Gå til innhold

Jeg vil til Roma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvor i Roma bør jeg bo? Vil gjerne få anbefalt både områder og hoteller jeg bør vurdere. Vil bo sentralt i byen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Selve Roma bykjernen er ganske liten så det er lett å traske rundt til det meste. Men en kan også bruke buss og subway for å komme seg rundt. Kona og jeg bodde rett ved Termini og synes det var ganske lett å komme oss rundt fra der - men Termini området har et litt dårlig rykte. Her er et reisebrev med bilder og linker http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Men se også dette Google kartet som jeg har laget http://gardkarlsen.com/rome_italy_map.htm . Den gule markøren viser hotellet som vi bodde på mens de andre viser attraksjoner, restauranter som vi besøkte. Du kan trykke på markørene for å få mer info :-)

Skrevet

har vært i roma to ganger, så kan vel ikke kalles ekspert på området.

det kommer an på budsjett o.l, men generelt er det mange som bor på termini som er hovedsentralen for all transport - også her flytoget går fra og til.

termini hadde et dårlig rykte ja, men området er oppgradert av roma "kommune".

fordelen med termini er at du har tilgang til all transport, og det er flere matbutikker i nærheten - noe som er nesten umulig å finne ellers i roma og gjerne gjør ferien langt dyrere enn man hadde tenkt.

men neste gang jeg drar til roma kommer jeg til å bo ved spansketrappen/trevifontene e.l, rett og slett fordi vi bruker å dra i det området på kveldstid - og tbanen slutter å gå litt tidlig(type 22-23 alt etter som). dessuten er det litt nærmere ulike severdigheter.

men jeg tipper hotellene er dyre, samt at vi må stresse for å finne matbutikk.

det går selvfølgelig sikkert an å gå opp til termini, men vi gadd aldri det:P

det går jo alltids en taxi, prisene er ca som i norge.

Gjest Charming
Skrevet

Skal til Roma selv i mars og lurer på det samme. Sett mest på hoteller rundt Termini, men hører flere sier det er litt vrient og komme seg dit fra andre steder av byen senere på kvelden.

Hvor i byen (kanskje du kan forklare rundt hvilke severdigheter - er jo ikke kjent) er det mest restauranter og barer (ikke nattklubber) osv? Er jo greit og ikke trenge å gå byen rundt fra hotellet for å finne en grei restaurant å spise på.

Skrevet

Vi har vært i Roma tidligere og da bodde vi På Hotel Victoria som ligger rett ved Borhese-parken (som er enorm..) og ca 10 min å gå til spanske-trappen. Var veldig godt fornøyd med dette hotellet og ikke var de dyre! Tror vi betalte rundt 800-900 pr natt i august.

Vi skal tilbake når vi gifter oss, og da skal vi bo på Hotel Mozart som ligger rett ved spanske trappen (noen få minutter unna). Dette hotellet har vi fått anbefalt av flere. Ikke gal pris på det heller til å ligge så bra til :).

Skrevet

Jeg bodde ved Termini og syntes det var et helt greit område. Kjekt å bo rett ved toget hvis man skal ta det til og fra flyplassen. Så alle severdighetene til fots uten store problemer, selv om det er et stykke å gå til feks Petersplassen fra Termini.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...