Norbertine Skrevet 28. august 2009 Forfatter #361 Skrevet 28. august 2009 Jeg er visstnok høygravid i dag, tror jeg? :klø: Uansett, for 36 uker! En uke igjen på jobb, dvs tre halve dager, gleder meg utrolig til å bli ferdig. Mannen var så omtenksom i morges at han sa at jeg har fått stor rumpe! Jeg bemerket at det kanskje ikke var så lurt å fortelle sin høygravide kone at hun hadde stor rumpe, og da begynte han å ro litt da, altså, han syntes ikke jeg hadde stor rumpe for en liten stund siden, men nå var den plutselig større... Han skjønte at han bæsjet litt på leggen da, og unnskyldte seg etterpå. Jeg var egentlig ikke sur heller, jeg bare lot som av prinsipp (som han selvfølgelig ser rett igjennom). Jeg ser jo også kroppen min er en del større en vanlig, og skjønner godt at han gleder seg til at jeg blir "normal" igjen, det gjør jo jeg også.
Gjest imli Skrevet 28. august 2009 #362 Skrevet 28. august 2009 36 uker alt jo Jeg har også fått større rumpe, så du er ikke alene God helg!
Synne-Marie Skrevet 28. august 2009 #363 Skrevet 28. august 2009 for høygravid! Snart er kyllingen her Ja jeg fikk høre i dag at jeg hadde fått breie hofter så komplimentene strømmer på her i gården også
Norbertine Skrevet 28. august 2009 Forfatter #364 Skrevet 28. august 2009 Vi var hos jordmor denne uka, og babyen ser ut som han vokser helt fint. Symfysemålene følger kurven sin, rett under den røde streken nå også. Så jeg er overhodet ikke bekymret før neste (og forhåpentligvis siste) UL på mandag. I morgen skal vi i dobbel 50-årsdag for mannens tante og onkel. Det er et sinnsykt opplegg, 50-60 gjester tror jeg. Det skal være på et museum, med velkomsttaler og drink først, omvisning, og nøye lagt opp program med mannen min som toastmaster og en haug med taler under middagen som skal vare i 3-4 timer, før kaffe og kaker osv. Tviler på at jeg holder ut særlig lenge, skal prøve hardt å få med meg desserten. Varslet mannen om at han må barbere leggene mine igjen i morgen da, slik han måtte da vi var i bryllup. Jeg når ikke ned selv. Nå er han på jobben med en kamerat og leker med en server. Han ba pent om han kunne få lov, og lovte å ta med lakris til meg når han kommer hjem. Skjønner ikke helt hvorfor han tror han må spørre om lov, han er vel redd jeg skal være totalt urimelig for tiden. Men jeg lar meg gjerne bestikke med litt lakris. Har akkurat sovet i tre timer, våknet klokka 5 i natt, greier ikke helt å ha normal søvnrytme. Må opp på do, har vondt i bekkenet, babyen hikker, eller andre ting gjør at jeg plutselig er helt våken, eller ikke får sove når jeg skal, så da må jeg bare sove når jeg kan. Men det er vel ikke så nøye, døgnrytmen kommer ikke til å være normal etter babyen er født uansett, så jeg synes det funker fint å bare sove når jeg er trøtt.
Malina Skrevet 29. august 2009 #365 Skrevet 29. august 2009 Flere som er oppe midt i natten Jeg har også helt rar døgnrytme for tiden. Skulle bare takke for hilsen i dagboka mi Ha en fortsatt fin natt, og helg
Norbertine Skrevet 31. august 2009 Forfatter #366 Skrevet 31. august 2009 (endret) Har vært på ultralyd igjen. Motstanden i åren min er den samme, som er helt greit. Babyen har fremdeles et vekstavvik på 7 %, hvilket også er greit. Men nå mente de også at jeg hadde litt lite fostervann, innenfor normalen, men de skal likevel følge opp. Så da var det ikke siste ultralyd som jeg trodde, jeg må tilbake om 14 dager! De skal da ikke måle blodstrøm, så det tar ikke så sinnsykt lang tid da. Men babyen var jo ikke akkurat samarbeidsvillig når legen skulle måle veksten heller, og det er ikke så lett å overtale han til å snu på seg, så det tar sikkert lang nok tid uansett. Og jeg holder jo omtrent på å svime av når jeg ligger der, legen passer på at jeg sitter så rett opp som mulig, men det er skikkelig ubehagelig uansett. Er helt utslitt etter helga. Var på 50 + 50 årsdagen til etter desserten, det tok 4 og en halv time, etter det skulle de fremdeles ha kaffe og en haug kaker. Den familien er ekstrem når det kommer til å spise i sosiale lag altså. På søndag hadde de etterpålag, så da måtte vi dit på koldtbord og kake også. I og for seg greit at jeg fikk kake da, siden jeg jeg dro før kakene på lørdag. Men var helt utslitt, så ville bare dra igjen ganske fort egentlig. Ble helt antisosial, så utrolig irritert på bråk, av spesielt lillebroren til mannen. Det var det flere som ble også da, svigermor ble skikkelig sint på han i bilen på vei hjem. Og hun har virkelig en engels tålmodighet, hadde det vært meg hadde jeg klikket i vinkel mye før. Mannen og stefaren fikk endelig levert bilen på verksted da, det skulle jo bare vært gjort for to måneder siden elns., vi er bare så vanvittig treige til tider. Men nå får vi høre da, om det er relativt billig å fikse eller ikke, ellers skal vi til banken å få billån så fort som overhodet mulig. Dog, jeg burde jo ta tegninga og skjønne at det sikkert tar noen måneder før vi får ut fingeren på det også. Nå er det i hvert fall siste uka på jobb, og det er jammen bra, for jeg er drit føkkings lei. Er sliten og trøtt, sover dårlig, mannen snorker og jeg er helt utrolig lett å irritere, føler meg som en hval, har bare en ordentlig bukse som nesten passer, (to av buksene fra HM var elendig kvalitet og ble utslitt (hull i skrittet), og en er for trang) men den er ikke akkurat behagelig den heller, og føler virkelig ikke for å være ute i samfunnet og oppføre meg som folk. Endret 31. august 2009 av Gåsemor
Synne-Marie Skrevet 31. august 2009 #367 Skrevet 31. august 2009 Nå er det i hvert fall siste uka på jobb, og det er jammen bra, for jeg er drit føkkings lei. Er sliten og trøtt, sover dårlig, mannen snorker og jeg er helt utrolig lett å irritere, føler meg som en hval, har bare en ordentlig bukse som nesten passer, (to av buksene fra HM var elendig kvalitet og ble utslitt (hull i skrittet), og en er for trang) men den er ikke akkurat behagelig den heller, og føler virkelig ikke for å være ute i samfunnet og oppføre meg som folk. Kunne ikke vært mer enig. Kan jeg tipse om at utsalget på Nidar har noen veldig gode priser på store kvantum av sjokolade for tiden? 1.5 kg stratosbiter til 100, 3 kg crispoplater til 200 samt rundt et kg caramello for 75? Man blir vel ikke noe mindre hval, men det er litt mere overkommelig å være det
Norbertine Skrevet 31. august 2009 Forfatter #368 Skrevet 31. august 2009 Kunne ikke vært mer enig. Kan jeg tipse om at utsalget på Nidar har noen veldig gode priser på store kvantum av sjokolade for tiden? 1.5 kg stratosbiter til 100, 3 kg crispoplater til 200 samt rundt et kg caramello for 75? Man blir vel ikke noe mindre hval, men det er litt mere overkommelig å være det Oi oi, takk for tips! Skal se om jeg kommer meg en tur på Nidar.
Synne-Marie Skrevet 31. august 2009 #369 Skrevet 31. august 2009 Oi oi, takk for tips! Skal se om jeg kommer meg en tur på Nidar. Og om ikke du kommer deg er det jo en perfekt oppgave for den vordende far eller hur
Norbertine Skrevet 31. august 2009 Forfatter #370 Skrevet 31. august 2009 Gode nyheter! Vi fikk fikset bilen for 4300 kr, og det var inkludert bytte av registerreim (som alene koster 5000 på det forrige verkstedet der vi hadde EU-kontroll, som liksom skulle være det billigste i Trondheim)! Nå går motoren som ei klokke, den har aldri vært så god å kjøre før, helt fantastisk. Norservice på Lade kommer vi garantert til å bruke neste gang også, vernet bedrift, men veldig billige, raske og flinke! De sa vi hadde kjempeflaks da, registerreima holdt på å ryke, selv om den egentlig skulle holde i 4-5000 km til, trodde vi hadde god margin da. Og det var visst noe med radiatorpumpa(?) som var grunnen til at den var nesten helt kaputt da, det kunne også blitt helt kritisk.
Norbertine Skrevet 4. september 2009 Forfatter #371 Skrevet 4. september 2009 Siste dag på jobb idag! Driver og sletter passord, historikk osv. på laptopen. Den skal vel egentlig reinstalleres før noen andre får den, men har erfart tidligere at det ikke blir gjort. I kveld skal vi ut og spise med pappa, stemor, stesøster og hennes samboer. Blir sikkert hyggelig, selv om jeg føler meg som en hval.
Norbertine Skrevet 6. september 2009 Forfatter #372 Skrevet 6. september 2009 (endret) Denne graviditeten begynner faktisk å gå meg litt på nervene nå. Og jeg begynner å gå litt på mannens nerver tror jeg, er fryktelig hormonell og sutrete. Men det kan jo godt vare i 4 uker til, så det er jo veldig dumt å gå på veggen så tidlig. I går fikk jeg vasket alle tøybleiene og klutene, og en haug med gamle barnelaken jeg fikk av bestemor. Var litt skeptisk til å få dem av henne, og en del var jo litt slitte, men de var jo helt greie, hvite lakener, så kanskje jeg får brukt dem likevel. Tror de fleste var for små til å passe i senga og vugga, men kanskje de passer i vogna, og noen tror jeg bare blir brukt som gulpeunderlag, siden vi ikke har noen pute. Jeg skrudde også sammen senga, med litt hjelp av mannen, så nå står den helt klar. Jeg tredde på det ene jerseylakenet jeg har kjøpt, det var egentlig for å prøve om størrelsen stemte da, siden det er 40x80 mens madrassen er 40x90. Men det gikk helt fint, så nå står senga klar med laken også. Får heldigvis ikke redd opp dyna også, den ligger oppe hos svigermor ennå. Den er egentlig til vugga, men jeg ser an om vi trenger to dyner eller ikke. Endret 6. september 2009 av Gåsemor
effy Skrevet 7. september 2009 #373 Skrevet 7. september 2009 Det er lov å begynne å bli lei nå, du er jo snart i mål nå
Norbertine Skrevet 7. september 2009 Forfatter #374 Skrevet 7. september 2009 Takk for det effy. Men kanskje 4 uker når tiden går så sakte som den gjør nå føles virkelig ikke som snart... Tiden snegler seg avgårde. Og selv om det er godt å ha permisjon går jo ikke tiden akkurat fortere av den grunn heller. Vi tenkte egentlig å dra på en visning i dag, fant et rekkehus som så veldig aktuelt ut. Men mannen bestemte at vi rett og slett skulle droppe det, vi har jo faktisk ikke tid til å flytte nå! Det er jo bare dumt å lese alle de annonsene på finn.no, men jeg greier ikke å la være. Nå begynner jo markedet å ta seg opp igjen, så det er faktisk en del til salgs, og det er jo bare dumt å vente, siden prisene stiger også. Ikke helt bra beregnet denne graviditeten i forhold til tidspunkt å kjøpe leilighet på. I morgen er det time hos jordmor, og deretter skal jeg til frisøren. Det er de eneste avtalene jeg har denne uka, fysiotimen min ble flyttet til neste mandag. Så jeg får vel prøve å finne på noe å gjøre for å ikke bli helt sprø.
Norbertine Skrevet 8. september 2009 Forfatter #375 Skrevet 8. september 2009 Jordmortime var greit, babyhjertet banker fint, blodtrykket mitt er fint, og sf-mål er litt under den røde streken som vanlig. Hun sa at det ikke var noe å trakte etter å få babyen ennå, babyer som går til termin er friskere, har mindre problemer med ammingen og mindre sjanse for gulsott. Så nå prøver jeg å være litt mer tålmodig. Deretter frisørtime, godt å få klippet og stripet håret, blir vel en god stund til neste gang. Glemte urinprøve hos jordmor i dag, men skal en tur til legesenteret i morgen for å ta blodprøve (pga rhesus negativ), og da kan jeg levere urinprøve samtidig. Mannen var ute på café i kveld, jeg hadde vondt i hodet og har ikke lyst til å være sosial (og jeg ville se Da damene dro og Grey's), så han fikk gå alene. Han hadde med fin gave hjem fra venninne, en body i størrelse 62 (hun har visst fått med seg at vi har nok av de mindre størrelsene ), og hun har strikket mor signe-teppe. Veldig koselig. Trøtt nå, skal legge meg i saklig tid faktisk.
Norbertine Skrevet 10. september 2009 Forfatter #376 Skrevet 10. september 2009 (endret) Søren også, gikk glipp av hellstrøm, fordi jeg sovnet. Eller det er vel forsåvidt greit, da har jeg noe å se på web-tv i morgen. Eller i natt når jeg ikke får sove. Mannen sa til meg i søvne her om natten at jeg måtte pakke bagen. Han hadde visst drømt at nå var det ikke lenge igjen, og at det var veldig viktig at han fikk sagt det til meg. Tror han begynner å bli litt mer stresset enn han later som. Men han har jo rett, jeg må pakke bagen, skal begynne i morgen. Pakkeliste: - ammebh x 2 - ammesinglet x 2 - topper - sokker - to av tre joggebukser, en har jeg på meg, så får de heller bytte plass om den trenger å vaskes - div. klær til baby, hentesett + noe vi skal bruke på barsel - musikk - fotokamera - få mannen til å kjøpe det kameraet vi har bestemt oss for, så jeg kan pakke det også (her gjøres ting i siste liten) - de største trusene jeg har - engangstruser, må kjøpe på apotek i morgen - mykt dopapir, må kjøpe i morgen - en bok og et par blader - bæresjal - lader til mobil - toalettmappe som står klar på badet, med tannbørste, hårbørste, litt sminke, ++ - et teppe til baby - helsekort - morgenkåpe - ammeinnlegg - bleier til baby? Eller får man det? - laptop, som skal komme når som helst, håper virkelig den kommer fram i tide. Ellers, bruke mannen sin lille, denne er altfor stor. - sjampo, balsam, rens, deo, hudkrem - leppepomade - hårstrikk - drikkeflaske - notatblokk + penn - niste, et par pakker kjeks? noe mer? - skift til mannen - tøfler er visst lurt, men har ikke. Tenkte å kjøpe her en dag, men de hadde ikke i riktig størrelse. Og jeg gidder egentlig ikke kjøpe tøfler når jeg har så hovne føtter, de kan jo ikke brukes senere. Nøye meg med tykke sokker? Hva mer trenger jeg da? Må sjekke andres pakkelister... Endret 10. september 2009 av Gåsemor
Synne-Marie Skrevet 11. september 2009 #377 Skrevet 11. september 2009 (endret) Oi, det var litt av en liste! Men mye av det er jo sånt som er kjekt å ha. Bleier har de der etter det jeg har forstått, så det trenger du ikke. Også har jeg hørt at dopapir ikke var så nødvendig fordi mange foretrakk å bruke vann og håndduk og at det er installert dusjhode på do til det formålet Edit: Tenker at frukt kan være bra som nistemat, bananer og slikt. Kanskje brus og sportsdrikker og sånt? Også trenger du sikkert ikke kjøpe nye tøfler hvis du har slippers eller crocs eller noe slikt (Hvis de passer enda da self ) Endret 11. september 2009 av Svipa
Norbertine Skrevet 11. september 2009 Forfatter #378 Skrevet 11. september 2009 Oi, det var litt av en liste! Men mye av det er jo sånt som er kjekt å ha. Bleier har de der etter det jeg har forstått, så det trenger du ikke. Også har jeg hørt at dopapir ikke var så nødvendig fordi mange foretrakk å bruke vann og håndduk og at det er installert dusjhode på do til det formålet Bleier tenker jeg at jeg dropper da. Dopapir har jeg hørt er lurt fordi man kanskje ikke synes det er så delikat å bruke dusj og håndkle når man blør veldig, da må man jo ha et nytt håndkle hver gang man har vært på do. Jeg tar det i hvert fall med, så får jeg se om det blir brukt eller ikke. Edit: Tenker at frukt kan være bra som nistemat, bananer og slikt. Kanskje brus og sportsdrikker og sånt? Også trenger du sikkert ikke kjøpe nye tøfler hvis du har slippers eller crocs eller noe slikt (Hvis de passer enda da self ) Frukt er jo i og for seg veldig bra som nistemat, men det kan jeg jo faktisk ikke pakke. Så da blir det jo helt tilfeldig om jeg har frukt tilgjengelig og husker å ta det med akkurat når vi drar til føden. Men om vi kommer til sykehuset på dagtid går det selvfølgelig an å kjøpe i kiosken. Brus er helt klart lurt. Sikkert mer fristende å kjøpe kald i kiosken det også, men kan jo pakke et par flasker i tilfelle. Jeg bekymrer meg også litt for bilstolen, jeg gidder jo ikke å ha den stående i gangen, så den blir sannsynligvis gjenglemt når det står på. Men vet egentlig ikke om vi trenger å ta den med heller, vi skal jo ta drosje, og når vi skal hjem skal det gå an å bestille drosje med stol til baby. Eller så henter noen i familien oss, og de kan jo evt. stikke hit og hente bilstolen. Satser på det ordner seg... Jeg har ikke crocs eller slippers heller, det eneste er sandaler. De kan jeg jo ta med, litt lettere med sandaler enn joggesko innendørs. Hadde store planer om å gå ut en tur i dag, men det er virkelig drittvær uten like ute. Men jeg rekker vel å kjøpe de siste nødvendighetene før fødsel likevel. Og så lenge det ikke er direkte under fødsel man trenger det skal det jo være mulig å få tak i, det går jo alltids an å sende mannen på sykehusapoteket eller i butikk, eller i verste fall hjem.
Ellevill Skrevet 11. september 2009 #379 Skrevet 11. september 2009 Oj... Jeg vet egentlig ikke om jeg hadde med meg noe særlig i det hele tatt jeg, bortsett fra mannen og kamera. Hentesett, tanbørste og sminke var vel også med. Ellers var jeg så fortumlet og hadde lite behov for tidsfordriv imellom ammeforsøk, soving, byssing og besøk. De har det meste av det du trenger på avdelingen, vil jeg tro. Nå er det jammen ikke lenge igjen! Kjenner jeg er litt spent!!
Norbertine Skrevet 11. september 2009 Forfatter #380 Skrevet 11. september 2009 (endret) Hjelp, nå får dere meg til å tro jeg har med altfor mye. Er det noe jeg burde kutte ut da? Klart, det er godt mulig jeg ikke kommer til å lese et ord i den boka, men det kan jo hende babyen sover masse også? Bæretøy kommer jeg kanskje heller ikke til å bruke, men jeg tenkte det var greit å ha med. Vi kommer ikke til å ha med vogna da, den står i boden hos svigermor, og vi tenkte den bare får stå der til de kommer med den når vi er kommet hjem. Så da syntes jeg kanskje bæretøy var lurt så vi ikke trenger å holde i babyen hele tiden. Spesielt dersom vi ikke får med bilstolen heller. Og ellers er da vel alt nødvendig (eller i hvert fall lurt), tror jeg? Fikk da bestilt videokamera i dag, den kommer til jobben til mannen tidlig neste uke forhåpentligvis. Laptopen (bitteliten, rosa 10' fra dell) skal også komme den 16. Er forøvrig spent jeg også, bare nå de neste to-tre ukene kan gå litt fort så. Og, hoppe for 38 uker! Endret 11. september 2009 av Gåsemor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå