Sommerbruden Skrevet 26. juni 2003 #1 Skrevet 26. juni 2003 Ringte til hudpleiesalongen hvor jeg skal sminke meg den store dagen for å bestille prøvetime. Fikk til svar at det brukte de ikke. Er det vanlig? Har bestilt brudepakke hos en hudpleier og frisør som sammarbeider, får prøvetime hos frisøren, men ikke på sminkingen. Er det ikke litt skummelt å ikke ha prøvd før? Skal til lett ansiktsbehandling der uken før bryllupet(dette er inkludert), men hun presiserte at det ikke var snakk om noe sminking. Hva gjør jeg?
Augustbrud02 Skrevet 26. juni 2003 #2 Skrevet 26. juni 2003 Jeg hadde ikke prøvetime på sminkingen og synes ikke det var risikabelt i det hele tatt. Hun som sminket meg vet jeg er kjempeflink og jeg var hos henne en del ganger og klipte meg før dagen vår (frisøren sminket meg). Personlig synes jeg ikke man trenger prøvetime på sminkingen, men det kan jo være kjekt å snakke sammen på forhånd slik at man vet hvilke farger man skal ha + hvor mye som skal sminkes. Det gjorde vi, og jeg synes det holdt i massevis.
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #3 Skrevet 26. juni 2003 Det hadde jeg aldri tort!!! Jeg hadde prøvetime til både hår og sminke hos frisøren min, og hun la på tre forskjellige typer make-up på øynene slik at jeg hadde litt å velge mellom og sammenlikne med. Fargene fant vi i fellesskap før hun begynte å sminke. På bryllupsdagen var jeg helt avslappet på dette med sminke fordi jeg visste at hun var helt klar over hvordan jeg ville ha det, og hadde et helt ark med notater og tegninger på hva vi hadde funnet ut på prøvetimen. Betal heller litt ekstra på hudpleietimen uken før bryllupet for å få de til å sminke deg da, så slipper du å være nervøs på bryllupsdagen! Det er jo ikke engang sikkert at hudpleieren iflg. din smak er noe god til å sminke engang...
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #4 Skrevet 26. juni 2003 Jeg hadde verken prøvetime på sminking eller hår jeg. Så lenge man har en god dialog med frisøren og man vet sånn ca hva man vil ha ser jeg ikke noe grunn til å ha dette. Frisøren min mente også at dersom man hadde prøvetime både med sminke og hår ville man ofte blir litt skuffet på selve dagen. Hvorfor? Jo fordi selv en som er proff klarer ikke å legge alle hårstrå på akkurat samme sted neste gang. Det kan være faren med prøvetime. Nå skal det sies at jeg allerede har giftet meg, og at jeg var strålende fornøyd både med sminke og hår.
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #5 Skrevet 26. juni 2003 Jeg hadde verken prøvetime på sminking eller hår jeg. Så lenge man har en god dialog med frisøren og man vet sånn ca hva man vil ha ser jeg ikke noe grunn til å ha dette. Frisøren min mente også at dersom man hadde prøvetime både med sminke og hår ville man ofte blir litt skuffet på selve dagen. Hvorfor? Jo fordi selv en som er proff klarer ikke å legge alle hårstrå på akkurat samme sted neste gang. Det kan være faren med prøvetime. Nå skal det sies at jeg allerede har giftet meg, og at jeg var strålende fornøyd både med sminke og hår.
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 26. juni 2003 #6 Skrevet 26. juni 2003 Jeg skal definitivt ha prøvetime på sminken, eller i det minste snakke med den som skal sminke meg først! Har sett en del oversminkete bruder, og vil IKKE risikere noe sånt! Syns faktisk prøvetime for sminking er viktigere enn prøvetime for håroppsetting.
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #7 Skrevet 26. juni 2003 Jeg hadde verken prøvetime på sminking eller hår jeg. Så lenge man har en god dialog med frisøren og man vet sånn ca hva man vil ha ser jeg ikke noe grunn til å ha dette. Frisøren min mente også at dersom man hadde prøvetime både med sminke og hår ville man ofte blir litt skuffet på selve dagen. Hvorfor? Jo fordi selv en som er proff klarer ikke å legge alle hårstrå på akkurat samme sted neste gang. Det kan være faren med prøvetime. Nå skal det sies at jeg allerede har giftet meg, og at jeg var strålende fornøyd både med sminke og hår. Tror frisøren din sa dette av helt andre grunner en av erfaring altså... Kan ikke tenke meg at noen blir skuffet over en frisyre de har sett på en prøvetime en gang (de gjør det jo ikke engang like pent eller nøye som på bryllupsdagen!) når frisøren virkelig gjør seg flid med den valgte frisyre på selve dagen. Frisøren jeg gikk til ("fancy" salong i Oslo) ville alltid ha prøvetime med bruden sånn at ingen skulle føle seg usikre på frisyren, og hun prøver alltid ut 2-4 frisyrer på prøvetimen sånn at hun og bruden kan se hva som kler bruden best og hva som går best til kjolen etc. Frisører som ikke vil ta prøvetime fordi "bruden kan bli skuffet" høres late ut spør du meg :-? .
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2003 #8 Skrevet 26. juni 2003 Hei Gjest. Det var meg som ikke hadde prøvetime verken på sminke eller hår. Jeg er ikke helt enig med det du skriver.. jeg gikk til en stylist i Oslo som er meget kjent og mye i ukeblader. Hun både sminker og gjør hår og det var hun som sa dette, av ren erfaring. Hun sa også at dersom jeg gjerne ville ha prøvetime så kunne vi godt det, men jeg føler at jeg kjenner henne, og hun kjenner meg og vi blir alltid enige. Men jeg skjønner hva du mener... :D
Gjest Madden Skrevet 26. juni 2003 #9 Skrevet 26. juni 2003 :o Jeg skal definitivt ha prøvetime! aner ikke om hun er flink, så jeg vil gjerne se hvordan hun tenker gjøre det!!! spør om det er mulig du! Det kostet ikke mange kronene ekstra å få en prøvetime der jeg skal sminkes! :D Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå