Gå til innhold

er det trygt i Oslo spektrum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag var jeg tilskuer i Oslo spektrum for aller første gang. Selv etter å ha sett utallige tv sendinger hadde jeg ikke forestilt meg nøyaktig hvordan spektrum ser ut på innsiden. Jeg er ganske sjokkert over hvor bratt det er der publikum sitter (vi hadde plasser nesten helt på toppen) og hvor knappe sikkerhetsmarginer det er. Det går jo bratt og brattere, rett ned! Skal utrolig lite til før man ramler ned vel? Særlig når man må reise seg slik at andre kommer forbi, synes omtrent det var på grensen til uforsvarlig. Er jo ingenting som holder igjen dersom man ramler? Vi var 2 voksne og 2 barn i 6 års alderen og jeg var mildt sagt livredd fra vi kom og helt til "disney on ice" var ferdig. Jeg opplevde det som nærmest livsfarlig å sitte der vi satt, særlig med barn. Enda verre var det å se de foreldrene som satt med småbarn på fanget. Det er også vanskelig å komme seg ut med skrikende småbarn under forestillingen pga at det er så trangt. Er det andre her inne som har reagert på det samme i spektrum?

Skrevet

Det er bratt, ja, men jeg har aldri tenkt på at det ikke er forsvarlig. Man lar vel uansett ikke barn løpe i trappene alene, og bikker man dr man sitter, så dette man jo bare ned på den rett foran seg.

Skrevet (endret)

Det er ikke farlig, bare litt uvant. Man må bare passe godt på hvor de små går. Sånn statistisk sett er det sikkert større sjanse for at dere blir påkjørt av en bil enn at noen faller ned trappene :P

Endret av Morgause
Skrevet

Dere har sikkert rett i at det ikke er farlig, jeg er i hvert fall litt beroliget. Er ikke egentlig trapper og barn jeg er mest bekymret for, heller det faktum at det er trangt også for voksne. Særlig når man må reise seg å gi plass til folk som skal forbi. Det kan umulig være mer plass enn en veldig knapp meter til hver? Har i ettertid nærmest hatt mareritt om å ramle ned. Ikke bare til raden foran, men langt ned pga at det var så bratt. Skulle gjerne visst hvor bratt det egentlig er. Har aldri hatt høydeskrekk, men kjente faktisk ett fysisk ubehag da jeg kikket nedover radene. Ser for meg konserter med voksne, ikke helt edru folk. Hadde en ukjent mann på den ene siden min. Han hadde virkelig problemer med å koordinere seg selv, ryggsekker pluss to barn med popcorn og andre prinsesseting. Han kommenterte at til og med flyene har bedre seter og bedre plass til hver enkelt.

Men jeg skjønner såpass at vi sikkert hadde lest om det dersom det skjedde alvorlige ulykker :fnise: Finner det likevel litt rart at ikke flere reagerer, da jeg nok aldri frivillig oppsøker spektrum igjen.

Skrevet

Jeg har også vært i oslo spektrum flere ganger men aldri tenkt på at det er farlig. Du har rett, det er bratt men som sagt, man skal nok ikke akkurat løpe opp og ned trappene.

Skrevet

Du er ikke litt pysete, eller? Du kan jo vurdere å kjøpe bedre billetter neste gang, så kommer du litt lengre ned. ;)

Forøvrig så brukes ikke tribunene på samme måte under konserter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...