Gå til innhold

Punktslanking...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har båret rundt på ekstra vekt noen år. Den ekstra vekten har lagt seg rundt mage, bryst, rumpe, lår og overarmer, litt i ansiktet. Har ikke vært noe særlig ekstra fett rundt ankler, underarmer, håndledd, hals, men litt må det jo ha vært.

Nå har jeg tatt av 10 kilo, og litt kommer jo fra problemområdene jeg har nevnt. Men det er mest ansiktet, håndleddene, fingrene og anklene som er blitt tynnere. Vil man ha mindre rumpe, er det jo umulig å konsentrere slankingen om den, så hvordan er det mulig for kroppen å holde fast på fettet der jeg er fetest og kvitter seg med fett der jeg ikke har så veldig mye ekstra?

Skal nevnes at jeg ikke har vært superflink til å trene før de siste ukene nå, men jeg har vært opptatt av å være i bevegelse. Nå svømmer jeg to ganger i uka (40 min) og trener styrke en til to ganger i uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke punktslanke, nei.

Kroppen har enkelte steder der den er spesielt glad i å lagre fett. Det er der mesteparten av fettet blir lagret, og det er også de områdene kroppen tviholder hardest på fettet, så det er vanskeligst å slanke bort.

Kvinner har som regel rumpe, hofter, lår og mage som lagringsplass for fett. Kroppen vil prøve å holde på så mye fett som mulig der, og det er derfor det er så vanskelig å bli kvitt det.

Du må nok bare holde på lengre. Trene mer, spise mindre, og ikke forvente mirakler over natten.

På meg er puppene det første som forsvinner når jeg prøver å slanke meg, og det er stort sett det eneste stedet jeg har FOR LITE fra før ;) Naturen er slem.

Skrevet

Viktig at du får i deg nok proteiner, hvis ikke er det musklene som forsvinner isteden for fettet. Så mindre raske karbohydrater og mere proteiner er bra. :) Unngå å bli veldig sulten, spis heller lite og ofte, gjerne hver 3. time. Da tenker kroppen at den ikke trenger å spare på fettet, siden den slipper å bekymre seg for å at den ikke skal få nok mat.

Skrevet
Jeg har båret rundt på ekstra vekt noen år. Den ekstra vekten har lagt seg rundt mage, bryst, rumpe, lår og overarmer, litt i ansiktet. Har ikke vært noe særlig ekstra fett rundt ankler, underarmer, håndledd, hals, men litt må det jo ha vært.

Nå har jeg tatt av 10 kilo, og litt kommer jo fra problemområdene jeg har nevnt. Men det er mest ansiktet, håndleddene, fingrene og anklene som er blitt tynnere. Vil man ha mindre rumpe, er det jo umulig å konsentrere slankingen om den, så hvordan er det mulig for kroppen å holde fast på fettet der jeg er fetest og kvitter seg med fett der jeg ikke har så veldig mye ekstra?

Skal nevnes at jeg ikke har vært superflink til å trene før de siste ukene nå, men jeg har vært opptatt av å være i bevegelse. Nå svømmer jeg to ganger i uka (40 min) og trener styrke en til to ganger i uka.

Er som du skriver ikke mulig å punktslanke, men du kan legge hovedvekt på "problemområdene" dine. Trene tung styrke kombinert med kodisjonstrening. Kondisjonsdelen kan godt bestå av svømmingen din. Jeg ville kontaktet en veileder eller personlig trener på senteret dit for å legge opp ett program tilegnet dine ønsker. Det er alltid godt å få snakket med noen som kan det og kan vise deg hva du skal legge vekt på og at dere sammen kan bli enige om ett program du fint kan utføre på egenhånd=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...