Gå til innhold

Alice i Eventyrland

Norbertine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, absolutt en fin påske. :) UL neste torsdag, vi vil definitivt vite kjønn. Håper bare "klumpen" har lyst til å vise seg frem. ;) (Klumpen har blitt det nye navnet for tiden.)

Var tilbake på jobb idag, kjedet vettet av meg. Forhåpentligvis får vi noe å gjøre på fredag, og vil da (forutsatt at alt fungerer, og det bør det gjøre hvis det ikke skal få store konsekvenser) ha det utrolig travelt i ca tre uker. Hvis jeg skal jobbe der så lenge da, har fremdeles ikke fått beskjed. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, er sykemeldt frem til fredag, og begynner forsåvidt å bli bedre av kvalmen, så vurderer fortløpende om jeg tror jeg greier å jobbe fulltid. Og om jeg ikke forlenger sykemeldingen, gidder jeg da å jobbe masse overtid i tre uker for et prosjekt jeg blir "sparket" fra uansett? Skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 uker! :sjokkbla::hoppe:

Jeg skjønner ikke helt dette med ULen, jeg har fått time til UL neste torsdag gjennom prosjektet. Men jeg trodde denne skulle være i tillegg til ordinær UL. ULene på prosjektet er jo ganske overfladiske i forhold til det å se på fosteret, mens ordinær UL har jeg inntrykk av at skal være ganske nøye. Men begge skal jo uansett foregå på samme sted, så det kan jo hende de rett og slett har slått dem sammen, det er jo forsåvidt satt av ganske lang tid (jeg har UL 11.30 og doppler 12.45). Forsøkte og ringe legekontoret mitt og høre om det hadde skjedd noen feil, men der sa de at jeg var henvist, og visste ikke forøvrig hvordan det ble når jeg var med på et prosjekt. Så da må jeg i så fall ringe St. Olav. Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde at de ble slått sammen, men fikk beskjed om at de skulle prøve å få dem lagt til samme dag. Nå blir det ikke sånn, den ordinære kommer 15 og den andre den 18.. Tror det er best (dvs mest informativt) å ringe st. Olavs ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du nok fått de slått sammen. For hos meg var forsknings-UL i uke 18 de greiene med doppler (som forøvrig bare er UL det også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at du hadde rett flickan, jeg har ordinær ultralyd først, og så er det den dopplersaken som er med prosjektet. Gleder meg masse nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Gåsemor.

Dette er den beste dagboken jeg har lest her på KG!

Denne dagboken kommer jeg absolutt til å følge mer med på :popcorn:

Lykke til videre med svangerskapet, jobben din, huskjøp og med forskningsprosjektet du er med på.

Klem fra Wolkri :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Wolkri, hyggelig at du liker deg i dagboken min! :klemmer:

Her er alle velkomne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en kjempehyggelig kveld, min far og stemor var i byen og inviterte oss på middag. Vi har spist femretters på Emilies, det var helt utrolig godt. Hummersuppe, kveite, kalvefilet, kalvebryst, bringebærsorbet for å nevne noe. Eneste skåret i gleden for meg er vel at jeg ikke fikk vin og måtte ha kjøttet godt stekt. ;)

De sponser barnevogn til oss, hadde vel egentlig fått noen hint om det før, men det er utrolig bra da. Så nå er det bare å begynne og lete, og få de til å sette inn penger. :) De sa også at de gjerne stiller sikkerhet for lånet om vi trenger det.

Er utrolig glad for at det går an å ha det så hyggelig med dem av og til, relasjonen er ikke så veldig nær vanligvis. Men de er i hvert fall generøse, det er ikke til å komme bort fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 uker om en halvtime! :hoppe: Hopper litt tidlig jeg.

Ultralyd på torsdag, er kjempespent. Håper virkelig alt er i orden og at vi får se hvilket kjønn det er. Innbiller meg at jeg kjenner noe av og til, men det er så svakt at jeg ikke er helt sikker. Mannen tror også at han kjenner noe når han tar på magen min, men det er nok enda mer innbilning. ;)

Ser fremdeles ut til at jeg er ferdig på jobben den 30. april da, selv om de på jobben sa at dette ordnet seg. Skjønner ingenting jeg. Men det kan vel være det samme. Må bare få sydd sammen cven min og sende til konsulentbyrået igjen i morgen. Er veldig skeptisk, på en måte hadde det jo vært best om de fant noe til meg, men jeg synes samtidig at det blir litt vanskelig å begynne med et korttidsoppdrag akkurat nå. :forvirret:

Sov ca 9 timer i natt, og likevel sovnet jeg på sofaen i firetiden. Våknet da mannen kom hjem, han bare leide meg til senga, og så sov jeg helt til halv 8. Tror ikke jeg får sove på en stund nå.

Mannen er forøvrig litt skadet, han syklet med sykkelklubben på søndag, så sprengtes dekket hans. For å ikke velte alle andre i rekka kastet han seg ut til siden, og greide å lande på rumpa. Vi var på legevakten søndag kveld, men de trodde ikke det var noe brudd. Så han fikk beskjed om å gå hjem og ta smertestillende. Han syter noe utrolig over at han har vondt i rumpa da, men jeg tror egentlig det går veldig mye bedre nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for link, Yihaa! Jeg har sett den før, men husket ikke hvor det var og har lett etter den uten hell. (Men det ser virkelig helt sprøtt ut, skal babyen og magen bli så stor... :sjokkbla: )

Jeg jobber som systemtester i et finansfirma. Har litt datautdanning, ispedd med engelsk + lingvistikk. Burde ta ferdig bachelor innen informatikk, men er ikke motivert. Det hadde dog sikkert hjulpet litt på jobbmulighetene.

Kunne tenkt meg å forsette med testing, men er et rimelig lite fagfelt, så vet ikke helt hvordan mulighetene for det er. Men tenker at dette kan jeg egentlig utsette å bekymre meg så veldig for på et år til. (Jeg har som skrevet før ikke mistet jobben i konsulentfirmaet, så jeg blir ikke gående uten lønn, eller uten permisjonspenger. Det er bare oppdraget som avsluttes, og jeg vet ikke om jeg får et nytt, og hvis jeg får hvordan/hva det blir.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig ikke kommet meg på jobb ennå, det har vært vannlekkasje i bygget i natt, og det skal komme en kontrollør senere i dag og se på skadene. Derfor måtte vi rydde unna masse stæsj på soverommet og kontoret slik at de kommer fram der de skal sjekke. I verste fall risikerer vi å måtte bo på hotell mens skadene utbedres. Dette er virkelig ikke dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ikke blir gående uten lønn i alle fall!

Uklarheter mht jobb er så ugreit. Der ønsker jeg virkelig å vite hva som skal skje i rimelig tid fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...