Gå til innhold

Alice i Eventyrland

Norbertine

Anbefalte innlegg

Æsj, det gjør jo ikke noe om du tar med for mye. Jeg tok vel ikke med noe særlig fordi jeg er litt dårlig på planlegging. :sjenert:

Eller kanskje jeg husker feil. Kanskje jeg rett og slett hadde med kjempemasse??!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våknet av at en baby gråt utenfor vinduet i natt. Jeg var helt i ørska, og tenkte bare masse rart. Først trodde jeg det var min baby, så jeg måtte kjenne på magen min om den fremdeles var der. Og det var den jo. Så ble jeg helt fortvilet og skjønte ikke hvorfor det lå en baby ute og gråt midt på natta. Så jeg trodde det var en spøkelsesbaby eller en liten bytting, og holdt på å frike helt ut. Men så snorket mannen litt, og det virket så normalt at jeg skjønte at jeg måtte være våken og bare innbille meg ting. ;) Så jeg så ut av vinduet, og kunne se rett inn i vinduet til noen i 2. etasje, der det lå en dame og trøstet en liten baby i en seng, med vinduet oppe. Men da var jeg jo lys våken (og sulten) og hadde ikke sjans til å sove igjen.

Så jeg sto opp og spiste mat og så på slutten av us open-finalen. Så har jeg vært hos fysioterapeuten i dag, siste gang på et par måneder tenker jeg. Deretter gikk jeg inn til byen, var innom apotek og kjøpte et ammeinnlegg i ull etc., men fant ikke slike engangstruser. Og så var jeg av en eller annen grunn for flau til å spørre. :klaske: Skal prøve på annet apotek i morgen. ;) Så dro jeg hjem og var helt utslitt, og har sovet i noen timer.

Fårikål til middag i dag, fikk med isboks med rester etter vi var på middag hos svigerfar og -stemor i går. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt å våkne opp til sånne lyder! Man innbiller seg jo både det ene og det andre! Hadde nok gjort akkurat det samme..hehe..

Får håpe at døgnet ikke snus helt på hodet av en sånn natt! :)

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt å våkne opp til sånne lyder! Man innbiller seg jo både det ene og det andre! Hadde nok gjort akkurat det samme..hehe..

Får håpe at døgnet ikke snus helt på hodet av en sånn natt! :)

Ha en fin kveld!

:ler: Døgnet mitt er allerede helt snudd på hodet, eller rettere sagt fullstendig uten rytme. Det er veldig ofte jeg ikke greier å sove en helt natt, og da står jeg bare opp, og da blir jeg jo trøtt utpå dagen en gang. Og det blir jeg forsåvidt av og til selv om jeg har sovet 8 timer på natten også.

Jeg synes ikke det gjør så mye, jeg har jo ikke søvnproblemer for tiden, jeg sovner gjerne om kvelden uansett hvor mye jeg har sovet. Det er bare litt uvisst hvor lenge jeg sover, og i såfall hvor lenge til jeg trenger å sove litt mer. Men jeg regner med det blir noen måneder (minst) til babyen kommer til å ha noe særlig døgnrytme uansett, så det er like greit å bare bli vant til å sove når jeg kan.

Håper du har en fin kveld også Arhirwen, krysser fingrene for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror slimproppen gikk i kveld. Eller i hvert fall delvis? Aner jo ikke helt hvor mye det er. Men mye rosabrunt slim når jeg trøker meg på do, og en del i truseinnlegget. Har også hatt litt "menssmerter".

Aner ikke helt hva dette betyr, det er vel ikke noe vits i tro at det skjer noe snart? Det kan vel likevel vare lenge ennå.

To dager til UL (som denne gangen MÅ være den siste, det går da ikke an at de mener jeg trenger flere nå! ;)), er litt spent på mengden fostervann, og om jeg evt. blir satt i gang.

Kontrollfriken i meg driver og blir skikkelig stresset av dette, jeg er virkelig ikke glad i å gå rundt å vente på at kanskje, kanskje skjer det noe i morgen, eller om noen dager, eller kanskje jeg bare må vente i tre uker til. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror slimproppen gikk i kveld. Eller i hvert fall delvis? Aner jo ikke helt hvor mye det er. Men mye rosabrunt slim når jeg trøker meg på do, og en del i truseinnlegget. Har også hatt litt "menssmerter".

Oi! Høres ut som at det ikke er lenge igjen nå! Slimproppen min gikk på en torsdag og jeg fødte på mandag.

Kontrollfriken i meg driver og blir skikkelig stresset av dette, jeg er virkelig ikke glad i å gå rundt å vente på at kanskje, kanskje skjer det noe i morgen, eller om noen dager, eller kanskje jeg bare må vente i tre uker til. :forvirret:

*Signerer*

Det synes jeg var det verste med å gå høygravid, hadde ingen kontroll liksom! Du får bare ta en dag av gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Føler jeg skaper skikkelig forventningspress på meg selv nå. ;)

Tror ikke det blir noe føding helt med en gang altså. Det kommer mer slim, og jeg har hatt litt vondt i natt (spesielt når jeg lå på den ene siden, av en eller annen grunn). Men så gikk det over, og jeg har sovet helt til nå ( :overrasket: ). Blir spennende å høre med lege på UL i morgen, om det blir igangsetting, eller om det kanskje er noe på gang allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sett tråden med treff på fredag forresten?

Takk for tipset, jeg hadde faktisk sett den men bare utsatt å svare. For som jeg skrev der, tviler vel egentlig på at jeg kommer til å være i form til å dra på café på fredag.

Har stadig mer menssmerter, uten at jeg tror det er noe ordentlig på gang. For av og til er det vondt, og av og til går det over, men det er ikke noen regelmessige tak med noen minutters mellomrom. Og det går stort sett over når jeg ligger. Har skikkelig nedpress hvis jeg står eller går rundt.

Videokameraet kom i går, så nå er det klart og ferdig ladet opp. Mannen husket også å ta med fotokameraet fra jobb, men han glemte såklart laderen. Laptopen har ikke kommet, den kommer kanskje på fredag, kanskje ikke før neste uke. :forvirret: Men vi har i hvert fall videokameraet nå da, og det skal visst være mulig å ta vanlige bilder med det også. Ikke at vi kan det ennå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser faktisk ut som det kanskje skjer noe likevel. Ved 8-tiden begynte det å bli skikkelig tak i magen omtrent hvert kvarter, og nå har det gått ned til omtrent hvert 6. minutt. Har ringt føden, de sa at vi kunne ringe igjen når det var 3-4 minutter i mellom siden vi bor såpass nære sykehuset.

Mannen har fått for seg at han plutselig skal gjøre alle de tingene jeg har mast om lenge da, han har ryddet masse på det som skal bli barnerom etterhvert, ryddet på stua, og nå driver han og henger opp lampe på soverommet. ;) Det er bare så utrolig typisk han, han tror han har så god tid, så han bare utsetter og utsetter. Ikke at det gjør noe da, greit at han har noe å gjøre så han ikke blir skikkelig stresset.

Jeg begynner å bli litt stresset dog, det blir mer og mer vondt, og fødslene til mamma tok jo rimelig kort tid. Har snakket med svigermor, og hun sa at vi skulle dra når jeg ville, ikke prøve å sitte hjemme bare for å være flink hvis jeg føler det er tryggere å dra. Men det blir vel sikkert en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det virkelig ikke fortgang i sakene. Har hatt rier i hele natt, men det er visst bare maserier. Dro inn på føden ca 5, da hadde jeg en og en halv cm åpning. Fikk to pinex forte, ble værende der ca en time, og da mente jordmor at hun kunne kjenne bittelitt endring, men at vi trygt kunne dra hjem. Har ligget og "slappet av" i to timer i senga, har vel på det meste vært ca 10 min mellom riene, nå er det nede i ca 4 igjen.

Skikkelig, skikkelig vondt, og jeg begynner å bli sliten og frustrert. Har liksom vært så teit å innstille meg på at jeg skulle ha fødsel slik som mamma (første fødsel gikk vannet mens hun sto på en stige og malte huset, dro inn til sykehuset en stund senere, og ca 5 timer senere var ungen ute. Andre fødsel tok vel ca 4-5 timer fra riene begynte). :forvirret: Har jo hørt at fødsel kan være sånn, men hadde liksom ikke regnet med atdet skulle bli slik for meg. ;) Dette er jo uutholdelig, og fødselen er ikke i aktiv fase engang!

Jordmor sa det var helt opp til meg om jeg ville hjem da, men hun anbefalte det. Det er jo like greit å gå rundt her og ha vondt som på sykehuset. Vi kunne komme tilbake når jeg ville, men det blir nok å prøve å være hjemme så lenge som mulig, så får vi se om jeg holder ut til UL klokka 14.15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Så spennende! Her er det bare å følge med videre gitt! :happy:

Lykke, lykke til - dette fikser du! Det er utrolig hva man takler av smerter, selv om det ikke føles sånn ut i øyeblikket. Gled deg masse til det du får ut av det - nå er nok snart ventetiden over! :jepp:

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...