Merethe_81 Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Vi lurer på å ta oss en bilferie i påska (pluss noen ekstra dager) og kjøre Tyskland og Frankrike. Har kun kjørt litt turer i Norge før, og er usikre på hvor langt vi kan klare å kjøre, uten at det bare blir kjøring. Liker å stoppe underveis, oppdage små sære steder og gjerne kjøre utenfor "allfarvei". Foreløpig har vi siktet oss inn mot Wachenheim, Bourgogne og Bernkastel-Kues. Vi tar gjerne turen innom noen vinslott og museer, og ser frem til å slappe av og kose oss. Tar gjerne i mot tips til reiserute, spesielle steder, god mat og overnatting. (Vi ser foreløpig for oss gjestehus og camping.)
Gjest mermaid blues Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Kan anbefale Jagdhaus Waltfrieden (hjemmeside) i Schleswig-Holstein i Tyskland. Idyllisk plassering midt ute i skogen, fantastisk service, nydelig mat og veldig trivelige rom. Alle rommene er utstyrt med en liten cd-spiller og du får utlevert en cd med diverse naturlyder ved ankomst for å virkelig få stemning Har vært der to ganger, og kommer helt klart til å reise tilbake
Merethe_81 Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2009 Takk for svar! Siden Wachenheim og Bernkastel-Kues ikke ligger så langt fra hverandre, tar jeg gjerne i mot andre steder i Tyskland som kan være verdt ett besøk også!
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Vi kjørte rundt i Tyskland og Frankrike for noen år siden, en av de beste feriene noensinne Jeg anbefaler Mozelldalen i Tyskland (da kan du kjøre gjennom Luxenburg også). Fantastisk flott natur, og det ligger borger på hver en ås. Spesielt likte jeg borg Eltz, det var en perle.
Merethe_81 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2009 Takk for tips! Vi har planer om å gjøre dette i påska, er det mye som er stengt da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå