Gå til innhold

Er det riktig at jeg aldri skal reagere på det andre sier.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan av og til reagere på det andre sider. Kanskje fordi noe som sies er frekt. Da kan jeg bli stille, andre ganger har jeg sagt fra om hva jeg mener. Det er bare slik at hver gang jeg uttrykker noe som jeg mener, så møter jeg negative reaksjoner på dette. Jeg må helst sitte å smile og godta alt. Mens andre kan si og gjøre som de vil mot meg. Er veldig sliten av dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hvilken måte reagerer du når du sier ifra ?

Skrevet

Blir mest stille og lei meg. Noen få ganger har jeg sagt hva jeg mener, meget sjelden. Min samboer blir sur på meg, selv om det ikke er jeg som har gjort noe for å skape sur stemning. I dag ble jeg lei meg over noe som var veldig frekt. Da ble han sur på meg ford jeg ble lei meg

Skrevet

Du må komme med flere konkrete eksempler, ellers kan vi ikke hjelpe til!

Skrevet

Hvis du er redd for at folk skal syns du er bitch så kommer du til å bli tråkket på. Si fra hvis det er noe du ikke godtar. Så får heller folk tenke sitt. Du slipper hvertfall å føle deg overkjørt.

Skrevet

Hvis noen sier eller gjør noe frekt mot deg, så har du all rett til å si fra at du ikke finner deg i slikt. Hvis samboeren din blir sur for at du ikke lar deg tråkke på, så ville jeg byttet han ut ganske kjapt.

Vil du virkelig være sammen med en som synes at samboeren sin fortjener å bli tråkka på av andre? Gjør han det også? Er han snill ellers?

Skrevet

Ja. Han er veldig snill. Vi har det veldig bra. Han blir vel skuffet over at det blir litt konflikter. Men jeg er glad dere sier at jeg har all rett til å si i fra til folk som prøver å bestemme litt vel mye, og som er frekke. Da får de heller bli sure på meg, da jeg ikke har gjort noe galt. Takk for tips.

Skrevet

Hvis du faktisk blir helt stille når folk har sagt noe du ikke er enig i eller bare sitter og surmuler så synes jeg du reagerer feil, ja. Det tyder på at du ikke er det beste selskap. Dessuten kan det jo være at du er litt hårsår? Poenget er at du må si ifra, så kan de enten forsvare seg eller bite i det sure eplet hvis de forstår at de gikk over streken.

Skrevet

Dersom du stort sett alltid blir stille, mutt og trist/lei deg når noen sier noen frekt eller er frekke mot deg, så kunne faktisk jeg også funnet på å bli litt "irritert" tror jeg...

Ikke fordi jeg syntes du lagde noe problem,men fordi du fant deg i frekkheten uten å si ifra. Fordi du reagerer med taushet, istedenfor å stå opp for deg selv.

Dersom reaksjonen din alltid er å bli stille og trist, så kan det kanskje virke litt .... tja, selvutslettende? og det kan nok være noe man som kjæreste kan reagere på.

men at du skal reagere dersom noen er frekke, helt klart!

Dersom din samboer ikke tåler konfrontasjon eller at andre blir konfrontert med sine frekkheter, så er det han som har ett problem.

Gjest gjest- silje
Skrevet
Hvis du faktisk blir helt stille når folk har sagt noe du ikke er enig i eller bare sitter og surmuler så synes jeg du reagerer feil, ja. Det tyder på at du ikke er det beste selskap. Dessuten kan det jo være at du er litt hårsår? Poenget er at du må si ifra, så kan de enten forsvare seg eller bite i det sure eplet hvis de forstår at de gikk over streken.

Enig!

Jeg kjenner en person som er slik, og vi rundt personen vet ALDRI hva personen kommer til å reagere på, eller hva personen i det hele tatt blir stille og sur for. Denne personen virker det som om blir sur for ingenting og alt, rett og slett. Slik at vi rundt må passe på hva vi sier, for ellers sitter personen å snakker dritt omn oss, med en gang vi går ut døren.

Sier ikke at du er slik, eller at du reagerer feil, men hvis samboeren din ikke skjønner hva som er frekt, så er det ikke sikkert at du oppfatter kommunikasjonen skikkelig?

En tanke er hvis du reagerer på noe hver gang du er med andre personer, så er det mest sannsynlig du som overreagerer.

Skrevet

Han skjønner hva som er frekt. Og det er ikke sånn at jeg alltid blir sur når jeg er med andre, sånn som dere skriver. Det er kun enkelte ganger.

Skrevet

Synes det blir feil av andre å si at du reagerer som du gjør, ihvertfall når det ikke er du som starter en gang. Om det irriterer samboeren din at du blir trist om han er frekk mot deg, må han være ganske følelsesløs.

Skrevet
Synes det blir feil av andre å kritisere at du reagerer som du gjør, ihvertfall når det ikke er du som starter en gang. Om det irriterer samboeren din at du blir trist om han er frekk mot deg, må han være ganske følelsesløs.

edit

Skrevet

Du har full rett til å reagere om noen er frekke med deg, men jeg vil tro folk synes det er slitsomt hvis du bare reagerer med stillhet og forventer at de andre skal skjønne hvorfor du er lei deg.

Skrevet (endret)

Misforsto jeg? Jeg forsto det slik at samboer ble sur hvis hun sa ifra. At hun heller skulle smile og late som ingenting.

Selvsagt dumt å bare sitte stille og være lei seg, men kun fordi hun skulle sagt ifra istedet, evt. tatt igjen med samme mynt. Og kun dumt ovenfor en selv (siden de andre ikke kan forbedre seg hvis de faktisk ikke skjønner hva som var galt). Men det er ikke alltid så lett å si fra når noen er frekke mot deg i en forsamling, og ikke engang samboer støtter deg... Da hjelper det heller ikke at du kommer på den treffende kommentaren etter at du har kommet hjem.

Når de sier frekke ting til deg. Er det noe de gjør mot alle (at det bare er snakkemåten deres, f.eks.?), eller kun mot deg?

Endret av Jade
Skrevet

Dette handler kanskje om hvordan du uttrykker deg? Hvis du svelger i deg veldig mye for så å eksplodere på noe som er sagt som fleip eller som egentlig ikke var så veldig frekt, blir det latterlig og dumt. Du bør øve deg på å snakke mer åpent med folk, og særlig kjæresten din, om hvordan du oppfatter visse ting. Ikke gå og grunn på ting og la det bygge seg opp, det blir bare dumt og dårlig stemning. Hvis du sier fra på en ordentlig måte, kan det hende at andre lærer hva de kan si til deg og hvordan de kan si det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...