Gå til innhold

Fordommer mot grandiosa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mange som har fordommer mot grandiosa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fordi den er kjip i forhold til orntlig pizza, og verdiløs som frisbee. Tomatketchup-på-halvtørr-loff-aktig, med vassen paprika og fake skinke, eller whatever.

Endret av Kamikatze
Skrevet

Fordi den inneholder lite næring og mye raske karbohydrater.

Skrevet (endret)
Fordi den inneholder lite næring og mye raske karbohydrater.

Enig! Dessuten har reklamenene gitt den et litt for folkelig preg. Jarlsberg og Grandiosa til folket.

Grandiosa har gått fra å være familielørdag til studentkjappis for de som ikke er så nøye med kosthold og ernæring. På 80-tallet var det matmonopol i Norge: Tine og Graniosa var alt vi hadde. Nå har heldigvis andre leverandører kommet på banen og mat (og vin) har endelig fått respekt som fag i Norge også.

Grandiosa har utvidet utvalget, men folk vil ikke ha fordi de har blitt mer bevisste på ernæring, valgmulighetene er større og i den konkurransen taper Grandiosa med stor margin. Dersom Grandiosa skal vinne flere markedsandeler må de bytte navn, innpakning/farger, endre image/reklame, endre bunnene til grov spelt og studere hvordan markedet har endret seg siden 80-årene. Emballasje er også viktig, så den bør byttes ut.

Endret av Perhaps
Skrevet

Grandiosaen er jo fæl. Det finnes andre pizzaer som er mye bedre. Tror jeg hadde fått problemer hvis samboeren min elsket grandis. Han er heldig vis mer glad i god mat enn som så.

Skrevet

Ja guri, tenk, fordommer mot papplate med musehale :roll:

Gjest postsekk
Skrevet

Fordi hvis jeg vil spise papp så har jeg masse melkekartonger som bare skal resirkuleres uansett.

Skrevet
Hvorfor er det så mange som har fordommer mot grandiosa?

Er det egentlig så mange som har fordommer mot grandiosa? For å ha fordommer mot grandiosa så innebærer det at man aldri har smakt denne pizzaen. Det er det som ligger i ordet FORdommer, man dømmer noe/noen man ikke kjenner/vet noe om.

Jeg gjetter at de fleste nordmenn har smakt grandiosa, og da er det jo normalt at de gjør seg opp en mening om de liker grandiosaen eller ikke.

Skrevet
Ja guri, tenk, fordommer mot papplate med musehale :roll:

??? Hva sikter du til da? Forsto ikke den...

Gjest postsekk
Skrevet

Det er grandiosa. Jeg tror ikke typen kjøtt er så veldig viktig :sprettoy:

Skrevet

OK, ny grandisfordom: Lørdagsgrandiosa, garantert mus i helga! :fnise:

Gjest postsekk
Skrevet

Jeg skulle til å rope diskriminering og etterlyse noe for kvinner også, men.. det er ikke så farlig...

Skrevet

Grandiosa har litt samme rykte som Se&Hør og Melodi Grand Prix. Ingen vil innrømme at de spiser det, kjøper det eller ser det, men likevel selges det millioner hvert år og TVen er tent på NRK 1 fra 21-23.30 hos en million nordmenn den dagen det er grand prix (men de har sikkert skrudd av lyden og ser en annen vei).

Hilsen en som ikke spiser grandis, ikke leser Se&hør men som elsker melodi grand prix :)

Gjest Cederic Rueben
Skrevet

Fordi den er en rasistisk jødehater og så er den ikke særlig god å spise heller

Skrevet

Etter å ha smakt grandiosa har jeg fordommer mot å prøve alle de andre grandis-sortene de spyr ut i frysediskene.

Holde seg til en enkel hjemmelaget i stedenfor. Greit, det tar litt lengre tid, men er verdt det.

Har en ikke tid - spis noe annet :)

Skrevet
Etter å ha smakt grandiosa har jeg fordommer mot å prøve alle de andre grandis-sortene de spyr ut i frysediskene.

Holde seg til en enkel hjemmelaget i stedenfor. Greit, det tar litt lengre tid, men er verdt det.

Har en ikke tid - spis noe annet :)

Har en ikke tid så finnes det mange GODE frossenpizzaer. I en helt annen kvalitet og smak enn grandiosa.

Skrevet (endret)

Fordommer mot Grandiosa har ikke jeg heller, for jeg har smakt det. Det er IKKE godt.

Endret av Emera

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...