Gjest Gjest-Evy* Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Ja.. meg og samboeren hadde en diskusjon i dag.. skal begynne helt fra begynnelsen.. Vi har 2 barn sammen, vi er ungeforeldre, jeg er 23 år, og han er 27, jeg har behov for å komme meg ut av og til å møte venner og slikt, han liker også å gå ut, men synes det er kjekt å være hjemme, ha det rolig.. De gangene jeg går ut med venner, er det for å danse eller være sosial, drikker av og til ( det er sjeldent, på 6 mnd, så har jeg drukket 1 gang ) Jeg reiser inn til byen, danser og har det gøy, kommer hjem igjen, og neste dag tar jeg meg av barna, og når jeg spør om jeg kan få lov til å drikke en gang, ( lørdagen som kommer, skal på jentefest, så ble han irritert.. ) Han skal få lov til å reise til beste kompisen sin i mars,( bor i Oslo, vi i Bergen ) uten at jeg sa noe i mot.. Jeg synes det er kjekt når han kommer seg ut, og er sosial, jeg sier ofte at du må komme deg ut, å ha det gøy, jeg klarer meg fint med barna, og når jeg skal ut, så prøver han alltid å gi meg dårlig samvittighet Hadde vært anderledes hvis jeg hadde drukket alle helgene, sovet ut rusen om søndagene og latt han ta av seg barna, men slik er det ikke. Jeg kommer hjem etter dans, ca rundt kl 3, sover til kl 10.00, også koser jeg meg sammen med barna Så nå gir jeg helt opp, nå skal jeg gå på festen med god samvittighet, ha det gøy og overnatte hos en venninne synes jeg fortjener det
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Ja.. meg og samboeren hadde en diskusjon i dag.. skal begynne helt fra begynnelsen.. Vi har 2 barn sammen, vi er ungeforeldre, jeg er 23 år, og han er 27, jeg har behov for å komme meg ut av og til å møte venner og slikt, han liker også å gå ut, men synes det er kjekt å være hjemme, ha det rolig.. De gangene jeg går ut med venner, er det for å danse eller være sosial, drikker av og til ( det er sjeldent, på 6 mnd, så har jeg drukket 1 gang ) Jeg reiser inn til byen, danser og har det gøy, kommer hjem igjen, og neste dag tar jeg meg av barna, og når jeg spør om jeg kan få lov til å drikke en gang, ( lørdagen som kommer, skal på jentefest, så ble han irritert.. ) Han skal få lov til å reise til beste kompisen sin i mars,( bor i Oslo, vi i Bergen ) uten at jeg sa noe i mot.. Jeg synes det er kjekt når han kommer seg ut, og er sosial, jeg sier ofte at du må komme deg ut, å ha det gøy, jeg klarer meg fint med barna, og når jeg skal ut, så prøver han alltid å gi meg dårlig samvittighet Hadde vært anderledes hvis jeg hadde drukket alle helgene, sovet ut rusen om søndagene og latt han ta av seg barna, men slik er det ikke. Jeg kommer hjem etter dans, ca rundt kl 3, sover til kl 10.00, også koser jeg meg sammen med barna Så nå gir jeg helt opp, nå skal jeg gå på festen med god samvittighet, ha det gøy og overnatte hos en venninne synes jeg fortjener det Javell.
Jade Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Hvorfor er han sur da? Har han sagt at du ikke "får lov"? Hvilke argumenter har han for å si nei. Eller si ja, men være irritert? Hvis du ikke får stikke på jentefest, så nekter du han selvsagt å besøke kompisen sin.
Ethereal Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Jeg syns 3 er ganske seint å komme hjem når man har småbarn, men men... Kanskje han ikke skjønner behovet ditt for å komme ut siden han ikke har det selv. Kanskje føler han at han tar masse ansvar mens du er ute og har det gøy.
Gjest farge Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Er det slik at man må komme hjem som en annen Askepott klokka tolv bare fordi man har småbarn?? Ungene har jo en FAR som er der. Milde himmel. Det er forskjell på å tøfle hjem når baren stenger og på å komme krabbende inn klokka halv sju på morran. Jeg synes han karen høres sjalu og en smule kontrollerende ut. Han er redd du skal finne på å ha det så gøy at du stikker fra ham. Og dessuten kanskje lei seg for at du tilsynelatende ikke vil ha ham med ut.
Jade Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Hvorfor er kl 03 sent når man har småbarn?? Hun har da en samboer som passer barna, og som kan ta seg av dem neste morgen? Når jeg er på byn, så kommer jeg hjem rundt 4 med nattbussen, og sover (litt) lenge dagen derpå, da jeg er både fyllasjuk og trøtt Samboeren min står opp med sønnen vår, og ingen av de lider noe nød
Gjest ung-mor-og.. Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Hei! Jeg føler meg veldig lik deg på en måte! Bor også i Bergen, er 22, mannen min 28, har bare ett barn da.. Mannen min blir heller ikke overlykkelig når jeg skal på byen, men siden han går ut ganske ofte selv har han ingen ting han skal ha sagt..vi pleier å bytte på det, det funker fint..(som oftest..hehe).. Og når vi en sjelden gang krangler om utgåing, er det jo ikke verre enn at det går over til neste dag.. Gå ut med god samvittighet sier jeg! Høres ikke ut som om du gjør det så ofte så! Klem fra meg
Pialill Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 gå ut med god samvittighet du=) hvis han begynner å krangle kan du jo foreslå at dere har like mange ganger i året dere kan gå ut, da skjerper han seg nok når han innser at han ikke kan gå ut med kompisene sine så ofte som han vil:P skal no være rettferdig og;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå