Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Har akkurat begynt å bruke mac, og lurer på hvor dokumenter jeg lagrer legger seg og hvordan jeg finner ting jeg har lastet ned. Hva med cookies? Noen som kan gi meg en rask innføring i bruk av mac når det gjelder hva man bør gå gjennom og slette av type midlertidige filer osv som ikke bør være på maskinen og hvor jeg bør lagre word-dokumenter? Taknemlig for alle tips til best mulig bruk av macen min. Tusen hjertelig!
Martine Kamilla Skrevet 18. januar 2009 #2 Skrevet 18. januar 2009 Du har jo en "hjem" mappe akuratt som windows har. Under denne ligger samme typer mapper som i windows; bilder, dokumenter, filmer etc. Her lagrer jeg i hvertfall mine ting. Hvor dokumenter lagrer seg kommer ann på hva du velger i hvert enkelt program. Jeg lagrer alt mitt på skrivebordet, for så å arkivere det til riktig sted selv. Og hvis jeg ikke husker helt feil var det sånn det var default også.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Anbefaler alle nye macbrukere å lese switch-guiden: for de som går fra pc til mac. Selv hadde jeg stort utbytte da jeg "switchet" for et år siden.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Et spørsmål: hvor er delete knappen hen? :/
Kvist Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 Er ikke delete på mac Joda Er det på de store tastaturene. Men ikke på laptopene.
Gjest Ny på Mac Skrevet 24. januar 2009 #7 Skrevet 24. januar 2009 Joda Er det på de store tastaturene. Men ikke på laptopene. Trykk og hold Fn (Function)-tasten ned til venstre og trykk så på backspace (tast med pil til venstre) som ligger til høyre på tastaturet over Enter/Return-tasten.
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Trykk og hold Fn (Function)-tasten ned til venstre og trykk så på backspace (tast med pil til venstre) som ligger til høyre på tastaturet over Enter/Return-tasten. TAKK!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå