Gossip girl Skrevet 18. januar 2009 #1 Del Skrevet 18. januar 2009 skal til med oppgaven snart og lurer på hva andre har skrevet om oppgjennom tidene ?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cæmis Skrevet 18. januar 2009 #2 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg skrev om lojalitet og tilfredshet på forbrukermarkedet. Gjorde både kvalitative og kvantitative undersøkelser og kom frem til en egen teoretisk model ut i fra tidligere modeller. Skrev også en del i forhold til sammenhengen mellom lojalitet og tilfredshet og hvilke faktorer som fåvirker i ulik grad..etc. Det er basic temaer, men det finnes UENDELIG data på det, så man brukete laaaaaang tid bare for å bearbeide eksisterende data. hehe! MEN utrolig morsom oppgave synes jeg!! koste meg masse! Viktig at man finner noe man brenner veldig for, det er jo en oppgave man skal jobbe med i over 6 mnd! Lykke til med oppgaven! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cæmis Skrevet 18. januar 2009 #3 Del Skrevet 18. januar 2009 også glemte jeg faktisk å si det jeg egentlig skulle si...hehe... Min kusine vurderer å skrive om autisme eller barn med ADHD i forhold til hvordan de fungerer i slike settinger, og hvordan tilretteleggingen i norge er! Et tips om man brenner for slikt...jeg har ikke noe peiling på hva man kan skrive om innenfor ditt tema...men som sagt over så burde man kanskje skumme litt av eksisterende data slik at man ikke drukner i ting man skal lese eller helt motsatt ..sliter med å finne noe data! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #4 Del Skrevet 18. januar 2009 Skrev om mennesker i krise ved alvorlig sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #5 Del Skrevet 18. januar 2009 også glemte jeg faktisk å si det jeg egentlig skulle si...hehe... Min kusine vurderer å skrive om autisme eller barn med ADHD i forhold til hvordan de fungerer i slike settinger, og hvordan tilretteleggingen i norge er! Et tips om man brenner for slikt...jeg har ikke noe peiling på hva man kan skrive om innenfor ditt tema...men som sagt over så burde man kanskje skumme litt av eksisterende data slik at man ikke drukner i ting man skal lese eller helt motsatt ..sliter med å finne noe data! hvordan de fungerer i hvilke settinger? tilrettelegging? hva med folks uvitenhet og fordommer? er bare slik at man skal vite hvordan de fungerer, de tolker ikke sansinntrykk på samme måte som alle uten diagnose. Hva blir sosionoms rolle her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #6 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg skrev om lojalitet og tilfredshet på forbrukermarkedet. Gjorde både kvalitative og kvantitative undersøkelser og kom frem til en egen teoretisk model ut i fra tidligere modeller. Skrev også en del i forhold til sammenhengen mellom lojalitet og tilfredshet og hvilke faktorer som fåvirker i ulik grad..etc. Det er basic temaer, men det finnes UENDELIG data på det, så man brukete laaaaaang tid bare for å bearbeide eksisterende data. hehe! MEN utrolig morsom oppgave synes jeg!! koste meg masse! Viktig at man finner noe man brenner veldig for, det er jo en oppgave man skal jobbe med i over 6 mnd! Lykke til med oppgaven! Kom du frem til en egen teoretisk modell ut fra tidliger modeller? jøss, det er imponerende, men hvordan forsvarer man det i en bachelor oppgave..?... hvilket forbrukermarked er forenelig med sosialt arbeid? litteratur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camis Skrevet 18. januar 2009 #7 Del Skrevet 18. januar 2009 Kom du frem til en egen teoretisk modell ut fra tidliger modeller? jøss, det er imponerende, men hvordan forsvarer man det i en bachelor oppgave..?... hvilket forbrukermarked er forenelig med sosialt arbeid? litteratur? Man forsvarer det på grunnlag av at man har gått 3 år på skole og med den toeriensom foreligger på det nivået...vil nok si at begrunnelsen lest per i dag med en MSc vil virke meget svak i forhold til en master oppgave og krav de stiller ved høyere utdanning enn bachelor! Jeg kom frem til en teoretisk modell som gjenspeiler de gamle, men på grunnlag av det man fant ut i egne studier..derfor med egen vri og forslag til å teste denne i videre studier. det er ingen forbrukeroppgave som er forenelig med sosialt arbied vil jeg tro, hvertfall ikke direkte...men kanskje litt lenger ut i teorien kan man finne en merkelig kobling , hehe, men jeg leste overskriften litt fort og fant ut at det så var om sosialtarbeid og det var derfor jeg kom med min andre post der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cæmis Skrevet 18. januar 2009 #8 Del Skrevet 18. januar 2009 hvordan de fungerer i hvilke settinger? tilrettelegging? hva med folks uvitenhet og fordommer? er bare slik at man skal vite hvordan de fungerer, de tolker ikke sansinntrykk på samme måte som alle uten diagnose. Hva blir sosionoms rolle her? Hvordan barn med slike sykdommer fungerer sosialt og i forhold til tilrettelegging, ja. kanskje på grunnlag av nettopp holdninger hos mennesker og uvitenheten...det blir da kanksje spekuleringer om man ikke kan måle/diagnosere et barns sansinntrykk...men dette er ikke mitt felt! Jeg tror det er mye spennende å skrive om rundt dette tema, muligheten ligger der...det er bare å finne riktig vinkling! noe som kanskje da er den største utfordringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #9 Del Skrevet 19. januar 2009 Man forsvarer det på grunnlag av at man har gått 3 år på skole og med den toeriensom foreligger på det nivået...vil nok si at begrunnelsen lest per i dag med en MSc vil virke meget svak i forhold til en master oppgave og krav de stiller ved høyere utdanning enn bachelor! Jeg kom frem til en teoretisk modell som gjenspeiler de gamle, men på grunnlag av det man fant ut i egne studier..derfor med egen vri og forslag til å teste denne i videre studier. det er ingen forbrukeroppgave som er forenelig med sosialt arbied vil jeg tro, hvertfall ikke direkte...men kanskje litt lenger ut i teorien kan man finne en merkelig kobling , hehe, men jeg leste overskriften litt fort og fant ut at det så var om sosialtarbeid og det var derfor jeg kom med min andre post der forstår deg når du sier det på den måten der, hadde jeg funnet min egen teori hadde jeg nemlig strøket../ høres ganske vilt ut å teste det ut i videre studier da det finnes tusenogørti modeller og teorier fra før, men hvorfor ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #10 Del Skrevet 19. januar 2009 Hvordan barn med slike sykdommer fungerer sosialt og i forhold til tilrettelegging, ja. kanskje på grunnlag av nettopp holdninger hos mennesker og uvitenheten...det blir da kanksje spekuleringer om man ikke kan måle/diagnosere et barns sansinntrykk...men dette er ikke mitt felt! Jeg tror det er mye spennende å skrive om rundt dette tema, muligheten ligger der...det er bare å finne riktig vinkling! noe som kanskje da er den største utfordringen det er jo ikke rart at det sosiale vanskene blir større når ingen forstår dem og raksjonsmønstrene deres, det som er spennende her er jo om de i det hele tatt får hjelp .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Midnattsol Skrevet 19. januar 2009 #11 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Hallo Når jeg gikk sosionom/sosialt arbeid, omhandlet min bacheloroppgave miljøterapeutens forhold til å ha seksualitet som tema i møte med psykisk syke pasienter Kjempespennende kvalitativ oppgave der vi var to som forsket på, og fant interessante aspekter hos personalet når det kommer til å håndtere seksualitet. La opp spørreskjemaet på en slik måte at informantene først svarte på en del "teoretiske" spørsmål rundt seksualitet, mens det på slutten ble praktiske spørsmål. Dette gjorde at vi fikk frem at det var en stor forskjell på det "politiske korrekte" teoretiske svarene og den faktiske praksis blant personalet. Vi jobber fortsatt begge i psykiatrien i dag, og denne oppgaven har for oss begge i ettertid skapt mange interessante diskusjoner, både med kolleger og pasienter Endret 19. januar 2009 av Frk Midnattsol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå