Gå til innhold

Alice i Eventyrland

Norbertine

Anbefalte innlegg

Voksiposen er tingen ja!!!

Jeg fikk arvet en gammel og kjøpte nytt trekk så ble den som helt ny!!! ;)

Håper alt står bra til med deg og den lille!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Is med lakrissaus kan virkelig anbefales ja, synd det ikke finnes i Norge. :)

Da var voksiposen bestilt, det kostet 100 kr. i frakt, så det ble det samme som på barnas hus, men fikk i riktig farge da.

Føles virkelig godt at det meste begynner å komme i orden nå, så slipper jeg og stresse og tenke mer på det. Det kan jo plutselig hende at formen blir dårligere også, og da hadde det vært skikkelig stress å skulle ordne ting. Og babyen kan jo finne på å komme før termin.

Nå ligger han forøvrig og hikker, har gjort det ganske mye i det siste. :)

Har vært hos svigerfar og svigerstemor og spist bursdagsmiddag for mannens bror i dag, han ble 25 for noen uker siden. Han bor i nord-norge for tiden, men kom hjem på ferie nå, sammen med kjæresten som skal treffe hele familien for første gang. Det var veldig hyggelig, og svigerstemor hadde som vanlig laget skikkelig gourmetmiddag. Melon og seranoskinke til forrett (som jeg ikke kunne spise da, men det visste jo ikke de), div. sorbet som hvilerett, reinsdyr med ovnsbakte poteter og fantastisk saus (som hadde kokt i 3-4 timer), og sjokoladefondant med is og hjemmelaget bringebærsaus til dessert. :sikle:

Mannen driver og sender koselige meldinger til meg og babyen, og ringer snart for å si god natt. :rødme: Er godt å savne han litt også. Prøvde hardt å se han på TV i dag, men de sto midt i folkemengden på det ene fjellet (han er altså og ser Tour de France med sykkelkompiser), så hadde ikke sjans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min hikker også mye :fnise:

Har forresten fått penger fra NAV nå, håper det ordner seg for deg og snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min hikker også mye :fnise:

Har forresten fått penger fra NAV nå, håper det ordner seg for deg og snart :)

Og de fortsetter å hikke like mye utenfor magen :ler:

What, har du fått penger fra NAV? Det har ikke jeg :sur: Fant ut at jobben bare betaler ut fastlønna mi, men vedtaket er sannsynligvis det dobbelte, da jeg har tjent mer pga ekstravakter. Æsj, hadde vært kjekt å få vite snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de fortsetter å hikke like mye utenfor magen :ler:

What, har du fått penger fra NAV? Det har ikke jeg :sur: Fant ut at jobben bare betaler ut fastlønna mi, men vedtaket er sannsynligvis det dobbelte, da jeg har tjent mer pga ekstravakter. Æsj, hadde vært kjekt å få vite snart.

Hm, så rart at du ikke har fått svar da? Du startet vel permisjonen før juli??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min svigerstemor (som jobber i NAV) sa at disse søknadene ikke blir behandlet lokalt, men sendes til samme sted. Dermed kan jeg ikke håpe på at NAV østbyen er raskere enn midtbyen heller, men det er utrolig rart at behandlingstiden skal være så forskjellig.

Nå er det fremdeles over en måned til jeg går ut i permisjon, så regner ikke med å høre noe på en god stund ennå.

Er forøvrig frustrert over jobben som vanlig, nå har jeg ikke noe å gjøre igjen. Ting må avklares og det skal være møte, og masse prat fram og tilbake om hvordan ting skal gjøres. Fantastisk bra struktur på ting. Gleder meg til permisjon! Skal ta noen dager ferie for å besøke mamma i begynnelsen av august også, det blir godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der med behandlingstiden ja... Men siden du har vært ute i god tid så er det iallefall håp om at du får svar før fødselen da. Jeg søkte ikke før rundt uke 30-31.

Grattis med 31 uker forresten :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :)

Her går det framover, merkelig at man har så forskjellig oppfatning av tid av og til. Synes faktisk ukene fyker ganske fort for tiden, mens fra ca. uke 22-29 tok det utrolig lang tid. Håper det går fort fremover også, kan tenke meg jeg blir veldig utålmodig de siste par ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 31 uker!

De siste ukene var laaaaange sist ja, men etter fødsel gikk tiden, om mulig, enda fortere enn hva den noen gang hadde gjort!!

Effy: Godt å høre det er flere som er trege til å søke... Jeg må få ut fingeren jeg også nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på bursdag for mannens bror (igjen ;)) på fredag, med hele flokken av familie på den siden. Veldig hyggelig, men jeg ble ganske sliten. Merker jeg ikke har så høy toleransegrense for mye lyd og bråk for tiden.

Slappet av resten av helga, til jeg fant ut at jeg skulle rydde, vaske og avise fryseren på søndag kveld. Det var egentlig ikke så lurt, bekkenet mitt ble helt utrolig vondt. Fikk nesten ikke sove om natta, og ble da også veldig kvalm på mandag morgen, så det ble til at jeg ble hjemme fra jobb. Tror ikke jeg hadde kommet meg dit om jeg hadde prøvd heller, bekkenet hadde stivnet så jeg stavret meg fram som en gammel dame. Sovnet igjen, og det bedret seg utover dagen da.

Så kom mannen endelig hjem i går kveld, helt utslitt og litt småsyk. Han er forkjølet og hoster (han har ikke feber, og har ikke vondt noen andre steder, så er ikke bekymret for svineinfluensa altså ;)), har vel pådratt seg en typisk syden-forkjølelse, altså på grunn av plutselig varmt vær + aircondition i bobilen, i tillegg til at han er veldig hes, sannsynligvis pga at han snakker og roper hele tiden på sånne arrangementer. ;) Så han har da greid å holde meg våken store deler av natten, tror kanskje jeg har sovet 4-4,5 timer. Men jeg får jo ikke sove hjemme uansett når han liggger der og hoster, så jeg gikk likegodt på jobb tidlig. Og han har fått streng beskjed om å holde sengen i dag og prøve å bli frisk, og ikke bruke stemmen, for jeg har rett og slett ikke overskudd til at han skal være syk nå. Hvis jobben trenger han får de ta det på mail, så kan han jobbe hjemmefra.

Men lurer litt på hvordan jobbinga skal gå i dag da, vurderer om jeg rett og slett skal ta meg en liten kopp kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Ha du fått beltet? :)

Høres i så fall ikke ut som om det hjelper... :(

Nei, jeg har faktisk ikke fått beltet ennå, har løpt ivrig (edit: dette hørtes helt feil ut så jeg i ettertid, løping er faktisk det siste jeg driver med for tiden ;)) ned til postkassen hver dag for å sjekke. Litt rart, kan det ha kommet bort i posten? :klø:

Jeg hadde virkelig hatt bruk for å prøve noe nå, tidligere har jeg bare hatt vondt på baksiden av bekkenet, + hoftekulene og nedre del av rygg, men nå merker jeg at det begynner å gjøre skikkelig vondt foran også (symfysen, er det ikke det?).

Nå er vel husarbeid generelt dumt å gjøre mens man er gravid, men jeg drev jo ikke med støvsuging og gulvvask så tenkte det ville gå greit. Men siden vi har fryser under kjøleskapet ble det mye bøying og sitting på gulvet da jeg drev med avising og vasking der. Var utrolig dumt av meg.

Skal til jordmor i morgen, så skal spørre om hun har noen gode råd. Fysioterapeuten er ikke tilbake før om to uker til, men er redd hun anbefaler meg krykker hvis det blir verre nå. :(

Endret av Gåsemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig rart!!

Jeg husker jeg fikk adressen din lørdag kveld, sa jeg skulle sende det på mandagen, men rakk det ikke, så jeg sendte det tirsdag eller onsdag. Ikke senere enn onsdag!!

He he, jeg synes jeg ser deg vralteløpe til postkassen. Husker godt selv min stil og fart... Huff, det er jo egentlig ingenting å le av, det er bare vondt!!! Masse sympati oversendes.

Men kanskje du får det i dag? Jeg følte det hjalp på den maten at jeg ikke ble så 'lealaus' lenger og brukte det som sagt masse. Nå har jeg lånt det til to - tre stykker, og beltet er 13 år gammelt snart. Så jeg håper det fortsatt er elastisk nok. Og at det er til hjelp for DEG! Jeg har vel følt meg som en av de få det har hjulpet, men jeg har ikke snakket med mange om dette, så kanskje jeg sitter med feil inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også bekkenbelte og har stor nytte av det. Jeg prøvde et annet merke først før jeg fikk anbefalt et mye bedre belte av fysioterapauten min. Heldgvis er det ikke farlig å prøve og det som er fint er at man merker rimelig fort om det hjelper eller ikke.

Bekkenet ditt høres ikke helt fint ut nei og det er nok symfysen det har satt seg i nå som det kommer på fremsiden.

Ellers, begynner babyting å komme på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellevill: beltet kom i går :)

Prøvde det da jeg og mannen gikk en tur i går kveld, er veldig usikker på førsteinntrykket. Eller altså, nå skjønner jeg jo at man må gå en stund med det før det virker. Men jeg likte ikke å ha det under buksa, det kjentes skikkelig ubehagelig ut for huden, og over buksa ser jo veldig rart ut om man ikke har på en lang topp. Og det hadde jeg jo i går, men ikke hver dag. Så syntes jeg det var veldig ekkelt at man får bulker over og under beltet, rompa er i overkant stor for øyeblikket, og jeg føler meg som en hval allerede. Men må jo ha det stramt om det skal være noe poeng også. Nå klager jeg skikkelig mye, og det er jo ikke meningen, når Ellevill har vært så snill å sende meg beltet. ;) Men jeg har det altså ikke på i dag, skal ta det på når jeg kommer hjem, og håpe på at det funker selv om jeg ikke bruker det hele dagen. Jeg beveger jo ikke så mye på meg på jobb uansett, og jobber jo bare 4,5 timer per dag.

Var hos jordmor i dag, følte ikke at hun hadde så mye råd å komme med egentlig. Og mannen er så ivrig på å si at jeg må ut og gå osv. mens jeg er skikkelig usikker på hva jeg skal gjøre. Gåing på hardt underlag er i hvert fall ikke bra. Og så lenge jeg nå faktisk synes at det gjør vondt å gå også, har jeg en mistanke om fysioterapeuten vil mene at jeg burde prøve krykker, det har hun jo sagt før. Men det kan jo umulig være bra å bli fullstendig stillesittende heller. Jeg tror bare at toget har gått for å trene og bygge muskler for å stabilisere og alt det der når det er to måneder til termin, så det er vel først og fremst snakk om å ha det så behagelig som mulig, og å forebygge at det blir verre. (Så skal jeg daske meg i gang med trening fra ca. 6 uker etter fødsel, både om jeg blir litt bedre trent og er litt mindre lubben i utgangspunktet vil nok gjøre det lettere til neste svangerskap, om forhåpentligvis 2-3 år.)

Babyting begyner så absolutt å komme på plass. Skal sjekke lista mi når jeg kommer hjem for å bli helt oppdatert, men det viktigste som mangler nå er en kommode til barnerommet. Så skal jeg og svigermor ta en tur i butikker i dag, skal se litt på madrass til vugga og diverse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ellevill: beltet kom i går :)

Prøvde det da jeg og mannen gikk en tur i går kveld, er veldig usikker på førsteinntrykket. Eller altså, nå skjønner jeg jo at man må gå en stund med det før det virker. Men jeg likte ikke å ha det under buksa, det kjentes skikkelig ubehagelig ut for huden, og over buksa ser jo veldig rart ut om man ikke har på en lang topp. Og det hadde jeg jo i går, men ikke hver dag. Så syntes jeg det var veldig ekkelt at man får bulker over og under beltet, rompa er i overkant stor for øyeblikket, og jeg føler meg som en hval allerede. Men må jo ha det stramt om det skal være noe poeng også. Nå klager jeg skikkelig mye, og det er jo ikke meningen, når Ellevill har vært så snill å sende meg beltet. ;) Men jeg har det altså ikke på i dag, skal ta det på når jeg kommer hjem, og håpe på at det funker selv om jeg ikke bruker det hele dagen. Jeg beveger jo ikke så mye på meg på jobb uansett, og jobber jo bare 4,5 timer per dag.

He he! Du kan jo ikke si at du liker bletet for å glede meg??? :)

Jeg var tjukkebollefeita som gravid, og brukte gjerne lange skjorter eller gensere uansett, og da var det helt greit med belte. Du må nesten finne ut om det hjelper eller ei, og deretter legge om litt på klesstil eller gi f... i hva andre synes/hvordan du ser ut.

Jeg hadde det aldri på under klærne. kan tenke meg at det ikke kjennes OK.

Lykke til med videre utprøving!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke ha det rett på huden nei. Jeg får også valker over og under men heller en lang genser over enn å ha vondt sier jeg!!

Så en annen liten moralpreken. :ler: Toget har ikke gått for å stabilisere muskler og alt, absolutt ikke! Nå har jeg slitt mye med bekken og rygg i to svangerskap så jeg føler jeg vet litt om dette.

Jeg trente og stabiliserte muskler med trening helt frem til fødselen, både på gruppetrening hos fysio, individuelt og i basseng. Det aller viktigste er at det ikke skal gjøre vondt, så er det en en bevegelse du kjenner ikke er bra så stopp med en gang. Å gå på asfalt er ikke så bra nei, å sette seg rett nei er heller ikke godt for da stivner du men du trenger jo også hvile. Gå heller flere korte turer på 10-15 minutt hver dag (eller det du greier men ikke NOE mer) så du holder deg litt myk og litt i form. Ta enkle lett øvelser hvis du har lært noen hos fysio, knip og tøy det du greier men som sagt ikke noe som gjør vondt! Alt dette er med på å forebygge så du kan få det lettere etter fødsel også, for det er ikke sikkert du blir bra tvert.

Så er det veldig viktig at du ikke føder i den tradisjonelle stillingen med beina i været! Det er en stilling som gir stor belastning for bekkenet og jeg hadde med både skriv fra fysio og skrevet på helsekortet mitt at den stillingen måtte unngåes. Jeg har hørt om flere som har blitt verre etter den stillingen.

Så det er ikke for å skremme deg altså men toget er ikke gått enda og jeg håper du ikke blir verre nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for råd Smile, godt å høre fra noen som har litt peiling. Skal prøve å ikke gi opp fullstendig, blir bare så frustrert av forskjellige råd overalt. Har liksom hørt at jeg ikke skal gjøre noe som gjør vondt, men når det gjør vondt å gå, stå, sitte og ligge har jeg liksom ikke noe valg. Men det er klart viktig at jeg ikke stivner helt også, jeg merker jo at det gjør virkelig vondt hvis jeg har sittet eller ligget for lenge. (Gjør dritvondt å snu meg om natta og stå opp om morgenen.) Og det gjør veldig vondt å ha sittet på jobb lang tid i strekk.

Valkene over og under beltet ser jo rare ut selv med lang topp også, jeg må i så fall ha en som i tillegg er veldig løstsittende, og det har jeg jo nesten ikke (men skal sjekke klesskapet litt nøyere.) Jeg feiga skikkelig ut i dag, kjente at det var godt da jeg tok det på, men taklet ikke å gå ut slik. Dette er vel ikke akkurat riktig tidspunkt å være så forfengelig på heller, men... jeg greier liksom ikke å se meg i speilet og tenke at jeg ser ut som en flodhest med valker og deretter bare gå på jobb. Føler meg skikkelig dum nå.

Prøvde å bestille legetime i dag da, legen er tilbake på tirsdag. Alle de vanlige timene da er opptatt, så jeg må ringe om morgenen og få en hastetime. Jeg skjønner liksom ikke helt poenget med det, jeg må jo ha time da uansett, hvorfor kan de ikke da sette den opp med en gang? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gåsemor, så synd å høre at du sliter med bekkenløsning.

Selv får jeg vondt av å til, spesielt om jeg går på asfalt! Det er jo helt forferdelig vondt, synes virkelig synd på dere som har det slik hele tiden :tristbla:

Ønsker deg ei fin helg uansett :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...