Riskrem Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Hei dere! Jeg bor nå midt i sentrum av Oslo og har nettopp solgt leiligheten min (til en super pris, vel å merke). Jeg må kjøpe ny leilighet og er litt usikker på hvor jeg skal se. Dette er mine krav: -ikke rett ved en hovedvei -så lite trafikkstøy som mulig -må kunne gå tur ute med naturen i nærheten -ikke for langt unna sentrum, helst ca 15 min med tbanen/bussen -ikke for mye bråk og tull i området -ikke for mye industribygg i området -stille og rolig generelt -trygt område Dette ble kanskje litt vagt, men har dere noen forslag?
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Hei dere! Jeg bor nå midt i sentrum av Oslo og har nettopp solgt leiligheten min (til en super pris, vel å merke). Jeg må kjøpe ny leilighet og er litt usikker på hvor jeg skal se. Dette er mine krav: -ikke rett ved en hovedvei -så lite trafikkstøy som mulig -må kunne gå tur ute med naturen i nærheten -ikke for langt unna sentrum, helst ca 15 min med tbanen/bussen -ikke for mye bråk og tull i området -ikke for mye industribygg i området -stille og rolig generelt -trygt område Dette ble kanskje litt vagt, men har dere noen forslag? Hva med oppå Kjelsås/Grefsen? Har ikke bodd der sjøl, men litt oppå platået er det både rolig og trygt (tror jeg..), mulig å unngå trafikkstøy , det er nære natur, og det er kort vei med kollektivtransport ned til sentrum.
punkyB Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Hva med oppå Kjelsås/Grefsen? Har ikke bodd der sjøl, men litt oppå platået er det både rolig og trygt (tror jeg..), mulig å unngå trafikkstøy , det er nære natur, og det er kort vei med kollektivtransport ned til sentrum. Enig i dette området - også Frysja/Korsvoll/Kringsjå/Nordberg/Sogn/Berg er fine områder. De 4 siste ligger nærmere tbane som går raskere og oftere til sentrum enn buss/trikk/tog.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Ekeberg, trikken er i rute og det er mye natur:-)
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 grefsen, kjelsås, årvoll, tonsenhagen er mine forslag superfornøyd med det området!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå