Gjest Lilleulv Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Har tenkt tanken på å bleke tennene til bryllupet. Noen som har gjort dette, og hvilken metode brukte du?
Gjest Koukla Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Samboeren min har gjort det, og jeg skal også gjøre det før vi gifter oss. Mannen fikk laget en "form" av tennene sine hos tannlegen + en gelé til å putte oppi. Lå med det om natta i x antall dager, funket kjempefint! Kostet 2000 (bare overkjeven).
Gjest Gjest_Pupsilure_* Skrevet 17. januar 2009 #3 Skrevet 17. januar 2009 Åh, det må jeg huske å gjøre før bryllupet også Samboeren også Jeg pleier å kjøpe Opalescence 15% fra nettet. Har spesialtilpassede skinner, men samboeren har fått slike som man putter i kokende vann, og biter/suger på, som former seg etter tennene. Det er det samme middelet som tannlegen selger, bare myyyyyye billigere
Gjest Gjest_Pupsilure_* Skrevet 17. januar 2009 #4 Skrevet 17. januar 2009 Kjøp for eksempel denne. Ser ut som en grei selger. Og et bra kit, til en bra pris. ca 250 kr for blekemiddelet, skinnene og frakt. Jeg har brukt 20 % noen ganger også. det bleker sterkere enn 15 %.
Gir Skrevet 17. januar 2009 #5 Skrevet 17. januar 2009 Bleker det jevnt da? Slik at alle tennene blir samme farge? Og ødeleger det ikke emaljen veldig?
Gjest Koukla Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 Bleker det jevnt da? Slik at alle tennene blir samme farge? Og ødeleger det ikke emaljen veldig? Det lurer jeg også på
Gjest Gjest_Pupsilure_* Skrevet 17. januar 2009 #7 Skrevet 17. januar 2009 Det lurer jeg også på Ja, jeg er hvertfall veldig fornøyd Har mange venninner som har brukt det også. Startet med at en av venninnene fikk opalescence av tannlegen, og da kjøpte vi det på nettet alle sammen, når vi visste hva det het Det kan bli litt ujevnt mens man holder på, men det går over. Og det iser endel i starten. Men varierer endel fra person til person. Jeg regner med at det ikke sliter for mye på emaljen siden tannlegene i norge anbefaler det
punkyB Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Det er vel viktig å være forsiktig med te/kaffe/vin o.l. mens man bleker tennene for det kan gjøre at det blir ujevnt.
Gjest Cæmis Skrevet 18. januar 2009 #9 Skrevet 18. januar 2009 Et lite tips! Hvis man er skeptisk til å bleke tennene og heller vil gjøre det på en mer "skånsom" måte gå til tannlegen å få de til å ta vekk tannsten samt gi deg en fluor høytrykks skyll! Det smaker salt og svir litt i det de treffer tannkjøttet, men hei hvor rent det blir! Jeg gjør dette hos min tannlege en gang hvert halvår og får litt hvitere tenner etter en behandling! Det gir kanskje ikke drastisk virkning slik som bleking, men tennene ser rene og pene ut og får en hvitere farge! En mulighet å gjøre noen dager før bryllupet om man føler det er nok med noen grader hvitere? Total sjekk med røntgen og fluorblås koster hos min tannlege 800 kr.
Gjest Koukla Skrevet 18. januar 2009 #10 Skrevet 18. januar 2009 Et lite tips! Hvis man er skeptisk til å bleke tennene og heller vil gjøre det på en mer "skånsom" måte gå til tannlegen å få de til å ta vekk tannsten samt gi deg en fluor høytrykks skyll! Det smaker salt og svir litt i det de treffer tannkjøttet, men hei hvor rent det blir! Jeg gjør dette hos min tannlege en gang hvert halvår og får litt hvitere tenner etter en behandling! Det gir kanskje ikke drastisk virkning slik som bleking, men tennene ser rene og pene ut og får en hvitere farge! En mulighet å gjøre noen dager før bryllupet om man føler det er nok med noen grader hvitere? Total sjekk med røntgen og fluorblås koster hos min tannlege 800 kr. Godt tips! Jeg skal uansett til tannlegen snart, så da tror jeg jeg skal be om dette! Takk for tipset!
Pjukset Skrevet 18. januar 2009 #11 Skrevet 18. januar 2009 Jeg gjorde dette i forbindelse med påsetting av fasetter. Tok avstøpning av under/overkjeve, og fikk med et middel jeg skulle ligge med om natten. Jeg husker ikke prisen, men jeg husker at det isa forferdelig, og jeg klarte ikke gjennomføre behandlingen fullt ut. Jeg tror det er temmelig trygt å gjøre det når man gjør det hos tannlege, jeg var hos Colosseum klinikken på Majorstua i Oslo.
Pjukset Skrevet 18. januar 2009 #12 Skrevet 18. januar 2009 Et lite tips! Hvis man er skeptisk til å bleke tennene og heller vil gjøre det på en mer "skånsom" måte gå til tannlegen å få de til å ta vekk tannsten samt gi deg en fluor høytrykks skyll! Det smaker salt og svir litt i det de treffer tannkjøttet, men hei hvor rent det blir! Oj, dette må jeg prøve
Gjest Mai brud Skrevet 8. februar 2009 #13 Skrevet 8. februar 2009 Oj, dette må jeg prøve Ikke blek rett opptil bryllupet, kan være noen får ising en tid etterpå og det er ikke noe ok på bryllupsdagen. Jeg jobber på en tannklinikk og vet at det er viktig å fjerne tannsten/legge fyllinger hvis man har hull som det må gjøres noe med før man bleker.
Pjukset Skrevet 8. februar 2009 #14 Skrevet 8. februar 2009 Ikke blek rett opptil bryllupet, kan være noen får ising en tid etterpå og det er ikke noe ok på bryllupsdagen. Jeg jobber på en tannklinikk og vet at det er viktig å fjerne tannsten/legge fyllinger hvis man har hull som det må gjøres noe med før man bleker. Jeg skal da ikke gifte meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå