Gå til innhold

Å begynne med ny idrett som voksen

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Har du begynt med noen sport/idrett i voksen alder? Hvilken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte å trene karate da jeg var 23.

Det er flere klubber som har nybegynnerkurs for voksne. I min klubb med 20 års aldersgrense. Vi har hatt nybegynnere i femtiårene, som klarer seg alldeles glimrende. Det er veldig oppmuntrende, det viser at livet ikke er over etter fylte 30 ;)

Skrevet

Begynte å spille innebandy da jeg var 25... Morro, bra trening og sosialt

Skrevet

Kjenner folk som har begynt med ymse kampsporter godt etter fylte 50 år, og fått god uttelling av det.

Skrevet

Begynte med klatring i voksen alder:) Og styrketrening.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Jeg begynte med karate da jeg var 25, og gjorde det veldig bra. :sjarmor: Lagt opp nå. Begynte med klatring som 28-åring. Ikke noe problem. Men har alltid trent mye (håndball ++), så det har nok hjulpet meg mye med tanke på koordinasjon/motorikk og tilegning av nye kunnskaper og bevegeslesmønster i nye idretter. Begynte også med systematisert styrektrening da jeg var rundt 27. Men det regner jeg ikke helt som en idrett.

Min erfraing er at de som begynner med en ny idrett i voksen alder, og som har drevet en del med trening fra før av, klarer seg veldig bra. Har man ikke trent noe særlig før kan man ha tyngre for å lære noe nytt. Men det kan også ha en del å gjøre med at har man trent mye før er man vant til å presse seg. En del som ikke har trent før er ikke alltid klar over at man må stå skikkelig på for å få god utvikling.

Skrevet
Begynte å spille innebandy da jeg var 25... Morro, bra trening og sosialt

Det har jeg alltid hatt lyst til.. å spille innebandy.. synes det var gøy på skolen.

Gjest Gjest_Katrin_*
Skrevet

Jeg begynte også med klatring/buldring som voksen. Det morsomste jeg noengang har gjort. Anbefales på det sterkeste.

Drev med lagidrett et par-tre år som ung, men hadde deretter ti år som fullstendig inaktiv før jeg oppdaget gleden ved trening/idrett som voksen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Begynte på Taekwon-do som 21 åring, funker helt fint for meg:)

Skrevet

jeg begynte å spille innebandy da jeg var 26... flyttet til et nytt sted og en veldig grei måte å treffe nye folk. også er det kjempegøy :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg gikk på jazzballett i ett år da jeg var 23 år. Jeg har danset mye annet tidligere, men aldri ballett, så jeg ba om en prøvetime på øvet parti og det gikk greit. Jeg måtte øve selv mellom hver trening for å henge med, men gjorde det brukbart. Jeg har også begynt med pilates og yoga som voksen. Jeg synes det er greit å prøve treningsformer som ligner ting jeg har gjort tidligere, da har jeg evner til å lære meg det relativt fort og det er ting jeg synes er morsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...