Gjest imli Skrevet 1. februar 2009 #61 Del Skrevet 1. februar 2009 Ikke noe moro med blødninger. Men som du vet så er det jo ofte helt ufarlig Hadde en liten blødning sist jeg også, men fikk en fin bebis for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #62 Del Skrevet 1. februar 2009 Takk for det imli. Det har forøvrig sluttet nå, så det var bare bittebittelitt. Men skal ringe legen i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 2. februar 2009 #63 Del Skrevet 2. februar 2009 Oi, hvordan går det med deg? Har du vært hos legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #64 Del Skrevet 2. februar 2009 Ringte legen i dag tidlig, og har akkurat vært der nå. Hun sa at å blø litt tidlig i svangerskapet er ganske vanlig, uten at det betyr at det er noe galt. Hvis jeg begynte å blø mye eller fikk smerter måtte jeg ta kontakt med en gang. Hun kunne ta en titt hvis jeg ville, for å se om det var noen annen grunn til at jeg blødde, og hvis jeg var veldig bekymret kunne jeg få tidlig ultralyd. Men de kan ikke gjøre noe fra eller til uansett, hvis det går galt går det galt, hvis det går bra så går det bra. Jeg bestemte da at dette kan vente til jeg har første svangerskapskontroll om tre uker, og ultralyd dagen etter. Fram til da får jeg bare tro at alt er bra. Jeg synes det blir litt vel mye ultralyd om jeg skal ha nå i tillegg, jeg er såpass beroliget at det går fint i tre uker til. Så fortalte jeg at jeg var veldig trøtt og sliten, og at den siste uka har jeg også begynt å bli mer og mer kvalm. Hun ga meg da en 50 % sykemelding i to uker. Det kjennes som en lettelse. Da har jeg i hvert fall muligheten til å sove ut. Skal uansett være hjemme i hele dag. To do i dag: *gå tur *rydde litt *sette på en klesvask *gå ut med søppel og flasker *lage meg middag (mannen skal på kurs i dag) *sove Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 3. februar 2009 #65 Del Skrevet 3. februar 2009 Imponert over at du klarer å holde deg så rolig! Tror jeg hadde revet ned halve huset i frustrasjon! Men alt står nok bra til i magen siden du ikke har hatt noen smerter og lignende! Ha en flott uke! :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #66 Del Skrevet 3. februar 2009 Imponert over at du klarer å holde deg så rolig! Tror jeg hadde revet ned halve huset i frustrasjon! Men alt står nok bra til i magen siden du ikke har hatt noen smerter og lignende! Ha en flott uke! :happy: Du må jo ikke si sånn, nå føler jeg at jeg burde stresse mer! Altså, jeg synes jo det er litt frustrerende, men sannsynligheten for at det har skjedd noe galt så lenge jeg ikke har smerter eller store blødninger er jo faktisk ganske liten. Det kan selvfølgelig være et tegn på at noe kommer til å gå galt, men som legen sa, det er jo ingenting å gjøre med det uansett. Man har jo uansett heller ingen garanti for at det går bra, det føles nok litt sånn etter 12 uker, men samtidig har jeg hørt om noen som har måttet føde en død baby ved fullgått tid. Og selv etter ungen er ute kan det jo skje noe. (Og skal det først gå galt er det jo bedre at det skjer nå enn om mange måneder...) Uansett, man kan jo ikke gå rundt å bekymre seg i evig tid bare fordi man skal ha et barn heller, da blir man jo gal. Og det hjelper ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #67 Del Skrevet 3. februar 2009 Forøvrig, jeg var 7 uker på vei i går! Selv om tickeren da teller feil med antall uker jeg er på vei, tror jeg kanskje det er bra også. Jeg har litt lang syklus, så sjansen for at jeg blir skrudd tilbake noen dager er nok ganske stor. Så jeg burde vel nesten innstille meg på amerikansk tid likevel. Gleder meg til å få satt ordentlig termin. Det blir forhåpentligvis et septemberbarn da, synes det er en fin måned. Ingen andre i familien har bursdag da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 3. februar 2009 #68 Del Skrevet 3. februar 2009 Så veldig tilfeldigvis på noen minutter på Frokost TV i dag (i arbeidstiden(!)), og der var det innslag om ultralyd. Jeg forsto ut fra det som ble sagt der at jeg har tatt feil i tidligere innlegg om UL her i bokji. Orker ikke skrive om det nå, men i morgen,. du kan kanskje se innslagt på tv2.no? Sov godt, du vordende gåsemor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 3. februar 2009 Forfatter #69 Del Skrevet 3. februar 2009 Så veldig tilfeldigvis på noen minutter på Frokost TV i dag (i arbeidstiden(!)), og der var det innslag om ultralyd. Jeg forsto ut fra det som ble sagt der at jeg har tatt feil i tidligere innlegg om UL her i bokji. Orker ikke skrive om det nå, men i morgen,. du kan kanskje se innslagt på tv2.no? Sov godt, du vordende gåsemor! Takk for tips Yihaa, skal sjekke det ut. Her blir det ikke soving ennå, har sovet i ca 3 og en halv time etter jobb. Sovingen er virkelig helt på tur. Bra jeg har tid til dette nå da. Sa fra at jeg var sykemeldt på jobb i dag, det ble jo litt krise da. Eller altså, alle er veldig forståelsesfulle, de gikk ut fra at det var på grunn av ryggen min, og det lot jeg dem tro. Men vi har det jo egentlig veldig travelt, og de trenger all arbeidskraften de kan få. Men det er overhodet ikke verdt det for meg å bli totalt utslitt nå. Jeg tror uansett ikke at om jeg er der fulltid eller halvtid utgjør den helt store forskjellen, vi greier ikke å fullføre prosjektet tilfredsstillende innen tidsfristen uansett. Vi er ganske fortvilet over at ledelsen tydeligvis skal tvinge dette igjennom for en hver pris. Men det betyr ikke at de kan kreve at folk jobber så det går på helsa løs. *rant* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
effy Skrevet 4. februar 2009 #70 Del Skrevet 4. februar 2009 Så bra at du har fått sykemelding da, ikke noe vits i å slite seg ut. Grattis med 7 uker i går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #71 Del Skrevet 4. februar 2009 Takk effy! Glad for den sykemeldingen ja. Klippet fra lommelegen.no: "Svangerskapets 7. uke Fosterets alder: 5 uker Anleggene til hender og føtter er nå små knopper, og ved enden av de kommende hendene er det små furer som skal utvikle seg til fingre. Hodet vokser mye denne uken fordi hjernen er i rask vekst. Lengden på embryoet er nå ca. 10 mm. Du føler deg kanskje slapp og har økt søvnbehov. Det er helt normalt å ha hyppig vannlatning. Årsaken til dette er at hormonforandringene i kroppen din påvirker nyrefunksjonen og at den voksende livmoren allerede nå presser litt på blæren. Fordøyelsesbesvær med forstoppelse, oppblåsthet, halsbrann og kvalme er vanlige plager. De skyldes alle hormonendringene i kroppen din. Prøv deg litt frem og finn ut hva som kan lindre dine plager. Mange synes det hjelper å få servert en kjeks eller en toast og en kopp te på sengen før de står opp. Dette kan ofte forebygge kvalmen. Et par ekstra puter under hodet kan hjelpe mot halsbrann. Rikelig med drikke og bevegelse kan få i gang tarmene. Det er mulig å behandle kvalme med akupunktur og akupressur. Mange har nytte av ingefær som kvalmestillende. Det finnes også medikamenter du kan ta dersom du er veldig plaget og ikke klarer å få bukt med problemene med enklere midler. Du kan i så fall spørre legen din om råd." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #72 Del Skrevet 5. februar 2009 Kvalm nå. Og slapp og trøtt. Og tisser hele tiden, så da er vel alt etter skjema. Sliter litt med matinntaket, greier ikke å spise mer enn halve porsjoner i forhold til hva jeg gjør til vanlig før jeg blir kvalm. Og når jeg ikke spiser blir jeg også kvalm. Og når jeg er kvalm greier jeg ikke å spise. Og da blir jeg enda mer kvalm. Må vel karre meg på jobben snart da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #73 Del Skrevet 5. februar 2009 Har ikke sjans til å komme meg på jobb foreløpig i hvert fall. Virker som det er i dag kvalmen bestemte seg for å slå inn for fullt. Så lenge jeg sitter helt stille går det relativt greit, men hvis jeg prøver å røre på meg er det helt forferdelig. Har ikke greid å spise frokost ennå heller, prøver å presse ned noen ritz-kjeks nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #74 Del Skrevet 6. februar 2009 I dag var jeg bare litt kvalm da jeg våknet, så tenkte jeg skulle bruke samme kuren som fungerte i går, litt te og salte kjeks. Det fungerte ikke, nå er jeg mye verre. Må vel bare vente på at det går over da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 6. februar 2009 #75 Del Skrevet 6. februar 2009 Så du innslaget på God Morgen Norge som jeg refererte til i et annet innlegg? Det som påpekte en del ting jeg har tatt feil? Jeg husker ikke alt, så det i en litt stresset situasjon i jobbsammenheng. men det var noe slik som at enkelte ting kan du faktisk se i uke 12 som du ikke kan ved ordinær UL-kontroll. Bla Downs Syndrom. Og.... øhhhh... Jeg husker ikke.... Da sa iallefall at man kunne se mye på kontrollen (i motsetning til hva jeg mente). Litt surrete... Sorry! God helg! God bedring med kvalmen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 6. februar 2009 Forfatter #76 Del Skrevet 6. februar 2009 Takk fro det Yihaa, kvalmen er litt bedre nå, så skal komme meg på jobb straks. Jeg så innslaget ja, og det er visst mye man kan se på ultralyd i uke 12, bl.a downs syndrom og om evt. tvillinger deler morkake. I tillegg kan man jo se alvorlige defekter som er uforenelige med liv (manglende hode eller hjerne f.eks, og selvfølgelig hjerte som ikke banker), og sånt er det jo også fint å få vite så tidlig så mulig. Nå blir det vel uke 10 og 13/14 på meg, regner med de kan se det samme da. Virker som det blir veldig bra oppfølging i forbindelse med det prosjektet, så nå er det bare å håpe at alt er bra. Det blir utrolig deilig om en måneds tid, da vet vi mye mer om hvordan det står til, har forhåpentligvis sett et bankende hjerte, kan fortelle verden om hva som er på gang, og jeg er forhåpentligvis mindre kvalm. Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #77 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Merker jeg blir ganske nervøs og paranoid av disse gravid-greiene. Sånn ca en gang om dagen tenker jeg "Å nei, jeg har vondt i magen, tenk om det er noe galt?!" Så oppdager jeg at jeg bare må på do. Endret 7. februar 2009 av Gåsemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #78 Del Skrevet 9. februar 2009 8 uker i dag! Fra lommelegen.no: "Svangerskapets 8. uke Fosterets alder: 6 uker Armene og hendene utvikler seg nå raskt og man kan se antydninger til tommel og fingre. Føttene vokser til, og i slutten av denne uken synes små fotplater. Små hevelser på siden av hodet viser at anlegget til det ytre øret er på plass. Øynene er dekket av hud, som senere blir til øyelokk. Embryoet er nå litt mindre enn 2.5 cm langt og veier 1 gram." 2,5 cm allerede? Frøet vokser fort. Bare 2 uker til UL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 9. februar 2009 #79 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Innom og hilser på Også må jeg si at det prosjektet på st olavs hørtes veeldig spennende ut Hvordan fikk du plass? Bare sendte du på en mail eller? 8 uker! Endret 9. februar 2009 av Svipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #80 Del Skrevet 9. februar 2009 Innom og hilser på Også må jeg si at det prosjektet på st olavs hørtes veeldig spennende ut Hvordan fikk du plass? Bare sendte du på en mail eller? 8 uker! Hei, hyggelig med besøk! Ja, sendte bare en mail. Kan sende deg en PM hvis du er interessert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå