Synne-Marie Skrevet 9. februar 2009 #81 Del Skrevet 9. februar 2009 Hei, hyggelig med besøk! Ja, sendte bare en mail. Kan sende deg en PM hvis du er interessert? Ja gjerne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 11. februar 2009 #82 Del Skrevet 11. februar 2009 Merker jeg blir ganske nervøs og paranoid av disse gravid-greiene. Sånn ca en gang om dagen tenker jeg "Å nei, jeg har vondt i magen, tenk om det er noe galt?!" Så oppdager jeg at jeg bare må på do. Haha, kjenner meg igjen! Man blir lettere hysterisk innimellom. Jeg ble så lettet etter min første UL i uke 12, men nå er jeg småstresset igjen fordi jeg "føler meg ikke gravid". Gleder meg til å se lillebaby på UL neste onsdag! Er du fremdeles kvalm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #83 Del Skrevet 11. februar 2009 Haha, kjenner meg igjen! Man blir lettere hysterisk innimellom. Jeg ble så lettet etter min første UL i uke 12, men nå er jeg småstresset igjen fordi jeg "føler meg ikke gravid". Gleder meg til å se lillebaby på UL neste onsdag! Er du fremdeles kvalm? Er kvalm ennå ja, sitter på jobb og føler egentlig ikke jeg får gjort noe som helst. Regner med jeg må forlenge sykmeldingen fram til jeg har første svangerskapskontroll. Gleder meg veldig til første UL jeg også, 13 dager igjen nå, men skjønner godt at man ikke nødvendigvis er beroliget i mange uker av den. Men det er jo så meningsløst å drive å bekymre seg også, jeg blir veldig irritert på meg selv. Men jeg får prøve å tenke at det egentlig er positivt å merke symptomer da, det er vel verst i den perioden du er nå, mange som ikke merker noe da. Blir nok en lettelse når du begynner å kjenne bevegelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #84 Del Skrevet 13. februar 2009 Er alene hjemme i kveld, mannen skulle på fest. Og jeg kan ikke være med, for alle lukter så sinnsykt lunta hvis jeg ikke skal drikke. Mannen fortalte ei venninne at han hadde en overraskelse å komme med i april, (han snakket om at han skal ta lappen), hun spurte med en gang "Er kona gravid?". Og da mannen fortalte en kamerat for noen dager siden at jeg ikke skulle være med på fest fordi jeg skulle jobbe, så igjen "Gravid?". Vennegjengen har liksom forutsett dette en stund, så jeg må nok bare holde meg unna til det er tid for å avsløre. Er helt greit også da, skal finne meg en jentefilm i hylla, og spise godis helt alene. Synes det er godt også jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 13. februar 2009 #85 Del Skrevet 13. februar 2009 Hm. Du ahr visst falt ut av mine innlegg, eller så har jeg ikke skrevet her før. :klø: Jeg kjenner igjen det med at alle med en gang gjettet at jeg var gravid. Jeg og mannen møtte noen venner i jula og skulle fortelle dem nyheten, men rakk ikke komme inn døra en gang før de første spørsmålene kom, siden jeg kjørte. Tok jo litt brodden av nyheten da... Håper du får en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #86 Del Skrevet 13. februar 2009 Takk det samme, flickan! Blir nok noe av det samme når vi skal fortelle. "Åja. Er du gravid ja. Det skjønte vi for lenge siden." Sånn går det vel når man har vært verpesjuk så lenge og ikke greid å tie stille. Planen var som sagt pottis og godis. Det går litt dårlig. Er skikkelig kvalm i dag (også). Mannen lagde pizza før han dro, jeg spiste vel en halv bit før jeg ble kvalm. Og så bruker mannen masse ketchup, og jeg ble enda kvalmere av det, "æsj det lukter ketchup her". Mannen bare så rart på meg, "skal du få sånne rare gravidsanser nå?" Jeg har aldri reagert på lukten av ketchup før, så det var jo litt rart. Formen blir skikkelig slapp også når jeg ikke greier å spise ordentlig. Appelsinjuice med isbiter er det eneste som funker. Litt stusselig når man liksom skal kose seg. Mannen lovte at han ikke skulle bli dritings i kveld da, han får ikke lov til å fortelle flere at jeg er gravid, og han får ikke lov til å komme hjem og være skikkelig plagsom. Så nå håper jeg virkelig ikke at han glemmer seg etter noen øl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #87 Del Skrevet 16. februar 2009 I går var vi hos svigermor og lagde middag, mannen lagde oksestek, jeg lagde olivenbrød og fruktsalat. Det har vært en svært hyggelig og avslappende helg. I dag skal vi på visning, er planen. Litt tvilende til om leiligheten er helt aktuell dog, men man vel se litt for å finne ut av det. Prøver å senke mannens urealistiske forventninger til hva vi egentlig har råd til. Kvalmen er fremdeles til stede, er sykemeldt en uke til, fram til jeg skal på første svangerskapskontroll neste uke. Har dårlig samvittighet for jobben, men må vel bare prøve å være litt egoistisk. Tror ikke jeg får så mye igjen for å ofre meg for dem likevel. Fristen for prosjektet har uansett gått fløyten, litt usikker på hva som skjer framover. For håpentligvis litt mindre stress. Og forøvrig, egentlig 9 uker i dag, men har nå bestemt meg for å følge tickeren. Er såpass sikker på å bli satt litt tilbake på UL at jeg likegodt kan vende meg til det med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #88 Del Skrevet 18. februar 2009 Ni uker nå! "Svangerskapets 9. uke Fosterets alder: 7 uker Det lille embryoet beveger seg nå forsiktig, men du kan dessverre ikke merke det ennå. Hodet er stort i forhold til resten av kroppen. Flere kroppsdeler er nå gjenkjennelige; fingrene er tydelig til stede, men de henger sammen som på en vifte. De ytre kjønnsorganene begynner å tre fram, men det er fremdeles umulig å bestemme kjønnet med ultralyd. Du har antagelig de samme plagene med kvalme og forstoppelse. Noen føler sterk avsky for visse mattyper og lukter, kanskje føler du trang til å vaske ut av skuffer og skap for å renske opp. Følg dine instinkter! Brystene dine er fremdeles ømme og området rundt brystknoppen er kanskje blitt mørkere. De modnes og gjør seg klare for den store oppgaven de snart står ovenfor. Brystene vokser mest de første månedene; midt i svangerskapet er de ikke så ømme lenger, og øker som regel heller ikke i størrelse. Rett etter fødselen blir de imidlertid så enda større, nesten overmodne og kan kjennes nesten sprekkeferdige og melkesprengte." Mindre enn en uke til ultralyd! Gleder meg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 18. februar 2009 #89 Del Skrevet 18. februar 2009 Grattis med 9 uker! Det blir spennende med UL - gled deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercury Skrevet 20. februar 2009 #90 Del Skrevet 20. februar 2009 Snikleser gratulerer med graviditeten Kjempekoslig! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #91 Del Skrevet 20. februar 2009 Snikleser gratulerer med graviditeten Kjempekoslig! :D Takk for det! Er på besøk hos mamma i helga, ble bedt med ut på byen i kveld av min bestevenninne og noen til, men føler at min toleransegrense for mange fulle folk er en del lavere enn vanlig. De er det nemlig ekstremt mange av her nå, uten at jeg skal gå inn på hvorfor, siden jeg liksom "prøver" å være litt anonym. Så har en rolig innekveld med mamma og samboeren hennes. Koselig det også, er i tillegg rimelig sliten etter å ha gått langt i dag. Fikk kjøpt meg noen nye klær i butikken til min stemor, fikk gavekort på 2000 kr til bursdagen min etter jul. Det ble da hele tre plagg, selv om to av plaggene var på salg, siden dette er snakk om dyyyyre merkeklær. Passet på at det var plass til litt voksende mage i dem da, så jeg ikke trenger å putte de i skapet med en gang. Jeg drev og siklet litt på noen helt nydelige kåper også, men min stemor mente det ble litt dumt å kjøpe nå siden de er veldig innsvingte. Hun skulle få tak i noe lignende til høsten også, så da får jeg kjøpe det da i stedet. Har også vært innom pappa og fått pusset på tennene mine, det hadde gått et skall av en fylling så det kjentes litt rart ut. Ellers mente han de så fine ut, men det er jo ikke aktuelt å ta noe røntgen nå. Trengs nok ikke heller, har i grunnen sjelden hull. Etterpå var jeg oppe hos pappa og stemor, der var omtrent hele familien hennes på besøk, blant annet min stebror med samboer, og deres lille sønn på ca tre måneder. Så utrolig skjønn! Jammen bra jeg er gravid, blir skikkelig babysyk når jeg ser sånne. Stemor synes det er utrolig praktisk at jeg er gravid nå da, det blir jo mindre enn et år mellom dem, så det blir kjempefint å ta de med på turer og sånt sammen. Har kommet halvveis i boka "På vei" av Gro Nylander (etter å ha glemt å lese i den en stund), har ikke blitt skremt ennå. Fin bok, greit å få litt informasjon før jeg faktisk begynner å lure på alt sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #92 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Var på første svangerskapskontroll i dag, der så alt bra ut foreløpig, får vel svar på blodprøvene neste uke tenker jeg. Men er ganske sikker på at jeg ikke har HIV eller noe annet skummelt. I morgen er det UL! Eller i dag rettere sagt, jeg får ikke sove så er sent oppe nå. Men skal tusle i seng. Endret 24. februar 2009 av Gåsemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 24. februar 2009 #93 Del Skrevet 24. februar 2009 Lykke til på UL i dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #94 Del Skrevet 24. februar 2009 Takk for det effy! Dette er skikkelig spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. februar 2009 #95 Del Skrevet 24. februar 2009 Oi, så spennende med UL i dag da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #96 Del Skrevet 24. februar 2009 Ferdig med UL! Det var en bitteliten baby der jo, med bankende hjerte og fingre og alt! Så sprøtt! Eller klart, det var jo ganske sannsynlig at det var det, men likevel, helt utrolig å se det med egne øyne. Mannen virket litt skeptisk på forhånd da, tror egentlig ikke han hadde så lyst til å være med. Tror han synes at det var litt flaut at jeg skulle ligge der og sprike. Men det gikk kjempegreit, og når han først fikk se fosteret synes han det var kjempegøy han også. Og så måtte han selvfølgelig spørre legen om alt mulig mellom himmel og jord, som han alltid gjør. Hvor mange som deltar på prosjektet, hvor lenge det pågår, om han kunne se en liten penis ( ), hva måler han nå, osv. osv. Så skal vi tilbake om to uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 24. februar 2009 #97 Del Skrevet 24. februar 2009 Så moro med UL Tenkte nok at mannen ville få helt andre ting å tenke på enn at du skulle sprike med beina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #98 Del Skrevet 24. februar 2009 Så moro med UL Tenkte nok at mannen ville få helt andre ting å tenke på enn at du skulle sprike med beina Ja, ikke sant! Jeg visste jo at han kom til å synes at det var gøy bare han ble med, så jeg ville ikke høre snakk om noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 25. februar 2009 #99 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Så koselig å høre! Tror ikke det gikk opp for mannen min at jeg faktisk er gravid før han fikk se det på UL... PS: Grattis med 10 uker, tiden går fort altså! Endret 25. februar 2009 av effy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. februar 2009 #100 Del Skrevet 25. februar 2009 for 10 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå