Gå til innhold

Australia

honning

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg skal muligens til Australia i juli/august og satser på å være der i 3-4 uker. Vi skal noen dager til Melbourne, og tenker også å være ei stund ved Cairns og Whitsunday Islands og dykke der. Og muligens en tur til Sydney også før vi drar hjemover.

Noen som har erfaringer med dykkekurs i Cairns eller Whitsundays og har noe å anbefale? Eventuelle erfaringer med seilturer på Whitsundays? Hvor lenge bør vi være på hvert sted, og hva er verdt å få med seg?

Vi kommer til å ta fly mellom byene siden det er så store avstander så vi slipper å bruke tid på buss...

Gjerne kom med anbefalinger til andre stedet vi bør reise i "nærheten" også om noe annet anbefales mer. Vi har jo litt begrensa med tid og Australia er stort, så det er litt vanskelig å prioritere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt mye positivt om pro-dive i Whitsundays, mener at de også har kurser i Cairns.. www.prodivewhitsundays.com.au. De reiser ut fra Airlie Beach, Shute harbour.

Hvis dere har tid kan det også være verdt å stikke innom Townsville, og Magnetic Island. Herfra arrangeres dykketurer til Yongala wreck, et av de flotteste dykkestedene rundt Great Barrier Reef.

Uansett anbefaler jeg veldig sterkt å kjøpe lonely planets East coast Australia, de har også dykkebøker som dekker østkysten - husker ikke hva den heter i farta!

Du vil også finne mye info om temaet hvis du søker i forumet på www.dykkesiden.com, der er det utallige tråder om dykking på GBR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...