, hvis noen vrir seg i stolen. Hev kjøpet, og kjøp noe ordentlig, og slutt å være så fordømt ettergivende mot folk som har "svindlet" deg, med å pushe lekestoler til overpris. Likevel bør du investere de få hundrelappene en liten trøe, og en gardintrapp koster. De er bedre egnet til å stå på, og du slipper å søle tapetklister,maling og skit på stolene dine.
RedFox81 Skrevet 20. januar 2009 #11 Skrevet 20. januar 2009 Det spørs. Jeg selv forventer ikke at jeg kan stå på mine spisestuestoler. Men så har jeg jo sånne tynne valnøttstoler med metallbein, og de ser ikke trygge ut. Jeg tør ikke å stå på de, rett og slett. Jeg veier under 50 kilo, by the way..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå