Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å reise til Kreta eller Tyrkia til sommeren.. Noen her som har gode eller dårlige erfaringer, og evt. vet litt om hvor i landet ellår øya det passe best for et ungt par å reise? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tenker på å reise til Kreta eller Tyrkia til sommeren.. Noen her som har gode eller dårlige erfaringer, og evt. vet litt om hvor i landet ellår øya det passe best for et ungt par å reise? :)

Anbefaler Chania eller aller mest Rethymnon på Kreta. Fantastiske byer:)

Skrevet

Har lest litt om Chania, og ser at det ikke finnes bademuligheter i selve Chania by og at det da heller anbefales å bo i de små feriebyene like utenfor som Agii Apostoli, Kato Daratso, Agia Marina, Platanias, Gerani mm. Noen vært på disse stedene?

Skrevet
Har lest litt om Chania, og ser at det ikke finnes bademuligheter i selve Chania by og at det da heller anbefales å bo i de små feriebyene like utenfor som Agii Apostoli, Kato Daratso, Agia Marina, Platanias, Gerani mm. Noen vært på disse stedene?

Bademulighetene er kjempefine i Rethymnon:)

Skrevet
Bademulighetene er kjempefine i Rethymnon:)

Jeg syns Rethymnon var et dårlig sted. Jeg har vært mye i Hellas, men Rethymnon og Hersonissos kommer langt ned på lista mi. Langt mer arrogante og masete grekere, og strendene var utrolig møkkete.

Jeg har aldri vært i Tyrkia, så akkurat det kan jeg ikke uttale meg om :)

Hvorfor er det kun Tyrkia og Kreta det står mellom?

Kjenner flere som har vært på Platanias, alle har vært fornøyde :) Men dette blir nesten som å være hjemme i Norge, bortsett fra at man er på Kreta. Det kryr av Nordmenn :)

Skrevet
Hvorfor er det kun Tyrkia og Kreta det står mellom?

Vil helst reise fra Haugesund, og da er Hellas, Tyrkia og Bulgaria de eneste alternativene :)

Skrevet
Vil helst reise fra Haugesund, og da er Hellas, Tyrkia og Bulgaria de eneste alternativene :)

Aha :)

Hvor i Tyrkia og Bulgaria er det snakk om da? Hvor gamle er dere og hva er det dere vil ha ut av ferien? Og minst like viktig, i hvilket tidsrom er det dere har tenkt å reise?

Skrevet
Aha :)

Hvor i Tyrkia og Bulgaria er det snakk om da? Hvor gamle er dere og hva er det dere vil ha ut av ferien? Og minst like viktig, i hvilket tidsrom er det dere har tenkt å reise?

Var i Bulgaria i fjor, der reiser jeg helst ikke tilbake.. Vi er et par i sånn ca hver vår ende av 20-årene som helst vil reise på en rolig ferie, der vi heller kan oppsøke fest å baluba i forhold til å bo midt i det.. :) Planen er å reise i begynnelsen/midten av juli.

Skrevet
Var i Bulgaria i fjor, der reiser jeg helst ikke tilbake.. Vi er et par i sånn ca hver vår ende av 20-årene som helst vil reise på en rolig ferie, der vi heller kan oppsøke fest å baluba i forhold til å bo midt i det.. :) Planen er å reise i begynnelsen/midten av juli.

Da må dere for guds skyld holde dere langt unna Hersonisoss, jeg var så sliten og lei av bråk og fyll etter den turen, selv om vi bodde langt unna sentrum. Hersonissos er kjent for rølp :)

Jeg vet ikke hva slags alternativer dere har i forhold til reisemål i Tyrkia?

Platanias høres ut som et godt valg for dere, så vidt jeg vet er det en "mellomting" der i forhold til fest og ro. Reiseoperatørene vet også hvilke hoteller som har rolig beliggenhet, men de tar dessverre feil de også :)

Skrevet

jaja har ennå litt tid å bestemme oss på da, er ikke sikker jeg får ferie når jeg vil.. da går alt i dass.. :/ Men tusen takk for gode svar! :)

Skrevet

heihei. jeg har vært på øyhopping i hellas, vær i bulgaria og tyrkia før.

reisen faller på tyrkia igjen ;)

hvorfor? fordi jeg er umenneskelig glad i å shoppe!! og tyrkia har mye og bra shopping muligheter for en billig penge.

bulgaria likte jeg meg absolutt ikke. aldri mer igjen!!!

hellas, koselig og fint.. men syntes det kunne bli litt kjedelig på kveldene.. men for all del, anbefaler virkelig øyhopping. de greske øyene er virkelig pene, men dårlig shopping muligheter.

jeg anbefaler Side i tyrkia hvis dere vil ha en rolig ferie. noe shopping, bra strender og flotte ruiner. men mye barnefamilier der. et lite og fredelig sted.

Antalya- litt for mye storby liv, dårlige strender. store byggninger, mange mennesker men riiiikt med shopping.

vi er et par i midten av tyve årene som skal oppleve alanya i slutten av mai.

Alanya er det mest kjente stedet hvor både par, familier og venne gjenger drar.

vet at det er mye turister der, men shoppingen og fornøyelseslivet appelerer til meg. dessuten er den lange flotte kleoptra stranden der, og det er den mest kjente stranden. tror at man kan trekke seg unna hvis man ønsker. for vi er helle ikke ute etter å feste.

vi har bestilt hotell på stranden :D

dessuten er det en restaurang i alanya som ligger ute på vannet med frodig natur rundt. gleder oss til å oppleve dette.

tror også vi skal ta en båttur utflukt dersom det blir tilbydt.. så det er nok å gjøre og oppleve. dessuten er tyrkia mye billigere enn hellas.

det er både kjøpesenter og basarer der, mye kopi merker og andre vanlige merker i butikker. jeg liker å ha en rik mulighet til å gjøre begge deler. man blir også litt lei av basarer.

Alanya ligger en time unna Side, så vi kommer nok til å ta en heldags tur dit også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...