Gå til innhold

Magen, hard som stein

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en så hard og oppblåst mage at det gjør vondt. :sukk: Når jeg er på do, tisser jeg bare, jeg får aldri ut noe annet... Hva kan jeg gjøre får å få dette til å gå som normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg har en så hard og oppblåst mage at det gjør vondt. :sukk: Når jeg er på do, tisser jeg bare, jeg får aldri ut noe annet... Hva kan jeg gjøre får å få dette til å gå som normalt?

Spør på apoteket.Om du har hatt forstoppelse lenge bør du oppsøke lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innimellom samme problem med magen som du har. Har tatt microlax, både i tabelett form og stikkpille, har hatt god effekt på meg. Nå forebygger jeg med bioafidofulus, finnes i biola eller du kan få kjøpt dette rent på helsekost butikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ufarlige midler: Et eggeglass eller to med olivenolje eller et par skjeer med kokosolje hvis du har det.

På lang sikt: Sørg for et variert kosthold med nok fett i maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mye problemer med magen. Magesmeter etter mat, og problemer med hard mage og mye gass.

Prøvd mye helsekost, og har nå funnet noe som funker for meg. Silicol gel. Smaker om trent som flytende potetmel... Og tas to ganger om dagen.

Løsningen er i hvertfall ikke avføringspiller. De gangene jeg har tatt det som en nødløsnin tar det ca en uke før fordøyelsen er nogen lunde normal igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laktulose eller Duphalac fra apoteket er både hjelpsomt og skånsomt - du kan bruke det over tid uten at fordøyelsen og tarmen blir ødelagt. I tillegg smaker det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ofte forstoppelse? Mange emd cøliaki har forstoppelse som symptom istedenfor diare.

Ville bare nevne det for ordens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ofte forstoppelse? Mange emd cøliaki har forstoppelse som symptom istedenfor diare.

Ville bare nevne det for ordens skyld.

Signerer denne..... matallergier/intoleranser viser seg ofte med forstoppelse eller diare...

Jeg tar chlorella for å få ut slaggstoffer og regulere magen + har to ts med psyllium husk i et glass vann hver morgen... dette blir nesten som en slags gele i magen og tarmene og gjør avføringen mykere og lettere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Biola, bananer, tørkede aprikoser/svisker! Hadde nylig samme problem som deg. Hvis det ikke hjelper så kan du prøve laktulose. Fåes på apoteket. Disse rådene fikk jeg av min venninne som er sykepleier på mage/tarm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at noen anbefaler Lactulose... *skeptisk* Drikker du mye melk? Forsøk en måneds tid å kutte ut alt som inneholder melkeproteiner og melkesukker. Det hjalp meg, både med forstoppels eog luftsmerter. Vil fra råde deg å bruke Lactulose, som inneholder laktose (melkesukker). Vil også fraråde deg å drikke varme drikker (som varm te, kaffe osv. ) som ofte stimulerer til luftdannelse i magen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen anbefaler Lactulose... *skeptisk* Drikker du mye melk? Forsøk en måneds tid å kutte ut alt som inneholder melkeproteiner og melkesukker. Det hjalp meg, både med forstoppels eog luftsmerter. Vil fra råde deg å bruke Lactulose, som inneholder laktose (melkesukker). Vil også fraråde deg å drikke varme drikker (som varm te, kaffe osv. ) som ofte stimulerer til luftdannelse i magen. :-)

Laktulose og Duphalac (samme produkt) skal brukes med forsiktighet av personer med laktoseintoleranse, ifølge felleskatalogen.no. Det er jo litt synd å fraråde trådstarter fra å bruke et svært mildt og effektivt produkt, fordi du selv kanskje har laktoseintoleranse.

Kanskje det er bedre å foreslå for trådstarter å ta en tur til legen og sjekke ut om h*n har laktoseintoleranse :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man har mye problemer med å være forstoppet, bør man ikke bruke Lactulose. Ikke pga. mulig laktoseintoleranse, men fordi utvidet bruk av laksantia vil ødelegge tarmen.

Renset parafin og Lunelax kan brukes, men ellers bør man være forsiktig med alle andre avføringsmidler. Om det derimot skjer at man blir forstoppet en sjelden gang, kan du bruke f.eks. Lactulose og Laxoberal. Men det er viktig å vite at det ikke er _milde_ produkter selv om de er reseptfrie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...