Gjest Chrizzy Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Jeg dro til frisøren tidligere i uken, da jeg kom inn dit var jeg langhåret. Jeg sa til henne som jeg bruker å si til alle frisører "Jeg skal stusse håret, jeg bruker å ha det klipt opp i etasjer, men jeg vil beholde lengden". Så satt jeg der og så på at mer og mer hår forsvant. Jeg prøvde å si til henne at jeg syntes det ble litt kort, hun svarte bare "du trenger det". Nå er jeg korthåret, hun har fjernet så mye hår at jeg til og med ser at øreflippen min stikker frem mellom håret. Jeg har brukt flere dager på å forsøke å finne ut hva/om jeg skal gjøre. Alle jeg kjenner er også enig i at jeg gikk inn som langhåret og kom ut med en korthåret kjerringsveis! Jeg er så utrolig forbannet og sint på at det kan gå ant å klippe et menneske kort sånn der. Jeg har klipt håret her jeg bor, i Tromsø, i Bodø, i Oslo, hois venner, ja nesten over hele landet, jeg har sagt det samme til dem som jeg sa til hun her, og jeg har aldri blitt klipt kort før! Hva kan jeg gjøre? Be om å få pengene tilbake, 330 kroner hjelper ikke mye mot et hår man har spart på i årevis.
tommeline Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Første svar som kom opp på spørsmålet ditt (ikke helt seriøst): La håret vokse ut igjen... Jeg ville absolutt klaget og krevd pengene igjen. Har hørt andre få det. Evt erstatning i tillegg. Ellers er det vel ikke mye man kan gjøre, hvis du da ikke vil feste på løshår.
Gjest Chrizzy Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 (endret) Første svar som kom opp på spørsmålet ditt (ikke helt seriøst): La håret vokse ut igjen... Jeg ville absolutt klaget og krevd pengene igjen. Har hørt andre få det. Evt erstatning i tillegg. Ellers er det vel ikke mye man kan gjøre, hvis du da ikke vil feste på løshår. Nja, men løshår koster jo utrolig mye penger, hadde faktisk heller brukt det en periode en å være kort. Jeg virkelig hater sånne her sveiser! Jeg har krøller i håret og når det blir så kort så blir jo håret enda kortere for krøllene kommer så godt frem. Når det er langt så blir det så tungt at det mest er fall og ikke krøll. Endret 18. januar 2009 av Chrizzy
Beast Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 Du burde for det første få pengene tilbake og for det andre, få en dugelig oppreisning som kan dekke utgiftene for å få satt inn kvalitetsstemplede extentions (dersom det skulle være ønskelig). Du går til en frisør i den tillit at vedkommende tar på alvor det ansvaret for en del av deg som har enormt mye å si for din identitet og personlighet som du gir til vekommende. Når denne tilliten blir brutt på den måten som den ble i ditt tilfelle, så er det et stygt overgrep på din kropp og eiendom, og da burde det være en selvfølge at vedkommende erstatter det de har ødelagt slik at det blir tilnærmet slik det var før skaden skjedde. Hadde en plastisk kirurg som skulle ordne et arr etter en ulykke, plutselig bestemt seg for at pasienten kunne trengt litt botox og en neseoperasjon i samme slengen, ja da hadde det blitt balalaika! Det kan du banne på!Det er faktisk i prinsippet ingen forsjell. Du bad om å få en jobb gjort, og hun gjorde noe helt annet enn det du ba om. De spiller ingen rolle om "du trengte det" eller ikke, hun har faktisk ikke rett til å gjøre modifiseringer på ditt utseende med mindre hun har fått godkjennelse fra deg først. Jeg kjenner jeg blir skikkelig sint på dama! For et respektløst nek!
Gjest Flode Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Nå kjente jeg at jeg ble arg!!! Gjør deg opp en mening om hva slags kompensasjon du vil kunne godta, ring dit og gjør en avtale med daglig leder/eier, også ta du med deg et bilde av sveisen du hadde tidligere, forklar situasjonen og ikke gi deg før du får det du krever... En ting er å anbefale deg å klippe det fordi det er for slitt, å bare klippe det av er ikke greit!!! Hu fortjener en refs!!!
Guinevere Skrevet 18. januar 2009 #6 Skrevet 18. januar 2009 Jeg har ikke så mye å komme med annet enn sympati, jeg har vært ute for noe lignende selv. Jeg sparer til langt hår og prøver å være flink med å klippe tuppene, og har en fast frisør som er veldig flink. For nesten et år siden gikk jeg av praktiske grunner til en annen frisør for å få stusset håret, og regnet ikke med at det skulle være noe problem - hvor vanskelig kan det være å klippe noen stakkars tupper, liksom? Og det klarte hun forsåvidt, men så fant hun plutselig ut at håret mitt (som er helt alminnelig tykt) trengte å tynnes ut i tuppene. "Jeg tynner det litt ut her nede, jeg", sa hun og gikk i gang med å klippe tuppene i "sikksakk" mange centimeter oppover. Joda, tynt ble det, noe som for det første overhodet ikke var nødvendig siden jeg ikke har SÅ tykt hår, og for det andre bare så helt for j... rufsete og slitt ut siden jeg har altfor tynne og glatte hårstrå til sånt. Så jeg gikk ut derfra med hår som var flere centimeter kortere og mye mer flisete enn da jeg kom inn. Jeg turde aldri å gå tilbake og klage, men dro heller til min faste frisør uken etter så hun fikk rettet opp det verste. Hun var forøvrig helt enig i at det var elendig klippet... Problemet med en dårlig klipp er jo at gjort er gjort og at det tar lang tid før håret vokser ut igjen. Håper uansett at du får en eller annen form for kompensasjon, og at du for fremtiden finner en fast frisør som du stoler på og som tar jobben sin seriøst. Det hjelper ikke at man teknisk sett kan klippe hår dersom man ikke klarer å kommunisere med kunden og ta denne på alvor.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Jeg har også den erfaring at frisører på død og liv skal klippe kortest mulig. Selv om jeg prøver å forklare at jeg har krøller og at håret blir mye kortere når det ikke er vått. Skulle tro de forsto såpass som frisører, men neida. Man kan ikke gjøre annet enn å følge med som en hauk og stoppe dem med en gang det er nok.
Gjest Gjest_Eva_* Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 At frisører kan være så frekke og overprøve kundens ønsker slik! Enkelte mangler visst helt sosial IQ. En annen sak er jo at det mange steder er helt vanlig at lærlinger (eller juniorfrisører som det nå kalles), får "gå løs" på uvitende kunder uten deres samtykke.Har opplevd flere ganger å få håret klippet og stripet av udugelige lærlinger,i den tro at de faktisk var ferdig utdannede frisører med fagbrev..
Kosemose Skrevet 18. januar 2009 #9 Skrevet 18. januar 2009 Stakkars deg!!! For en grusom historie Aner ikke hva du kan ha krav på, men syns faktisk ikke extensions er for mye forlangt.
DingDong Skrevet 18. januar 2009 #10 Skrevet 18. januar 2009 Folk sulter ihjel her i verden, og du synes verdens største problem er litt kort hår - som attpåtil vokser ut igjen! Bli voksne folkens!
Gjest *smak* Skrevet 18. januar 2009 #11 Skrevet 18. januar 2009 Synes det er rart at du ikke reagerte når du så at hun klippet håret kort? Du burde jo sagt ifra at du bare skulle klippe tuppene, at du fremdeles skulle ha langt hår.. Synes det høres litt merkelig ut hele greia jeg..
Gjest Chrizzy Skrevet 18. januar 2009 #12 Skrevet 18. januar 2009 Folk sulter ihjel her i verden, og du synes verdens største problem er litt kort hår - som attpåtil vokser ut igjen! Bli voksne folkens! Hold kjeft din fjott, skal se hvor glad du blir om du blir skallet
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #13 Skrevet 18. januar 2009 du kan prøve fast shampo og balsam, det får håret til å vokse fortere. får kjøpt de hos frisøren. Du vill merke stor forskjell etter 3 mnd om du følger instruksene
Heart7086 Skrevet 18. januar 2009 #14 Skrevet 18. januar 2009 Det jeg finner mest rart er at du faktisk ikke stoppet henne der og da! Hvis du allerede der så og følte at det ble helt feil for deg! Synes ihvertfall at extension er for mye forlangt, men pengene tilbake er helt klart på sin plass uansett!
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #15 Skrevet 18. januar 2009 Gid altså, jeg ville anmeldt frisøren på flekken!
Gjest Chrizzy Skrevet 18. januar 2009 #16 Skrevet 18. januar 2009 Synes det er rart at du ikke reagerte når du så at hun klippet håret kort? Du burde jo sagt ifra at du bare skulle klippe tuppene, at du fremdeles skulle ha langt hår.. Synes det høres litt merkelig ut hele greia jeg.. Merkelig ut hele greia? Joda, jeg kjeder meg bare og dikter opp en historie her, forstod meg ikke helt på akkurat den kommentaren jeg. Hm, det gikk veldig fort den klippen, er ikke så lett å se når håret er vått heller. Jeg reagerte jo og sa at det så da veldig kort ut? Hadde med meg min sønn på 10 mnd på fanget også for jeg hadde ikke barnevakt til han, så jeg var kanskje litt distrahert også. Ble helt lammet av hele greia jeg, gikk ut derfra og satte meg bare hjemme i sofan og skjønte faktisk ikke riktig hva som hadde skjedd, klarte ikke å se meg i speilet hele dagen. Har aldri opplevd noe slikt før, ble virkelig satt ut.
Kosemose Skrevet 18. januar 2009 #17 Skrevet 18. januar 2009 Folk sulter ihjel her i verden, og du synes verdens største problem er litt kort hår - som attpåtil vokser ut igjen! Bli voksne folkens! Dust! Mener du at du gir blaffen i alt og aldri lar ting gå inn på deg fordi det er så mye verre med "barna i Afrika"?
Gjest Chrizzy Skrevet 18. januar 2009 #18 Skrevet 18. januar 2009 Det jeg finner mest rart er at du faktisk ikke stoppet henne der og da! Hvis du allerede der så og følte at det ble helt feil for deg! Synes ihvertfall at extension er for mye forlangt, men pengene tilbake er helt klart på sin plass uansett! Som sagt, av en eller annen grunn så ble jeg litt lammet av hele situasjonen, hadde nok stilt samme spørsmål som deg om jeg leste at dette hadde skjedd med noen andre, man må kanskje ha opplevd det for å skjønne at det faktisk skjer og at man ikke klarer å summe seg helt før det er førseint. Hva som egentlig skjedde gikk ikke helt opp for meg før jeg kom ut derfra.
Beast Skrevet 18. januar 2009 #19 Skrevet 18. januar 2009 (endret) Ærlig talt, DingDong, det at det finnes folk som sulter ihjel i verden betyr ikke at vi ikke skal få lov til å føle oss urettferdig behandlet dersom man blir overtrampet! Det er et faktum at håret er knyttet opp til veldig mye identitet for oss kvinner, og når noen bokstavlig talt tar saksen til den identiteten, så kan det faktisk være veldig sårt og ubehagelig. Du føler kanskje at det er en bagatell, ettersom en god del menn ikke har samme forholdet til hår og identitet som kvinner, men det gir deg ikke retten til å latterliggjøre trådstarteren. Hvordan ville du følt det dersom gynekologen din plutselig bestemte seg for at du kunne trenge en penishodepiercing fordi vedkommende syntes pikken din så så stusselig ut, og gjorde dette uten ditt samtykke? Det er nemlig det samme prinsippet. En person du hendvender deg til i tillit utnytter denne tilliten og gjør noe med din kropp som du slettes ikke ønsker. Og det er en uakseptabel handling, uansett om håret vokser ut, eller piercingen kan taes ut. Å blande inn ting som slettes ikke har noe med situasjonen å gjøre og som ikke ville vært annerledes om situasjonen ikke hadde oppstått, er fullstendig unødvendig og rett og slett ganske flåsete. Endret 18. januar 2009 av Beast
Guinevere Skrevet 18. januar 2009 #20 Skrevet 18. januar 2009 Skjønner godt at du ble satt ut, jeg tror det er ganske vanlig. Når man går til frisøren, forventer man liksom ikke å bli skamklippet med mindre man har bedt eksplisitt om det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå