honning Skrevet 18. januar 2009 #1 Del Skrevet 18. januar 2009 Mannen min og jeg skal muligens til Australia i juli/august og satser på å være der i 3-4 uker. Vi skal noen dager til Melbourne, og tenker også å være ei stund ved Cairns og Whitsunday Islands og dykke der. Og muligens en tur til Sydney også før vi drar hjemover. Noen som har erfaringer med dykkekurs i Cairns eller Whitsundays og har noe å anbefale? Eventuelle erfaringer med seilturer på Whitsundays? Hvor lenge bør vi være på hvert sted, og hva er verdt å få med seg? Vi kommer til å ta fly mellom byene siden det er så store avstander så vi slipper å bruke tid på buss... Gjerne kom med anbefalinger til andre stedet vi bør reise i "nærheten" også om noe annet anbefales mer. Vi har jo litt begrensa med tid og Australia er stort, så det er litt vanskelig å prioritere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibi Skrevet 19. januar 2009 #2 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg har hørt mye positivt om pro-dive i Whitsundays, mener at de også har kurser i Cairns.. www.prodivewhitsundays.com.au. De reiser ut fra Airlie Beach, Shute harbour. Hvis dere har tid kan det også være verdt å stikke innom Townsville, og Magnetic Island. Herfra arrangeres dykketurer til Yongala wreck, et av de flotteste dykkestedene rundt Great Barrier Reef. Uansett anbefaler jeg veldig sterkt å kjøpe lonely planets East coast Australia, de har også dykkebøker som dekker østkysten - husker ikke hva den heter i farta! Du vil også finne mye info om temaet hvis du søker i forumet på www.dykkesiden.com, der er det utallige tråder om dykking på GBR! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 20. januar 2009 Takk for tips! Det skal jeg sjekke ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå