Gå til innhold

Alice i Eventyrland

Norbertine

Anbefalte innlegg

Det er virkelig ikke meningen å få noen til å tro at jeg går rundt og er negativ og tenker på dette hele tiden altså, for det gjør jeg virkelig ikke. Jeg har skrevet ned noen tanker som finnes i hodet mitt om dette, men de er virkelig ikke der til daglig. Spesielt i begynnelsen av svangerskapet var det mye redde tanker, men nå er jeg bare glad nesten hele tiden. Jeg har ingen grunn til å tro at det skal gå galt med spiren, og derfor skal jeg heller ikke tenke på det. Man vet aldri hva som skjer, selvfølgelig er det en mulighet for at det kan gå galt, men det er også en liten mulighet for at flyet mannen skal ta i dag kommer til å styrte, uten at jeg tenker så mye på det.

Så lenge man ikke har styring på hva som skjer må man jo bare slå seg til ro, og håpe på det beste. Og jeg vet godt at jeg ikke kan gjøre så mye fra eller til, jeg kuttet ut alkohol så fort jeg visste om graviditeten, jeg tar vitaminene mine, og spiser relativt sunt (i den grad jeg greier å spise da ;)). Mer enn det kan jeg ikke gjøre, og barnet kommer etter all sannsynlighet til å ha det bra med det.

Jeg blir bare glad hver gang noen skriver i dagboken min, ikke vær redd for det, Arhirwen (eller andre), jeg tar ikke noe ille opp, jeg er veldig glad for å ha noen å diskutere litt med, og for å få noen innspill på tankene jeg måtte ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Arhirwen

Godt å høre! :happy: Var ikke meningen å gi inntrykk av at jeg trodde du gikk med kun negative tanker. Hehe..

Synd at du har hatt så mye plager med kvalme og sånt, og får håpe det går over om ikke så lenge!

Kos deg masse med magen! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns du stort sett virkar og gledar deg over det mirakelet du har i magen. Og eg syns det er så flott å lesa om! Jo meir eg les i (mange) gravidbøker, dess meir gledar eg meg til det er vår tur. :nigo:

Og enn så lenge kan eg eta så mykje salami eg berre vil, utan å tenkja på what if. :tunge1: Enkelte privilegier har eg nå igjen. Dei to skivene med salami i dag, smakte berre heilt himmelsk. *drømme* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreia, om jeg var deg ville jeg tatt meg et stort glass vin også! (Hvis du liker det da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreia, om jeg var deg ville jeg tatt meg et stort glass vin også! (Hvis du liker det da)

Det er ikkje det som fristar mest. Men kanskje me skulle ha prøvd å minka beholdningen i barskapet vårt litt. :klø: Det er berre altfor mykje der. (Eg er og blir hamster, og handlar alltid mykje meir enn eg drikk.) Men egentlig trives eg veldig godt som avholds også, så det har liksom ikkje vore noko tap. :sjenert:

Edit: Dessutan er ikkje vin forenlig med dei sterke smertestillande eg er avhengig av for tida. :sjenert:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje det som fristar mest. Men kanskje me skulle ha prøvd å minka beholdningen i barskapet vårt litt. :klø: Det er berre altfor mykje der. (Eg er og blir hamster, og handlar alltid mykje meir enn eg drikk.) Men egentlig trives eg veldig godt som avholds også, så det har liksom ikkje vore noko tap. :sjenert:

Edit: Dessutan er ikkje vin forenlig med dei sterke smertestillande eg er avhengig av for tida. :sjenert:

Nei, jeg må vel modere meg litt der, det passer vel ikke helt nå. Og om du ikke har lyst på er det vel uansett ikke noe vits.

Jeg er forøvrig enig i at det er helt uproblematisk å være avholds når man må det, men til vanlig er jeg veldig glad i vin da (uten at det skal høres ut som jeg drikker så mye, for barskapet vårt har virkelig en tendens til å være svært fullt i lange perioder det også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husjakten går litt tregt. Rekkehuset vi så på var veldig aktuelt, men vi kunne ikke by på det siden vi ikke har fått noe lån ennå. Vi driver og snakker med banker, men det går litt tregt. Jeg tror egentlig det ble litt i dyreste laget uansett, så det er vel greit.

Vi MÅ ikke flytte, vi har et kontor vi kan rydde ut av i verste fall, men jeg vil helst ha alt i orden. Mange som sier at det er mye bedre å flytte før man får barn enn mens man har en halvt-åring f.eks. Så vi bør helst, og det er jo ennå en del måneder igjen, så jeg tror vi skal greie det. Håper jeg. ;)

Jeg har forøvrig mistet jobben! Eller, dvs prosjektet jeg jobber på har store nedskjæringer, og jeg er en av de som må gå, så jeg skal bare jobbe der ut april. Men konsulentfirmaet som har meg ansatt har jo ikke sagt meg opp, så de prøver på harde livet å få tak i et nytt oppdrag til meg. I følge kontrakten min har jeg krav på lønn fra dem ut oppdragsperioden (som er ut 2009), "med mindre det foreligger saklig grunn for oppsigelse og oppsigelse gjennomføres". Det jeg da lurer veldig på er om de i det hele tatt greier å finne et oppdrag til meg, som da skal vare fra begynnelsen av mai og fram begynnelsen av september da jeg går ut i permisjon. De må jo da finne et så kort oppdrag, og jeg har i tillegg rett på ferie i løpet av de månedene, og de må finne en arbeidsgiver som velger meg framfor noen som ikke er gravid. Det er kanskje litt usannsynlig? Og i så fall, er dette saklig grunn til at konsulentfirmaet kan si meg opp?

Jeg håper virkelig ikke det, og om det er det har jeg i uansett lønn ut juni så sant de ikke sier meg opp i dag(!), og dermed er permisjonen sikret. Det er bare litt ubehagelig å gå rundt å være så usikker på hva som skjer i nærmeste framtid akkurat nå. :forvirret:

Teamlederen min har også sagt at de gjerne vil beholde meg, (så jeg er jo litt mistenksom til hva ledelsen anså som grunn til å ta meg ut, uten at jeg skal si noe mer om det), og jeg følte meg ganske trygg siden jeg har kontrakt med konsulentfirmaet ut året. Så dette kom egentlig som lyn fra klar himmel.

Endret av Gåsemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har snoket litt i boka di...

Spennende med husjakt, håper dere finner noe passende. Og at det stabiliserer seg i jobbsituasjonen.

Det sto noe om boligpriser i adressa i dag, at de driver og stabiliserer seg eller noe. Men jeg kom etterpå på at det er 1. april i dag - og jeg har visst lest gjennom avisa uten å legge merke til noe som helst som virket påfallende utroverdig. :) Litt fjern for tida. :sjenert:

Jeg tror jeg skal være med på samme forskningsprosjekt som det du er med på på st.olavs! Har det vært OK/nyttig/bra å være med på?

Jeg har vel allerede meldt meg på, men første avtale er i uke 10-11, så det er ennå lang tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei, hei angara! Gratulerer med graviditeten!

Forskningsprosjektet har absolutt vært nyttig å være med på, er utrolig godt å få en bekreftelse på at alt er i orden så tidlig som i uke 10 og 12 (som var da jeg var), spesielt siden jeg hadde litt blødninger. Gleder meg masse til neste ultralyd. :)

Det med husprisene virker som er helt uforutsigbart, man hører jo så mye forskjellig. Det som er sikkert er at vi trenger jo et sted å bo uansett, så vi må vel bare finne et vi har råd til, og håpe at vi får mest mulig for pengene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 15 uker!

Angående signaturen: Hot dog or cheeseburger? :overrasket:

:skratte:

:skya: 15 veker! :strix:

Lykke til vidare i boligjakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 15 uker!

Tror du det er en hot-dog eller cheeseburger da? :ler:

Så synd med jobben. Håper det ordner seg. Du får vel permisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med 15 uker!

Tror du det er en hot-dog eller cheeseburger da? :ler:

Så synd med jobben. Håper det ordner seg. Du får vel permisjon?

Streng tatt håper jeg at det ikke er verken en hot dog eller en cheeseburger. :fnise: Om det er gutt eller jente aner jeg ikke, men virker som om nesten hele familien har bestemt seg for at det er en gutt. Så da satser jeg litt på jente. ;)

Ja, jobben ja. Aner fremdeles ikke helt hva som skjer. Min teamleder har snakket med sin sjef fordi hun vil absolutt at jeg skal bli. Han skulle finne ut av dette i dag, men jeg har ikke hørt noe, selvfølgelig.

Så vidt jeg kan forstå kan ikke konsulentfirmaet si meg opp selv om om oppdragsgiveren har sagt opp oppdraget, all den tid jeg har kontrakt ut 2009 og de ikke har noen god grunn. Uansett har de jo ikke sagt meg opp ennå, så jeg har uansett lønn ut mai, og da får jeg permisjon. Sannsynligvis har jeg lønn helt fram til permisjonen. Problemet deres er vel å skaffe meg et nytt oppdrag når det bare skal være for 4 måneder, og de må finne en oppdragsgiver som vil ha en gravid (til høygravid) kvinne. Så slik jeg ser det nå er alternativene

1. Mitt nåværende oppdrag blir forlenget.

2. Min arbeidsgiver finner ikke noe oppdrag til meg, og må betale meg lønn uten at jeg gjør en dritt fram til permisjon.

3. Min arbeidsgiver finner et nytt oppdrag til meg. Dette kan være alt fra veldig bra til veldig kjipt.

4. Min arbeidsgiver finner ikke noe oppdrag til meg, og sier meg derfor opp, gjeldende fra 1.juni. Da må jeg bli kreativ, og enten finne en måte å tjene penger på fram til permisjon, og/eller ta tidlig permisjon, som også er lov.

1 og 2 tror jeg akkurat nå er like sannsynlig, 3 litt mindre sannsynlig, og 4 er vel egentlig usannsynlig. Håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip sitausjon som er oppstått med jobben, håper det ordner seg for deg :klemmer:

Ellers ut og ønsker god helg (litt tidlig) ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kipt med jobben....

Jeg har også mistet jobben etter jeg ble gravid.... Jeg har kommet fram til en "ordning" med firmaet slik at jeg er ansatt fram til permisjonstiden, men slutter i jobben 30.04. Så det går ikke ut over fødselspengene.

Håper at dere kommer fram til en løsning slik at det ikke går så mye utover grunnlaget for fødselspengene.

Ha en god helg og god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kipt med jobben....

Jeg har også mistet jobben etter jeg ble gravid.... Jeg har kommet fram til en "ordning" med firmaet slik at jeg er ansatt fram til permisjonstiden, men slutter i jobben 30.04. Så det går ikke ut over fødselspengene.

Håper at dere kommer fram til en løsning slik at det ikke går så mye utover grunnlaget for fødselspengene.

Ha en god helg og god påske!

Nei, som jeg har prøvd å forklare, men skjønner at det ikke kommer så klart fram, så har jeg faktisk ikke fått sparken, det er kun min oppdragsgiver som ikke vil ha meg lenger enn ut april, (men det ser ut som det likevel blir forlenget til ut mai). Dog, jeg er IKKE oppsagt av min arbeidsgiver, der er jeg under kontrakt til ut året, så jeg tror heller ikke de kan si meg opp (og jeg har da krav på lønn). Så sannsynligvis påvirker det ikke fødselspengene i det hele tatt. Det er bare litt usikkert om de da greier å skaffe meg noe nytt å gjøre, eller om jeg bare blir gående uten oppdrag. Men som sagt, det er ingen krisestemning her, bare litt usikkerhet om fremtiden. :)

God helg og god påske til deg og Flickan også! :klemmer:

Endret av Gåsemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for mannen! Han fyller 28 år i dag. Vi skal feire litt hos svigermor i kveld, mannen har ønsket seg pizzahorn og ostekake.

Var hos svigermor i går kveld også, da hadde mannens stefar 65-årsdag. Så var vi der på lørdag da vi (mannen ;)) overrasket med å lage taco uten at svigermor fikk vite noe før hun plutselig ble bedt om å ta med morfar og komme. Og så var vi også der på middag på søndag. Dette blir altså fjerde kveld på 5 dager vi er der, nesten så vi må flytte inn snart.

Så drar vi vel til mamma på fredag eller lørdag tror jeg.

I går ble jeg spurt av en venn av svigers om det var noe på gang, så magen begynner altså å bli såpass synlig at folk tør å spørre. Det var egentlig skikkelig hyggelig, jeg trodde liksom ikke at det var så tydelig for andre enn meg selv ennå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to veldig fine dager med mannen. Har kjørt biltur både i dag og i går, og var på lang tur i langfredagsfjæra. Veldig godt beregnet, det sluttet å regne akkurat da vi stoppet bilen, og begynte på igjen da vi kom tilbake.

Vi har bestemt oss for at vi ikke drar til mamma i morgen, synes det blir litt lite vits i når hun skal jobbe så mye. Og mannen blir oppgitt over at jeg er villig til å vente så mye på at familien min skal gidde å bruke litt tid sammen med meg, når det er tydelig at de har andre prioriteringer. Som han sa, familien min består, i tillegg til meg, av tre uavhengige enheter som har startet forskjellige liv på hver sin kant, og som faktisk bryr seg om lite annet. Og jeg blir like såret hver påske og andre anledninger da familien min ikke oppfører seg slik jeg ønsker.

Men nå har jeg faktisk funnet meg en familie som faktisk bryr seg, så jeg har det strålende her. Og hvis familien min har noe ønske om å treffe meg må de faktisk ta litt ansvar for det de også.

Har sett krim, nå er det Sheryl Crow-konsert på TV, og jeg har både lakris og pottis. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...