Gå til innhold

Tips: kontaktlinser på nett


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal

I går bestilte jeg for første gang kontaktlinser over internett. Siden jeg snart skal på ferie, fant jeg ut at det ville være praktisk med dagslinser, og bestilte en måneds forbruk av de linsene jeg har fått anbefalt hos min optiker. Pris: 250,- inkludert frakt. For mine ordinære månedslinser (Soflens 66 fras Bausch&Lomb) var prisen 199,- for 6 linser. Dette er mye billigere enn hos optikeren. Så heretter kommer jeg til å sjekke øynene og kjøpe linsevæske hos optikeren, og i hvertfall for en stund framover bestille selve linsene over nettet.

Link: http://www.lenses4net.com/no/index.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Der var det jo skikkelig billig da! :D

Her er noen andre steder man kan bestille linser også. Jeg har pleid å bestille fra lensway, men tenkte jeg skulle skjekke ut den norske siden neste gang. ( hvis jeg ikke tar den siden du tipset om nå da Ethereal :blunke: )

Noen som kan si om dagslinsene fra f. eks minelinser er billigere enn hos optikeren kanskje? :roll:

Jeg har alltid brukt månedslinser, men kunne godt tenke meg å gå over til dagslinser etterhvert.

http://www.lensway.no/

http://www.minelinser.no/content/view/full/2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Hei,

I hvertfall var "mine" linser billigere hos lenses4net (199,-/ pk) enn hos både lensway og mine linser, hvor de begge steder kostet 256,-

Kjekt å kunne spare penger! :)

Har du testet dagslinser? Jeg har testet ulike typer, men synes de blir mye raskere tørre enn månedslinsene. Men til ferie- og turbruk er de praktiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja jeg så de var billigere på den siden du tipset om, så da spørs det nok om jeg ikke heller bestiller derfra neste gang.

Nja, jeg har kun testet dagslinser i et par dager, så jeg kan vel ikke si jeg har prøvd det ordentlig.

Men jeg er litt usikker nettopp fordi flere blir tørrere på øynene av de enn av mnd-linser. Samboeren brukte dagslinser når jeg traff han, og han sleit skikkelig helt til han gikk over til mnd-linser.

Kanskje det er like greit å bare fortsette med mnd-linser da, siden flere har det problemet? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg kommer i hvertfall til kun unntaksvis å bruke dagslinser. Tørre øyne er ubehagelige. Jeg er veldig fornøyd med Soflens-linsene; har til og med sovet med dem på en hel natt uten antydning til røde øyne dagen etter. Men selvsagt var det et "uhell" :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine linser (Focus Dailies) var billigere hos www.minelinser.no. Lensway har ikke disse og på Lenses4net kommer frakt og moms i tillegg til prisen, så da ble de 200kr dyrere enn på minelinser.no ...

Hvor mye betaler dere for øyesjekk forresten? Har betalt 210 kr en gang og 540 en annen gang (det var samtidig som jeg kjøpte linser). Bruker Z-optikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Jeg fikk mail fra lenses4net om at de delte opp bestillingen min i to (selv om den bare kom på 250,-) slik at jeg unngikk moms. Og husker jeg ikke helt feil, er frakt inkludert.

Dette er første gang jeg bestiller på denne måten; før har jeg alltid hatt halvårsavtaler hos optikeren, og med alt inkludert (linser, linsevæske, sjekk, evt erstatningslinse hvis jeg mister en osv) koster det meg 1500,- i halvåret. Tror ikke det er så ille, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler nå 428,- pr. måned for mine dagslinser hos Brilleland. De har nettopp steget..... :-?

Sikkert en idè å bestille på nettet ja.... :-?

Er bare litt redd for at jeg skal "slurve" med kontrollene..... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant faktisk ut at jeg ville spare 1100,- pr . halvår hvis jeg bestiller Focus Dailies hos "dine linser".......kontrollene kommer i tillegg..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette er jo GENIALT! I morgen den dag skal jeg ringe til Brilleland og be dem stikke abonnementsavtalen min et visst sted :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noen som har funnet ut hva mnd linser koster? De du skal gå med i 30 dager? Lure på å gå over til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler nå 428,- pr. måned for mine dagslinser hos Brilleland. De har nettopp steget..... :-?

Såå mye?? Jeg betaler bare 318 kr.. hos brilleland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Linseprisen varierer stoooort hos en og samme forhandler.

Linser med korrigering for skjeve hornhinner er f.eks atskillig dyrere enn uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde dagslinser før, og fikk aldri problemer med tørre øyne eller no. Har måndeslinser nå, og på slutten av dagen sliter jeg sikkelig... Må bare få dem ut, men det kan jo han noe med at jeg har farge linser...

Kjærsten min har byttet til day/nigth linser, sånne som sitter en mnd og er kjempefornøyd. De er mye tynnere og slipper gjennom 090% mer luft en "vanlige" linser. Men vet ikke hva de koster da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå mye?? Jeg betaler bare 318 kr.. hos brilleland

Det var jo en vesentlig forskjell da.... :-? ....mine dagslinser heter "1-day acavue"......har skjev hornhinne på det ene øyet, og bruker styrke 2.50 og 2.75 (kanskje d er forskjell i pris ifht. styrke...??? :-? ).....

Jeg planla å gå over til døgnlinser...men fikk et sår på hornhinnen...og ble henvist til øyenlege...han var rasende fordi optikeren hadde sendt reklame på døgnlinser og anbefalt disse... :-? det var de færreste som kunne ha slike linser.....og øyet hadde uansett ikke godt av å ha linse på hele døgnet......han lurte på hva jeg skulle se når jeg sov.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...