Gå til innhold

Alice i Eventyrland

Norbertine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grattis med 6 uker!!!!

Er ticker`n din feil?

Takk, takk!

Altså, jeg vil tro at tickeren går på amerikansk tid, og der er et svangerskap 2 dager kortere enn i Norge (!). Så altså, jeg har puttet inn termindatoen, og da teller jo tickeren ned med riktig antall dager, men den beregner jo feil i forhold til når svangerskapet startet. I tillegg til at det er timeforskjell (og kasnkje litt forsinkelse?). Så tickeren er da ca 2 og en halv dag for sen. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, enten må jeg få en norsk ticker, eller så må jeg si at termindato er senere, men da teller den jo ned feil i stedet. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Så ergelig at nyheten ble fortalt på en slik måte! Men det var jo heldigvis ikke så mange.. Så først for meg en stue stappfull med mennesker jeg! :fnise:

Og ikke minst han med musikken da! :rolleyes: Skjønner ikke hva folk tenker med til tider.. Fredag og lørdag så kan folk bråke nesten så mye de vil for min del - men hverdagen begynner jo tross alt igjen på mandag! :riste:

Gratulerer så mye med 6 uker! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis sovet godt i natt da, i tillegg til at jeg sov et par timer i går kveld.

På jobb er det fremdeles ingenting å gjøre, vi venter på at en eller annen fyr skal fikse noe, så selv om vi egentlig har det kjempetravelt er det ingenting som fungerer. :forvirret:

Fikk fortalt pappa i går, han ble selvfølgelig også glad. Tror han blir en bra bestefar, han er veldig flink med barn fra de er i småbarnsalder til de de blir 10-12 (deretter forstår han dessverre ingenting). Men det er jo bra han kan brukes til noe. ;)

Endret av Gåsemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å fortelle nyheten til stadig flere :)

Og tenk at bebisen din allerede har flere hjerneceller enn Paris Hilton :fnise:

Ja, det er jo gøy, selv om jeg føler at det er litt vel tidlig. Men følte vi måtte ha litt likestiling mellom foreldrene. ;) Så nå vet de alle sammen. Og jeg skal fortelle bestevenninna mi. Men så er det som sagt stopp!

Smart lite bebisfrø ja. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heh, ny tickertekst nå. Det der stemte vel ikke helt. Men større har de definitivt blitt. ;)

Her går no dagan. Droppa overtid (fikk ikke til å logge på hjemmefra likevel, så nå har jeg i hvert fall en god unnskyldning), men har sovet et par timer etter jobb i dag også. Og nå begynner jeg jammen å bli trøtt igjen. Mannen har vært snill og ryddet her, og laget mat til meg i dag. Jeg får ikke gjort en dritt. Dette blir en spennende dagbok merker jeg. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra lommelegen:

"Svangerskapets 6.uke

Fosterets alder: 4 uker

Embryoet er ca. 6mm langt, og har nå tydelige anlegg til hjerne og ryggrad. Det ser merkelig ut med en klumpete hodeende, og en hale hvor anlegget til ryggvirvlene er tydelig markerte.

Hjertet pumper blod gjennom pulsårene. Det er ikke lett å se at dette skal utvikle seg til å bli et menneske.

Du føler deg kanskje enda mer kvalm nå, og mange kvinner begynner dagen med oppkast. Brystene dine har antagelig hovnet opp og kjennes ømme.

Det er helt vanlig å være tung og litt trist tidlig i svangerskapet. Tenk på de enorme omveltningene kroppen din er i, og skal være med på."

Jeg er ikke kvalm, men brystene er større/hovne da. Jeg er ikke trist, jeg er glad. Men jeg er trøtt.

Endret av Gåsemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått time til ultralyd 24. februar, dagen etter første legetime. Dette prosjektet skal undersøke friske kvinner med friske foster, for å se hvordan blodgjennomstrømningen til morkaka er der. Derfor må de undersøke veldig nøye at fosteret faktisk er friskt. Dette gjør meg litt glad da, da får jeg faktisk et svar på om alt er bra. Bare fire uker til, så kan jeg kanskje få se et bankende hjerte inni meg (altså et til ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da :)

Jepp! Føler jeg blir veldig utålmodig av dette her, men samtidig er det jo greit at det fremdeles er 8 mnd til babyen faktisk kommer. Masse å gjøre før den tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, man kan tydeligvis vente seg:

Bekkenløsning

Kvalme, bare vent, den kommer!

Være sliten og trøtt 8 mnd til, nei vent, egentlig 3 år til. Minst.

Fødsel i to dager eller hastekeisersnitt

Deretter får man ikke se babyen på flere timer

Hvis fødsel, garantert revning

Og garantert ikke bedøvelse når man sys

Hvis keisersnitt, veldig vondt, og ikke noe bæring av babyen på 6 uker

Rier i dagesvis etter fødselen

masse hensynsløst besøk man ikke greier å si nei til

Gråting i ukesvis(?)

Vondt å amme

Puppene hengende ute konstant i et år

Store åpne sår på brystvortene

Masse streving med å få melk

Deretter kritikk fra helsesøstre og andre "velmenende" fordi man ikke får det til

Våt seng av melk

Unge med kolikk, som hyler konstant, og ikke sover på tre år

Aldri noe hjelp fra barnefaren

Baby som driter konstant

Renselse, som lukter vondt i månedsvis

Må gå med bleie

Unge som nekter å sove alene

Unge som nekter å slutte med smokk

Eller enda verre, ikke slutter å sutte på totten

Masse gaver som ikke passer

Man kommer seg ikke ut av døra på et år etter fødsel

Man greier aldri mer å tenke/snakke om annet enn barn

Glemsomhet

Man får aldri drukket alkohol igjen (må jo være kjørbar hvis det skjer noe)

Man får aldri gå på konsert eller middag alene igjen (må jo alltid være sammen med barnet)

Man får aldri dratt på ferie igjen (har da ikke råd til det vet du)

:overrasket: Hva i helvete er det man utsetter seg selv for.

Endret av Gåsemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannens stefar er lagt inn på sykehus. Men det ser visst ikke så alvorlig ut, de prøver bare å finne ut hvorfor han er så svimmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får nok noe av de kjipe tinga, men garantert ikke alt :kose:

Nei, jeg tror heller ikke jeg får alt. Jeg tror egentlig i det store og hele at det ikke er så ille. Noe blir det helt sikkert, men hadde det vært så ille hadde ikke alle disse damene fått barn gang på gang (og dette gjelder gjerne de som klager mest). Det virker som om enkelte bare må fråtse i sin egen elendighet, og er utrolig opptatt av å fortelle alle som gidder å høre på hvor utrolig jævlig det er! Klart, det er greit å få et litt nyansert bilde også, man skal jo heller ikke gå rundt å tro at alt blir rosenrødt, for det gjør det garantert ikke. Men jeg gleder meg nå en gang til å bli mamma uansett jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så spennende med UL snart! Hvordan fikk du bli med i det prosjektet?

Jeg fikk tips av Flickan om at de kanskje trengte flere folk. Så jeg sendte en mail og spurte, og så fikk jeg brev om at jeg skulle på ultralyd. (Hvis du vurderte det selv er det nok dessverre litt for sent, de tar bare i mot kvinner som er mindre enn 12 uker på vei...) Men det blir kjempespennende ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyheten sprer dessverre om seg. :forvirret: Jeg fortalte det jo til bestevenninna mi da, og det var jo veldig hyggelig. Så tror vi kanskje mannens stefar greide å hinte til mannens tante og onkel i går, han spurte på telefonen når termin er, og de var tilstede. Så har jeg akkurat vært oppe til min bror og hans samboer, de hadde alt hørt fra mamma, selv om hun hadde fått beskjed om å ikke si noen ting. Familien vår er helt håpløse på å holde på hemmeligheter! Hvis dette skulle vært hemmelig kunne jeg ikke fortalt noen, ikke mannen en gang. ;)

Mannens stefar er forøvrig hjemme igjen fra sykehuset da, alle tester så bra ut, han har hjerte som en unggutt, og de fant ingen blodpropper på CT. Så sannsynligvis er det vel bare et virus på balansenerven, som er ubehagelig, men helt ufarlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør litt. :tristbla: Ikke mye, bare friskt, rosa blod på papiret etter at jeg var på do. Veldig bekymret nå.

Fant dette på mammanett.no, skrevet av en sykepleier:

"I en fjerdedel av alle svangerskap forekommer en blødning i første trimester. Over halvparten av disse svangerskapene fullføres, og det fødes et friskt og fullbåret barn."

Så dette kan vel slå begge veier. Burde sove nå, men får ikke til. Ingen lege å ringe til i morgen heller, og det er vel å overdrive å kontakte legevakten. De kan jo uansett ikke gjøre noe om dette er starten på en SA eller MA. Har forøvrig ikke vondt. Har ikke vekket mannen heller, han trenger å sove. Men føler meg veldig redd og alene nå. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...