Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Jeg har lenge tenkt og si dette. Hvorfor er folk så opptatt av dette ekteskap tullet. Denne idiotiske påstand om at man er lykkelige, Hvordan kan man være lykkelige i et diktatur. Alle sier at finn deg en kvinne eller mann. Men hvorfor kan ikke folk godta at man velger et liv alene. Og ikke med folk. Er det ikke viktigst at man er lykkelig. Ikke at man er sammen med noen bare fordi andre vil det. Jeg ser på det som dette. Kjærlighet mellom mann og kvinne kan sikkert være greit nok. Men og si at det er den eneste lykke er jo galskap. Lykken er ikke noe du finner i et menneske. Men i Gud. Så mange sier til meg når jeg er ute med venner eller på jobb eller skole. Du må finne deg en kvinne så blir din tomhet fult men den tomhet jeg føler er ikke noe vanlig tomhet. Det er en tomhet som jeg har fordi jeg lengter ikke etter en kvinne men etter gud. Hvordan kan jeg finne lykken. Når ingen godtar mitt valg. Må jeg virkelig forsvare mitt valg at jeg vil leve alene. Og finne Gud finne Sannheten. Jeg sier ikke at alle ekteskap er ulykkelige,De kan være lykkelige men bare i menneskelig forstand et ekteskap som er et Åndelig ekteskap. Det er et lykkelig ekteskap, Et ekteskap uten problemer. Fordi et ekteskap med Gud er bare lykke. Og jeg har kjent så mange ja en sa til meg. At han var så lykkelig at han ikke hadde ord. Men da jeg spurte han hvorfor han aldri var hjemme oss sin kjære kone sa han at han ikke viste hvorfor. Han var ikke lykkelig. Han var lykkelig i en illusjon som han ikke levde. Til og med mine foreldre har problemer med og godta mitt valg. Ja de gjør hva som helst for og få meg til og forandre mening. De sier det ikke direkte .Men sånn er det. Hva kan jeg gjøre. Jo jeg følger et råd. Jeg gjør det jeg vil for jeg tar ikke hensyn til noen. I Den vei Gud har gitt meg. Jeg ser så mange såkalte lykkelige folk. Ja de tror lykken er som sakt med en kvinne eller mann eller noen fra samme kjønn. Nei lykken er i Gud og bare Gud den sanne lykke ligger ikke med et aent menneske men med Gud. For har du Gud da har du alt. Jeg hadde en venn en gang som sa til fin deg en dame da vil du bli lykkelig og det hullet du har i deg vil tettes og du vil bli hel, Vel jeg gjorde som han sa. Men ble jeg lykkelig nei jeg ble tommere og tommere til slutt var jeg så tom at jeg ikke orket mer. Min lengsel mot Gud og Åndelighet ble sterkere og sterkere min forakt for alt materielt og den lykke det gir ble sterkere. Det eneste ekteskap som er noe og ha er når 2 mennesker går sammen for og gjenforenes med Gud. Alle andre Ekteskap er mislykkede. Det er alt jeg har og si.
Noli Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Tja, ser man det fra den vinkelen vil jo faktisk Gud at mann og kvinne skal leve sammen som ektefeller.
Gjest Illiya Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Da må det å bli munk være det rette for deg.
MonicaR Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Du mener at all annen lykke enn et ekteskap med Gud er en illusjon... Jeg mener motsatt - at det er ekteskapet med Gud som er en illusjon - en tro - en overbevisning... Men ditt valg er din sak og jeg skal ikke fortelle deg om du blir lykkelig med det eller ikke. Det vet bare du. Men da synes jeg heller ingenting om at du skal mene hva som er bra for MEG... For det vet ikke du noe om...
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Jeg synes det er kjempe flott at du har funnet din lykke i livet, og jeg tror at folk vil akseptere at du vil leve alene med din åndelige tro. MEN ikke bruk din definisjon på lykke og se alt under ett. Folk er forskjellige og hva som oppleves som lykke er individuelt. Selvom du kjenner en person som ikke er lykkelig i ekteskapet sitt, betyr vel ikke at han representerer alle andre i ekteskap? Hvis du mener det, da ser du verden litt for enkelt.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Så fint for deg. Men gjør oss en tjeneste; snakk for deg selv, og ikke prøv å framstille ting som om dette er allmenngyldig for folk flest. For det er det faktisk ikke.
Pialill Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 "MEN ikke bruk din definisjon på lykke og se alt under ett. Folk er forskjellige og hva som oppleves som lykke er individuelt. Selvom du kjenner en person som ikke er lykkelig i ekteskapet sitt, betyr vel ikke at han representerer alle andre i ekteskap? Hvis du mener det, da ser du verden litt for enkelt." enig i den delen jeg tok ut fra innlegget over.... lykke kommer fra deg selv og omgivelsene dine, ikke en ting som ekteskap, gud eller noe annet. Du kan tro på gud og være lykkelig, du kan være singel og alene og være lykkelig, eller du kan være i ekteskap og være lykkelig. så lenge du har mennesker rundt deg som du er glad i og som er glad i dem, spiller sevilstatusen din ingenting eller trosrettning for den slags skyld....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå