Fjellrypa Skrevet 17. januar 2009 #1 Skrevet 17. januar 2009 Jeg skal ha barnebursdag her i morgen, og skal servere pizzasnurrer ca kl 15:00. Morgendagen blir nok hektisk, særlig med bursdagsbarnets entusiastiske medvirkning i alle forberedelser. Jeg har derfor begynt å fundere på kaldheving av pizzasnurrene. Jeg har aldri prøvd meg på noe sånt, så jeg trenger derfor noen tips. Jeg har skjønt at jeg skal bake med kalde ingredienser. Skal jeg redusere gjærmengden? Kan jeg bake snurrene helt ut, slik at de kan settes rett i oven i morgen? Hvor lenge kan de stå i kjøleskapet - dvs kan jeg bake i kveld og steke i morgen i 13-14-15 tiden? Andre ting jeg bør være klar over?
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 17. januar 2009 #2 Skrevet 17. januar 2009 Jeg skal ha barnebursdag her i morgen, og skal servere pizzasnurrer ca kl 15:00. Morgendagen blir nok hektisk, særlig med bursdagsbarnets entusiastiske medvirkning i alle forberedelser. Jeg har derfor begynt å fundere på kaldheving av pizzasnurrene. Jeg har aldri prøvd meg på noe sånt, så jeg trenger derfor noen tips. Jeg har skjønt at jeg skal bake med kalde ingredienser. Skal jeg redusere gjærmengden? Kan jeg bake snurrene helt ut, slik at de kan settes rett i oven i morgen? Hvor lenge kan de stå i kjøleskapet - dvs kan jeg bake i kveld og steke i morgen i 13-14-15 tiden? Til kaldheving bruker jeg gjerne fersk gjær og litt mindre salt, og setter deigen innpakket i kjøleskapet natten over (ca. 12 timer). Salt motvirker gjærens effekt (ikke dramatisk mye, men litt), og når du ikke benytter deg av varme for å heve deigen, så kan du med fordel kutte LITT salt fra oppskriften. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå