Exhale Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Hei Jeg har lest endel om festesmerter, og mange forteller hverandre påulike fora at festesmerter kjennes i siden nederst i magen. Med min (noe begrensede) kunnskap om anatomi er dette usannsynlig, for eggets fester seg da vitterlig i livmoren, og den er vel sånn noenlundemidt i magen, nederst? Festesmerter kjennes da vel ikke i eggstokken, for fester egget seg der så er det jo graviditet utenfor livmor. Min teori er at mange tror de har festesmerter et par dager etter EL, mens de i virkeligheten har EL-smerter pga. væske som har strømmet fra den ene eggstokken ifm. EL. Jeg vet jo selv godt hvor gjerne vi prøvere vil at våre symptomer skal være tegn på gravidtitet.. Noen synspunkter?
Defekten Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Ser poenget ditt angående plassering av livmor. Selv har jeg ikke naturlig eggløsning eller åpne eggledere, og måtte derfor gjennom prøverør. 4 dager etter at egget ble satt inn, merket jeg veldig sterke stikninger på den ene siden. Det varte en liten stund, og var ganske intenst. Jeg har aldri hatt lignende stikninger. Dessverre døde fosteret, men gyn kunne etter UL bekrefte at det hadde festet seg på høyre side av livmoren; akkurat der jeg mente den hadde festet seg etter de intense stikkesmertene jeg hadde hatt. Så jeg forstår resonnementet ditt, og er enig i logikken slik du fremstiller den. Kan for lite om kvinnelig anatomi til å argumentere for eller imot, men hvis jeg skal svare for meg selv ville jeg fortsatt tro det var festesmerter jeg merket
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Livmoren ligger helt nederst i buken, midt på. under skambeinet (som er under kjønshårene) og litt oppover, men ikke mye. Den er like stor som knyttneven din ca. Ved et normalt svangerskap fester egget seg i livmoren, hvor i livmoren er forskjellig, noen ganger rett på innsiden av livmoren (utgangen fra egglederen), noen ganger midt i livmoren, noen ganger langt ned i livmoren. Ved graviditet utenfor livmoren kan egget feste seg i egglederen, livmorhalsen eller buken.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Livmoren ligger helt nederst i buken, midt på. under skambeinet (som er under kjønshårene) og litt oppover, men ikke mye. Den er like stor som knyttneven din ca. Ved et normalt svangerskap fester egget seg i livmoren, hvor i livmoren er forskjellig, noen ganger rett på innsiden av livmoren (utgangen fra egglederen), noen ganger midt i livmoren, noen ganger langt ned i livmoren. Ved graviditet utenfor livmoren kan egget feste seg i egglederen, livmorhalsen eller buken. Livmoren er da mye mindre enn en knyttneve, vil heller si på str med et egg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå