Gjest Gjest_jente82_* Skrevet 18. januar 2009 #1 Skrevet 18. januar 2009 Hei! Jeg har ikke hatt mensen siden midten av oktober..er veldig bekymret.. Jeg er 26 år, og sluttet på P-pillen i mars 2008. Fikk mensen regelmessig etter dette. Alt virket normalt med en gang, og jeg var veldig glad for det. Men plutselig er den altså borte! Jeg er ikke gravid..var hos legen før jul og tok blodprøver for å sjekke hormon + stoffskifte. Fikk svar at jeg kun hadde mangel på B 12 vitamin.. Hvis det ikke er noe med hormonene, hva kan årsaken være da? Da jeg var hos legen tok han ultralyd av meg, men kunne ikke se noe unormalt, ingen cyster eller noe. Kunne se ut til at jeg fikk mensen om to uker sa han, men det skjedde altså ikke...Er kjempe redd for at jeg ikke kan få barn. Vi tenkt å beynne å prøve nå i januar. Men det ser ikke ut til at det blir noe av. Kan man bli gravid selv om man ikke har mensen? Har lest litt om at mensen kan bli uregelmessig etter p pille slutt, men syns det er merkelig at den først var veldig regelmessig etter at jeg sluttet, for så å forsvinne helt.. Jeg lurer på hvordan jeg nå skal gå frem. Har tenkt å få meg en legetime til snart. Får man henvisning til gynekolog da? Huff, jeg er så redd for at det er noe galt med meg. Føler meg ikke som en kvinne lenger uten mensen Tenk hvis jeg har komt i overgangsalderen? Masse rare tanker i hodet mitt om dagen.
superlady Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Gå til fastlegen din og si at du vil ha henvisning til gynekolog med ultralyd. Du kan også be om andre henvisninger, men jeg er usikker på til hva slags leger. Uansett så kan det være lurt å vite på forhånd hva du ønsker deg, for en del av disse legene er egentlig ikke så opptatt av å sende videre/ta nye blodprøver. Jeg tror også jeg ville gått til akupunktur for å være helt ærlig. Jeg gjorde det en gang jeg ikke hadde hatt mensen på et halvt år (eller jeg gikk allerede til akupunktur, men spurte om det var noe hun kun kunne gjøre). Jeg fikk noen ekstra nåler og to piller av henne og før dagen var slutt hadde jeg fått mensen. Etter det så har den vært mer eller mindre regelmessig og det er en god stund siden nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå