Gjest Clebra Skrevet 18. januar 2009 #1 Del Skrevet 18. januar 2009 Vi skal ut og spise i Oslo i slutten av januar for å feire litt. Har lyst på flere retter og vinmeny til. Noen anbefalinger? Har ikke verdens beste økonomi, så kan ikke bruke mer enn rundt 2000 kr. Hørt mye positivt om Restaurant Eik Annen etage, noen som har spist der? (Er vell en 5-retters per uke?). Gode tips mottas med stor takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 18. januar 2009 #2 Del Skrevet 18. januar 2009 Nok en gang anbefaler jeg Brasserie Blanche Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. januar 2009 #3 Del Skrevet 18. januar 2009 jeg vil virkelig anbefale restaurant plah. de har en 5 retters, og man kan får vinmeny til den... maten er gourmet thai/vestlig... de har seriøst verdens beste mat!! ikke så dyrt heller egentlig.. lite og koselig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest me Skrevet 18. januar 2009 #4 Del Skrevet 18. januar 2009 Klosteret er romantisk og har nydelig mat - anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropehus Skrevet 19. januar 2009 #5 Del Skrevet 19. januar 2009 Vi var på Ekebergrestauranten og det var utrolig flott. Kom på 1100 for 5 retter for 2 og drikke (2 glass vin) sambo er avhold og drakk brus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken eple Skrevet 21. januar 2009 #6 Del Skrevet 21. januar 2009 Ylajali - UTROLIG god mat. Kan velge mellom alt fra 3 til 11 retters Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vana Skrevet 21. januar 2009 #7 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg vil også anbefale Brasserie Blanche. Bedre mat har jeg aldri spist. Klosteret er også bra, men jeg synes Brasserie Blanche var hakket hyggeligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tulletussa Skrevet 22. januar 2009 #8 Del Skrevet 22. januar 2009 Klosteret er romantisk og har nydelig mat - anbefales Enig med denne! Vi var og spiste på Klosteret på vår 3-årsdag. Helt fantastisk god mat der, og restauranten er kun opplyst med stearinlys, riktignok hundrevis. Utrolig vakkert! Vi brukte vel en drøy tusenlapp der, med hovedrett, vin og dessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 22. januar 2009 #9 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) PLAH!!!! Endret 22. januar 2009 av KateW Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #10 Del Skrevet 23. januar 2009 PLAH!!!! I beg your pardon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. desember 2009 #11 Del Skrevet 15. desember 2009 I beg your pardon? H*n mener nok http://www.plah.no/ :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tyra_* Skrevet 15. desember 2009 #12 Del Skrevet 15. desember 2009 Enig med denne! Vi var og spiste på Klosteret på vår 3-årsdag. Helt fantastisk god mat der, og restauranten er kun opplyst med stearinlys, riktignok hundrevis. Utrolig vakkert! Vi brukte vel en drøy tusenlapp der, med hovedrett, vin og dessert. Jeg er også enig - Klosteret er veldig romantisk og maten er nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 15. desember 2009 #13 Del Skrevet 15. desember 2009 Sult på grûnerløkka er jo også ok da.Uformelt og avslappende (men kanskje ikke mest romantiske stedet). Bra mat - 3 rettere og gode vinforslag. Jeg og typen pleier å ende opp med regning på rundt 1600-1700 kr for 3 retter med 1 glass vin til forretten, 1 flaske til hovedretten og glass dessertvin til dessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HobbyKokk Skrevet 17. desember 2009 #14 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg var på Hansken i Rådhusgt sammen med kjæresten min (har vert sammen med henne i godt og vel tre år ja )og søsteren min for et par uker siden. Kjempegod mat og så kunne en få vinmeny til rettene. Anbefales. Ellers fikk jeg god entrcote, kun det der, på Trancher på løkka slutten av sist uke, sammen med jobben. Best lokale for en sånn dag på Hansken. Tror det skal gå bra med en tusing pp på de plassene. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelly Pelly Skrevet 17. desember 2009 #15 Del Skrevet 17. desember 2009 Restaurant Fjord, samme konsept som Eik, med en ny 5-retters hver uke men her med kun sjømat 1000kr pr pers for 5retters + vin. Vi fikk i tillegg 3 småretter/venteretter + flere glass ekstra vin Nydelig mat, kule omgivelse og flinke servitører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #16 Del Skrevet 18. desember 2009 Vi skal ut og spise i Oslo i slutten av januar for å feire litt. Har lyst på flere retter og vinmeny til. Noen anbefalinger? Har ikke verdens beste økonomi, så kan ikke bruke mer enn rundt 2000 kr. Hørt mye positivt om Restaurant Eik Annen etage, noen som har spist der? (Er vell en 5-retters per uke?). Gode tips mottas med stor takk:) Slenger meg på Ylajali, som nevnt ovenfor. FANTASTISK mat og atmosfære! Den troner nok på 1.plass hos meg. Ellers er Dinner (eksklusiv kinesisk mat, nydelig), Bølgen og Moi og Brasserie Blanche, og Fjord (fiskerestaurant rett ved siden av Eik) også kjempebra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #17 Del Skrevet 18. desember 2009 Slenger meg på Ylajali, som nevnt ovenfor. FANTASTISK mat og atmosfære! Den troner nok på 1.plass hos meg. Ellers er Dinner (eksklusiv kinesisk mat, nydelig), Bølgen og Moi og Brasserie Blanche, og Fjord (fiskerestaurant rett ved siden av Eik) også kjempebra Stadtholderens krostue! Ikke like "posh" og stivt som Stadtholdergaarden (det er liksom mer lunt og koselig i kjellerlokalet, og minest like romantisk), men like god mat og samme fantastiske standard på alt som i etasjen over. Stiansen på lavbudsjett.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Distiller Skrevet 20. desember 2009 #18 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg ser at det er foreslått et par ganger tidligere, men jeg har veldig gode erfaringer med både Brasserie Blanche og Klosteret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibula Skrevet 21. desember 2009 #19 Del Skrevet 21. desember 2009 Vi skal ut og spise i Oslo i slutten av januar for å feire litt. Har lyst på flere retter og vinmeny til. Noen anbefalinger? Har ikke verdens beste økonomi, så kan ikke bruke mer enn rundt 2000 kr. Hørt mye positivt om Restaurant Eik Annen etage, noen som har spist der? (Er vell en 5-retters per uke?). Gode tips mottas med stor takk:) Vi har spist på Eik annen etage, og det kan jeg anbefale på det varmeste. Virkelig nydelig mat! Jeg har spist på de fleste andre stedene som anbefales her også, og Eik topper dem alle sammen. Har ikke vært på Brasserie Blanche som flere anbefaler her da. Var på Klosteret for et år siden, og det var en skuffelse etter min mening. Maten kunne ikke måle seg med Eik annen etage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå