smile Skrevet 31. juli 2009 #321 Skrevet 31. juli 2009 Jeg er jo ingen fagperson men har gått til mange forskjellige for bekkenløsninga mi og da snapper en opp mye forskjellig. Så virker det som om mange opplever bekkenløsning forskjellig og har vondt på ulike plasser så man må til en viss grad finne det som passer en selv tross mange tips og råd. Å stivne på natta er grusomt ja! Jeg bruker skli-/silkelaken i senga på natta. Når to glatte stoffer glir mot hverandre får jeg snudd meg mye lettere så ligger dette under rompa. Dette får man kjøpt ferdig eller du kan ta to glatte stoffer og legge/sy sammen. Bekkenbelte... Jeg skjønner deg godt, det tyter men jeg har kommet til det stykket at jeg driter i det. Ser jo ut som en hvalross uansett. God helg!
Ellevill Skrevet 31. juli 2009 #322 Skrevet 31. juli 2009 Jeg var (*host* er) også flodhest, og kan ikke huske noen veldige valker. Jeg var sikkert så full av spekk at litt fra eller til... Men jeg tror jeg hadde på meg det belte litt i kryss. Altså at det ble litt krysset bak på rumpa/korsryggen. Men det hjelper deg kanskje ikke, for da blir det vel valk - rumpe - valk -mage.... Men Gåsemor, hvis du føler det hjelper, synes jeg du skal bruke det. Er du sikker på at du ikke gransker ditt eget speilbilde litt for strengt mht disse valkene? Ser andre dem?
effy Skrevet 31. juli 2009 #323 Skrevet 31. juli 2009 32 uker Kjedelig å høre at du sliter sånn med bekkenet
Norbertine Skrevet 3. august 2009 Forfatter #324 Skrevet 3. august 2009 (endret) Smile: høres lurt ut med silkelaken og sklistoff ja, skal prøve å se etter det. Ellevill: Det er godt mulig du har et poeng, sannsynligvis ser jeg disse valkene bedre enn andre, men jeg greier ikke helt å overbevise meg selv om det heller. Jeg har fått brukt beltet litt nå da, jeg har i hvert fall en topp som er lang nok og vid nok til at det ikke synes noe særlig. Og får vel prøve å skaffe meg i hvert fall en til tror jeg, jeg må uansett ut på jakt etter sandaler jeg skal ha til kjole til de to selskapene vi skal på senere i måneden, så en lang topp burde jeg vel også kunne finne i dag. Men jeg har uansett også funnet ut at jeg ikke greier å gå med beltet hele dagen, etter noen timer blir det ubehagelig å ha det på også. Så jeg får prøve å variere litt. Effy: Hyggelig å se deg her, begynner å bli utålmodig nå når de andre trønderdamene har født. Men jeg får vel bare innse at jeg er litt senere ute, og smøre meg med tålmodighet i et par måneder til. Det går forresten fortsatt overraskende fort unna, 32 + 3 i dag allerede. Godt å ha ukeskiftet på fredag faktisk, for jeg merker liksom ikke at de dagene i helga går unna, så nå er jeg "snart" 33 uker allerede. Mamma og samboeren kom til byen i går, de har vært på bobilferie i nord-norge i to uker, med strålende vær hele tiden, så vi ba de med opp til mannens mor og stefar på middag. Mannen laget moussaka og hjemmelaget focaccia, jeg laget gresk salat, og så hadde Tine-crème brûlée til dessert (den var faktisk veldig god). Så spanderte vi på rosévin og hvitvin, og øl til eldste generasjon menn, raringene liker ikke vin. Det var utrolig hyggelig, familiene våre funker veldig bra sammen. Vi fikk også spist frokost med mamma og samboeren i morges, etter at de hadde overnattet i bobilen utenfor leiligheten vår. I dag skal vi på ultralyd (nr. 8 tror jeg det blir), håper han vokser som han skal og har det bra. Jordmor fikk vi vite at sf-målet lå så vidt under den røde linja nå, men likevel godt inne i det grønne området, så det ser i hvert fall greit ut. Endret 3. august 2009 av Gåsemor
flickan Skrevet 3. august 2009 #325 Skrevet 3. august 2009 Inne og leser meg opp litt. Er jo ikke lenge igjen for deg heller nå. Lykke til på UL i dag
Norbertine Skrevet 3. august 2009 Forfatter #326 Skrevet 3. august 2009 UL gikk vel greit nok, det var mindre motstand i blodåren enn før. Så dama som tok ULen sa at nå trengte jeg ikke å komme tilbake, hvis alt så greit ut når hun beregnet størrelsen. Men da hun gjorde det kom hun selvfølgelig fram til et vekstavvik på -7%, så vi må likevel komme tilbake om 4 uker. Vet ikke helt om jeg skal bekymre meg for det. Hun sa det ikke var så mye, gjennomsnittet i uke 32 veier ca 2200 g mens Klumpen veier ca 200 g mindre. Er litt beroliget av at Effys hadde samme vekstavvik på samme tid (var det ikke så?), men likevel kom ut på 3400 g. Men synes det har gått en del ned da, fra kanskje -2% (men da var det vanskelig å måle) til -7%. Så håper han ikke stoppper opp for mye. Men vi kommer jo fra familier med små mennesker, og broren min veide jo bare 2500 ved full tid, uten at noe var galt med ham. Så det går vel sikkert bra.
Norbertine Skrevet 4. august 2009 Forfatter #327 Skrevet 4. august 2009 I dag har vi 2 års bryllupsdag. Har kjøpt skjorte og slips til mannen, ikke så veldig fantasifullt, men tror i hvert fall jeg har greid å få størrelsen riktig denne gangen (har brent meg en del ganger før). Vi skal vel ut og spise litt i kveld, mannen har planlagt noe som vanlig, men feiringen tar vel ikke helt av. Så skal jeg til lege om noen timer, veldig usikker på hva jeg skal be om av sykemelding. Vil ha mer enn nå, orker ikke og sitte å ha vondt på jobb, og jeg blir definitivt ikke bedre av det.
Gjest imli Skrevet 4. august 2009 #328 Skrevet 4. august 2009 Gratulerer med bryllupsdagen! Alt er sikkert bra med lillegutten fordet om han er blittelitt mindre enn gjennomsnittet. Alle kan jo ikke være nøyaktig 3,5 kg når de kommer ut
Norbertine Skrevet 4. august 2009 Forfatter #329 Skrevet 4. august 2009 Gratulerer med bryllupsdagen! Alt er sikkert bra med lillegutten fordet om han er blittelitt mindre enn gjennomsnittet. Alle kan jo ikke være nøyaktig 3,5 kg når de kommer ut Takk for det! Nei, du har helt rett, har tenkt akkurat det samme. Jeg kjenner jo flere som har fått babyer på over 3,5 kg, også laaangt over. Noen må jo også ligge under, uten at det på død og liv betyr at noe må være galt, spesielt når man da kommer fra en familie der stort sett alle er godt under gjennomsnittet høye. Sykehuset er nok bare veldig påpasselige.
Norbertine Skrevet 5. august 2009 Forfatter #330 Skrevet 5. august 2009 Jeg blir gal! Jeg får ikke sove når babyen hikker hele tiden!
effy Skrevet 5. august 2009 #331 Skrevet 5. august 2009 Det stemmer at jeg fikk beskjed om vekstavvik på -7% i uke 32. Da vi var på UL i uke 37 hadde han tatt igjen mye og veide ca 3 kg. Nå er ikke 7% avvik så mye da, men uansett er det jo greit at man kan få oppfølging på det. Det går sikkert kjempebra Ps: Grattis med bryllupsdagen i går
Norbertine Skrevet 5. august 2009 Forfatter #332 Skrevet 5. august 2009 (endret) Takk for det effy! Har lest meg litt opp om vekstavvik hos fosteret nå, og er i grunnen enda mindre bekymret. Fosteret er for lite dersom det er 22% eller mer avvik, og selv da kan det være kun genetisk, og at fosteret har det helt bra. 7% er da virkelig ikke mye. I tillegg er det gjort doppler som viser at blodgjenomstrømningen i navlestrengen er bra, og motstanden jeg har i den ene blodåren i lysken er veldig liten. Blodtrykket mitt er perfekt (i følge jordmor), og ingenting tyder på svangerskapsforgiftning. Har også bra mengde med fostervann. Så alt tyder på at han bare er litt liten, men normal. Forstår dog ikke hvorfor han plutselig hikker så utrolig mye? To ganger i går kveld, en gang før vi gikk til middag, og en gang da jeg la meg. Sovnet tidlig i går, men våknet igjen halv 2, og fikk ikke sove igjen. Så da sto jeg opp. La meg igjen ca 6, men tok en stund før jeg ble trøtt. Og da begynte han å hikke, leenge, så jeg måtte bare stå opp igjen. Så har jeg sovet en stund nå, og så har han hikket en runde til. Fikk sykemelding på hele 70% i går, legen syntes at jeg skulle prøve å gå litt på jobb for å holde kontakten der, og så det ikke ble altfor kjedelig fram til permisjon. Og det føles helt strålende. Ble da hjemme i går, skal jobbe noen timer i morgen, så har jeg fri igjen på fredag, da drar vi og besøker mamma i helgen. Mannen kom hjem med roser i går, og deretter dro vi på Dråpen for å spise treretters. Fikk potetsuppe, med masse stæsj i, indrefilet av okse, og en utrolig god pasjonsfruktmousse i sjokoladeform med kirsebær til. Fikk ikke gave fra mannen da, han har bestilt og den har ikke kommet fram. Han er ikke veldig god på å planlegge lang tid i forveien. Men det gjør virkelig ingenting. Endret 5. august 2009 av Gåsemor
Gjest imli Skrevet 5. august 2009 #333 Skrevet 5. august 2009 7% vekstavvik er veldig lite ja. Det kan da ikke tilsvare mer enn et par hundre gram? Vil jo ikke akkurat si at en unge på 3,3 kg er unormal Synes nesten det er rart de vil følge opp så små vekstavvik jeg... Skaper jo unødig bekymring, pluss bruker masse ressurser på noe som høyst sannsynlig er helt fullstendig unødvendig? :klø: Er det St. Olavs dette?
Norbertine Skrevet 5. august 2009 Forfatter #334 Skrevet 5. august 2009 Det er St. Olavs ja. De følger opp alle vekstavvik som er over 5%. Ved fødsel tilsvarer det tundt 250 gram, så det er ikke mye. Grunnen til at de følger opp er selvfølgelig at vekstavviket kan bli større, hadde de visst at det kun var 7% ved fødsel også hadde de jo ikke gjort det. Men de er redde for at det kan tyde på at morkaken svikter, at barnet ikke tar til seg næring, at man får svangerskapsforgiftning eller annet. Så lenge det ikke er noe annet som tyder på disse tingene er det jo helt klart veldig overforsiktig av dem å utføre ekstra utralyder, men de er vel redde for at et tilfelle de skulle ha oppdaget slipper unna. (Kanskje gjør de dette pga forskning også, den forrige ultralyden virket det jo som jeg ble tilkalt til kun fordi de var interessert i å følge opp blodåren min, siden dette tydligvis ikke er helt normalt i et svangerskap, ikke fordi de var spesielt bekymret.)
flickan Skrevet 5. august 2009 #335 Skrevet 5. august 2009 Jeg og tenkte at det var rart de fulgte opp så små vekstavvik. Jeg hadde jo veksttavvik på +13-14% og da var det ingen som reagerte. Skulle jo tro at -7% må være innenfor normalen, alle den tid man snakker om et gjennomsnitt. Men er jo kjekt å få vite sikkert at ting er bra Ang sengekanten på Bedside Crib'en er jeg i ferde med å ombestemme meg litt. Lillegutt har en tendens til å "krype" helt inntil den ene siden, og slenger både arm og bein ut gjennom sprinklene. Det gjør forsåvidt ingenting, men i dag så jeg det ikke, da han lå under dyna. Da jeg løftet han opp satt det ene beinet litt "fast" og han fikk nok litt vondt, og jeg måtte liksom lure beinet ut. Andre ganger ligger han med hodet helt klint intil, og det ser ikke godt ut, men han reagerer egentlig ikke, så jeg vet ikke helt jeg.. Nå legger jeg tepper langs kanten, sånn at han ikke kommer helt intil og vurderer å kjøpe en billig kant på kid eller noe, og klippe/sy den til så den passer på 3 sider. Den fjerde siden har jeg jo bare opp på dagen og da følger jeg mer med på ham, så det er ikke så farlig. Legger bare et sammenrullet helseteppe elelr noe der da.
Norbertine Skrevet 5. august 2009 Forfatter #336 Skrevet 5. august 2009 Rart det der, kanskje det er bare hvis det er vekstavvik på minussiden de følger opp så nøye, oppover er det kanskje større margin på om noe kan gå galt. Men ja, 7% er virkelig ikke mye, så det er jo rart at det er så nøye. Men det er jo ikke kjempevanskelig å utføre en ekstra ultralyd heller da. Høres ut som det er lurt med sengekant ja, jeg og svigermor har allerede vært og sett på, så hun lager nok en til meg. Tenker det holder med tre sider, den siste siden er jo inntil vår seng, så jeg tror kanskje ikke jeg gidder å ta den opp om dagen en gang. Planen er jo uansett at han skal ligge i vugga på stua om dagen, tror jeg. Litt vanskelig å se for seg hvordan det blir, man finner vel ut hva som er mest praktisk etterhvert.
Norbertine Skrevet 5. august 2009 Forfatter #337 Skrevet 5. august 2009 Vi har forresten akkurat kommet hjem fra fødselsforberedende kurs, og det var jo greit nok, men ikke så mye nytt. Mannen satt og flira av den filmen vi så da, han syntes folka som snakket var skikkelig rare. I morgen blir det omvisning på føden, og så må jeg huske å få lånt den ammefilmen på biblioteket snart, så skal jeg vel være fullinformert om det meste.
flickan Skrevet 5. august 2009 #338 Skrevet 5. august 2009 Vi har forresten festet sengen ekstra med reimer inntil sengen vår. Synes ikke de låsbare hulene virket trygge nok, det er jo knapt friksjon mellom plasthjulene og tregulvet. Rart de ikke har et gummilag på hjulene egentlig.
Gjest Alhelí Skrevet 6. august 2009 #339 Skrevet 6. august 2009 Jeg synes rett og slett du skal avsløre for meg hvem du var før...
Norbertine Skrevet 6. august 2009 Forfatter #340 Skrevet 6. august 2009 Jeg synes rett og slett du skal avsløre for meg hvem du var før... Nesten så jeg glemmer alle mine personligheter etterhvert, men sender deg en PM jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå