Gå til innhold

Er Roma oppskrytt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Roma er en nydelig by, har vært der flere ganger og skal definitivt tilbake. Som nevnt er det lett å finne frem, og bor du i sentrum ligger det meste i gangavstand. Jeg har bodd på hotellene som ligger i sidegatene til Via d Corso, det var veldig bra. Rett ved spansketrappen. Trastevere anbefales på kveldstid (og den nydelige trastevere-kirken på dagtid!). Evt en tur i Prati på dagtid, mer lokalt og rolig, men masse shoppingmuligheter og kort vei til peterskirken. Borghese-parken er fin for rusling og det er ikke langt å gå. Ellers mye koselige gater midt i sentrum egentlig. Is, kaffe, pizza, drinker. Shoppe og se på livet. Roma er herlig! Anbefaler å dra i mars/april/mai eller september/oktober pga klima.

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er været i begynnelsen/midten av juni da?

Skrevet

Begynnelsen av juni kan være svært bra, vanligvis har det ikke blitt drepende hett innen den tid.

Skrevet

Dette er sannsynligvis det mest unødvendige innlegget jeg noengang har skrevet, siden jeg har tenkt å skrive nøyaktig det samme som alle andre her ;)

Nei, Roma er ikke oppskrytt!

'Nuff said.

Men husk å ta med gode sko, for man går mye i Roma! Man skal bare, og så må man bare og så er det bare rett rundt hjørnet til..

Mmm jeg vil også!!!

Oh, så at noen anbefalte Venezia. Det gjør ikke jeg. Greit å ha vært der, men jessufader så mye folk det var der da! Det er jo ikke akkurat en stor by, og når SÅ mye turister valfarter dit hele våren/sommeren/høsten så sier det seg selv at man går aldri alene noe sted. Dessuten er det duer i store mengder og disse driter. Overalt.

Nei, kos dere i Roma og se på bilder fra Venezia ;)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Noen som har vært der i november? Hvordan var vær og temp. da?

Hva shopper man i Roma? Priser?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...