Gå til innhold

Oppebaring av syltetøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Enkelt spørsmål;

Hvor oppbevarer dere syltetøy?

I kjøleskapet eller i et vanlig skap?

Selv oppbevarer vi det i kjøleskap, da jeg innbiller meg at åpnet vare holder lengre når det står kjølig, men nå har mannen i huset hørt at det ikke er nødvendig, og vi har strengt tatt litt dårlig plass til 7 ulike syltetøy i kjøleskapet...;)

Videoannonse
Annonse
Gjest antigartner
Skrevet

Vi oppbevarer også åpnet syltetøy i kjøleskapet. Vi har kjølerom i tillegg, så av og til blir det plassert der inne. Har samme begrunnelse som deg for ikke å oppbevare det i romtemperatur.

Skrevet

Så på tv her om dagen - en mini-reportasje på tv om hvordan folk oppbevarte matvarene sine - hvor i kjøleskapet de brukte å ha dem.

Der fikk folk en mengde varer som de skulle plassere i kjøleskapet. Og så fikk man svar på hvor det var kaldest og varmest osv.

Mannen i hvit frakk - fra mattilsynet eller noe - sa at syltetøyet kunne godt oppbevares i romtemperatur.

Selv oppbevarer jeg syltetøyet i kjøleskap, men har ingen betenkeligheter med å ha det i romtemperatur - det er jeg vant til hjemmefra.

Skrevet

I kjøleskap, men fordi syltetøy skal spise kaldt.

Skrevet

Romtemperatur. Kaldt syltetøy synes jeg er grusom. Det er en vanesak.

Har dog syltetøyet i kjøleskapet for tida, fordi det vi kjøpte sist har påskrevet at det skal stå kjølig etter åpning. Pleier å rette meg etter det hvis det er noe "nytt" i huset.

Skrevet

Da skrev jeg til Stabburet og Nora og fikk svar derfra om at åpnet syltetøy skal stå kjølig. Best for holdbarheten. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...