rabidus rabidus Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Jeg har as we speak min første mens etter en SA, og jeg har så vondt! Jeg har aldri hatt problemer med smerter under mensen før, men nå føles det ut som det sitter en liten Freddy Krueger der inne og klør meg på eggstokkene med ujevne mellomrom! Kvalm er jeg også, og det er jeg heller ikke vant til. En ibux og varmeflaske på magen har ikke hjulpet noe særlig. Da jeg ble sjekket ut etter SAen så var livmoren så tom som den kunne bli og alt så "fint" ut, men er det noe sjanse for at noe er galt? Har plutselig blitt fryktelig pysete etter dette her, så jeg føler meg litt teit for å spørre, og ikke har jeg lyst til å fly ned døren til legen min heller.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Du må ta TO ibux for at du skal bli nogen lunne smertefri... Eller en ibux og en paracet. Jeg har kraftige menssmerter til vanlig, og må ha to tabletter. Om det er normalt at det er vondere etter SA vet jeg ikke, men det er vel ikkeusannsynlig det kanskje? Er det lenge siden SA da? Jeg vil tro at om ikke alt var ute så hadde du merket det tidligere?
rabidus rabidus Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2009 Da får jeg ta en ibux til og se om det hjelper. Jeg tar aldri smertestillende så jeg vet ingenting om sånt. Det er ganske nøytaktig 36 dager siden SA. Helt vanlig syklus for meg, egentlig. Og jeg regner med at de hadde sett det på UL om jeg ikke hadde fått ut alt? Jeg er vel bare nervøs og pysete for at det skal være noe galt slik at jeg ikke kan bli gravid igjen.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Uff ja, jeg forstår bekymringen din ja. Men så lenge de har tatt UL på deg og alt så fint ut så tro jeg du kan slappe helt av. Det er helt normalt å ha sterke menssmerter, så det i seg selv er jo ikke farlig i det hele tatt. Dette var nok bare uvant for det dette med smertene. Lenge siden du tok den ene ibuxen da? For meg hjelper det at mannen min stryker meg med en bestemt hånd nederst på korsryggen, eller å ha varmeflaske der samtidig som jeg ligger i fosterstilling. Og så pleier jeg å ta en liten dupp så tablettene får kicket inn litt i mens jeg sover. Det er i alle fall skikkelig viktig å ikke fryse, og å slappe av i kroppen. For de spente musklene gjør det bare værr efor min del i alle fall.. God bedring da Det er ikke godt å ha smerter!
Hildegard Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Jeg hadde vondere mens etter utskrapningen enn hva jeg pleier å ha. Våknet om natten åga smertene, men det hjalp på med smertestillende.
rabidus rabidus Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2009 Og ta to i stedet for en hjalp bedre på smerten, så takk for det tipset, og en god natts hvile hjalp godt på panikken. Takk for svarene!
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #7 Skrevet 18. januar 2009 Fikk den vondeste mensen i min historie da jeg gikk på p-pillen faktisk! Aldri mer for å si det sånn:-) Gå til legen og få noe sterkt midlertidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå