Thomasine Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Hei. Enkelt spørsmål; Hvor oppbevarer dere syltetøy? I kjøleskapet eller i et vanlig skap? Selv oppbevarer vi det i kjøleskap, da jeg innbiller meg at åpnet vare holder lengre når det står kjølig, men nå har mannen i huset hørt at det ikke er nødvendig, og vi har strengt tatt litt dårlig plass til 7 ulike syltetøy i kjøleskapet...
Gjest antigartner Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Vi oppbevarer også åpnet syltetøy i kjøleskapet. Vi har kjølerom i tillegg, så av og til blir det plassert der inne. Har samme begrunnelse som deg for ikke å oppbevare det i romtemperatur.
Gyda Skrevet 18. januar 2009 #3 Skrevet 18. januar 2009 Så på tv her om dagen - en mini-reportasje på tv om hvordan folk oppbevarte matvarene sine - hvor i kjøleskapet de brukte å ha dem. Der fikk folk en mengde varer som de skulle plassere i kjøleskapet. Og så fikk man svar på hvor det var kaldest og varmest osv. Mannen i hvit frakk - fra mattilsynet eller noe - sa at syltetøyet kunne godt oppbevares i romtemperatur. Selv oppbevarer jeg syltetøyet i kjøleskap, men har ingen betenkeligheter med å ha det i romtemperatur - det er jeg vant til hjemmefra.
Noli Skrevet 18. januar 2009 #4 Skrevet 18. januar 2009 I kjøleskap, men fordi syltetøy skal spise kaldt.
Gjest Wind Skrevet 18. januar 2009 #5 Skrevet 18. januar 2009 Romtemperatur. Kaldt syltetøy synes jeg er grusom. Det er en vanesak. Har dog syltetøyet i kjøleskapet for tida, fordi det vi kjøpte sist har påskrevet at det skal stå kjølig etter åpning. Pleier å rette meg etter det hvis det er noe "nytt" i huset.
Thomasine Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. januar 2009 Da skrev jeg til Stabburet og Nora og fikk svar derfra om at åpnet syltetøy skal stå kjølig. Best for holdbarheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå